Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:24

probabeest schreef:
idd mooi leer, heb hem zien hangen bij divoza.
moet wel wat wennen aan het model, je bent de "gewone" hoofdstellen natuurlijk gewend en dit ziet er gewoon wat anders uit.

Is hij echt te koop bij Divoza? Hij staat namelijk niet op de site dacht ik.
Weet je toevallig ook hoe duur hij daar is? En welke (de multi of competition)?
edit: laat maar, ik heb hem gevonden, de competition is het. Ik wil de multi :+. Helaas, ze hebben altijd van die leuke kortingen bij de Divoza.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:41

Visitor schreef:
Volgens mij die van Marylot in elk geval, zie http://www.goedhard.nl

Thx! Bekijk het even hoe dat verder kan. Rood met zwart neopreen lijkt me heel leuk voor het biothane hoofdstel.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:29

_Pansy_ schreef:
probabeest schreef:
idd mooi leer, heb hem zien hangen bij divoza.
moet wel wat wennen aan het model, je bent de "gewone" hoofdstellen natuurlijk gewend en dit ziet er gewoon wat anders uit.

Is hij echt te koop bij Divoza? Hij staat namelijk niet op de site dacht ik.
Weet je toevallig ook hoe duur hij daar is? En welke (de multi of competition)?
edit: laat maar, ik heb hem gevonden, de competition is het. Ik wil de multi :+. Helaas, ze hebben altijd van die leuke kortingen bij de Divoza.

Vraag het eens aan josie hier op bokt. Daar heb ik hem gekocht, goedkoper kon ik hem niet vinden. En hele goede service! Heeft nog aan de hand van foto's die ik heb gemaakt van mijn paard met het nieuwe hoofdstel aan, geholpen met kijken of hij op het goeie gaatje zat enzo! :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:40

Visitor, bedankt, ik had inderdaad ook al contact met haar gehad. Wilde het eerst nog even tweedehands proberen, maar ik ga nu toch maar voor josie. :j

MargrietJonk

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:08

Josie heeft hele goede service! En anders kun je t ook nog bij geestig.nl bestellen. Daar heb ik mn hoofdstel vandaan. Ook trouwens goede service. :)

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:25

Mijn micklem is ook binnen *\o/* . Vanavond even passen of hij past. Ik zal wel een foto spammen. Mijn vriend heeft er al een en die bevalt super. Deze
ga ik gebruiken voor mijn jonge merrie. Ik ben benieuwd of al meteen verschil merk.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:29

Zou de Micklem Competition Tobacco bij mijn zadel passen?
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:24

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:28

De Tabacco kleur wordt niet meer gemaakt :o , Hw heeft de full (standard horse) ook niet meer op voorraad, dus zoek je zo'n kleur, dan zul je de winkels afmoeten of die er nog eentje hebben liggen...........
Wellicht dat de andere maten er nog wel zijn bij HW.

De beide hoofdstellen zijn er nu in zwart en (donker) bruin

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:48

Mn zadel is in het echt nog wat roder. Ik denk idd dat donkerbruin te donker wordt..
Wat jammer dat de Tobacco niet meer gemaakt wordt! Mijn paard heeft normaal altijd cob. Is die maat nog wel verkrijgbaar in Tobacco?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:04

Op equiday heb ik de tabacco zien hangen bij de stand van mzm geestig, weet niet welke maat dat was maar wellicht heeft ze 'm nog

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:28

Ze heeft hem nog ;)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:34

Duzzz als ik t goed begrijp kan ik geen standard horse in Competition tabacco kleur kopen?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 06:57

Alleen bij winkels die 'm nog op voorraad hebben volgens mij :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:26

Jeetje das balen? Waarom halen ze m nou t assortiment? Wordt ie niet voldoende goed verkocht?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:53

Weet iemand toevallig of de Competition op de site van Divoza donkerbruin of Tobacco kleur is? Ik heb ze een week geleden al gemaild, maar krijg maar geen reactie...

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:10

Mickyl schreef:
Weet iemand toevallig of de Competition op de site van Divoza donkerbruin of Tobacco kleur is? Ik heb ze een week geleden al gemaild, maar krijg maar geen reactie...

Geen idee wat ze er op hebben staan, maar dit is donker bruin:
Afbeelding Afbeelding

Als een winkel de Tabacco nog heeft, dan is het nog leverbaar, als het besteld dient te worden bij HW dus niet meer, in ieder geval voor de st. horse zal dit gelden.
Of de Cob er nog is weet ik zo niet, zal ik navragen ;)

Ze kunnen verschillende redenen hebben om iets uit het assortiment te halen, reden kan zijn dat het niet voldoende verkocht wordt, maar ook bv. dat men het ass. op elkaar af aan het stemmen is...........en zo zijn er nog wel meer redenen denkbaar.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:32

Dankjewel Josie! Ik ben bang dat de Divoza toch alleen de donkerbruin heeft en niet de Tobacco. Ik vind het donkerbruin wel mooi, maar wel wat te donker voor mijn zadel denk ik. Dus Josie, mocht je nog aan de Tobacco in Cob kunnen komen, dan heb ik wel interesse!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:30

Sorry, helaas is er geen enkele maat meer leverbaar via HW in Tabacco :(:) , je zal het nu moeten hebben van wat de winkels nog hebben liggen

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:12

De mijne past. Ik heb hem als verjaardagskado van lief gehad :* :* :* . Ik heb standard horse besteld voor mijn arabiertje. Van haar andere hoofdstel had ze pony, maar ze heeft best veel kaak, hij zit daar ook op het ruimste gaatje. Het was lang wachten, hij was niet op voorraad bij Horseware en hij is in Engeland gekocht.

Afbeelding

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:53

Heb besloten de bruine multi aan te schaffen. Heb nu een zwarte, maarja nieuw zadel he, bruin! De zwarte mag voor een klein prijsje weg. Heeft duidelijk gebruiksporen en leertje bij de neusriem, die erachter valt tegen bescherming van de sluiting. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag.
Ben nu opzoek naar een 'nieuwe' bruine voor een leuke prijs, maat paard/full. Als iemand weet waar ik m voor een leuke prijs kan kopen hoor ik het graag.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:37

Nou, ik ben vanaf nu ook om :D
Heb de Micklem Multi Bridle gekocht (bij Josie, ook super tevreden!) om bitloos te gaan rijden met mijn paard. Ik heb haar eerst 2x gelongeerd met de dubbele longe en dan bitloos. Dat ging al erg goed. Vandaag voor het eerst bitloos gereden, en het ging echt super! Ze heeft nog nooit zo ontspannen gelopen onder het zadel (ze is altijd gespannen geweest, waarschijnlijk mede door pijn in de mond van het wisselen).
Hier even een foto:
Afbeelding

ik gebruik dus ook een andere frontriem, gaat prima.

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:19

Rais schreef:
Heb besloten de bruine multi aan te schaffen. Heb nu een zwarte, maarja nieuw zadel he, bruin! De zwarte mag voor een klein prijsje weg. Heeft duidelijk gebruiksporen en leertje bij de neusriem, die erachter valt tegen bescherming van de sluiting. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag.
Ben nu opzoek naar een 'nieuwe' bruine voor een leuke prijs, maat paard/full. Als iemand weet waar ik m voor een leuke prijs kan kopen hoor ik het graag.

Om welke maat gaat het bij de zwarte?
Zoek namelijk eentje voor een E- pony met cob maat.
En wat voor prijsje heb je in gedachten?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:59

;( Even een vraagje,

Ik rijd mijn merrie nu ongeveer 2 maandjes met de micklem, alleen het begint me op te vallen dat ze echt een soort bulten op de neus krijgt van de neusriem, je voelt dat het hard is (botwoekering?) zo strak heb ik hem niet en zo hard trek ik ook niet..... Ik heb hem nu wat hoger gelegd omdat me dit niet de bedoeling leek, ik heb dan wel het riempje waar het bit aanzit iets lager gedaan, anders ben ik bang dat het bit te hoog komt.. Heeft hier nog iemand last van? (gehad?) en op welk gedeelte vd neus is nou dat heel gevoelige deel? Thanks!

Ps-ik rijd met de clips,weet niet of de druk op neus dan heftiger is?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:18

Ik rijd nu een maand of 5 met de micklem, ong. 4x per week heeft hij hem om, 2x wordt hij ermee gereden, 2x gelongeerd.
Ik merk geen bulten oid op de neus. Ik rijd de rest van de tijd met hackemore (uitsluitend buiten) en daar heeft hij ook geen plekken van.
Geen idee dus, waar dat bij jou vandaan komt.