Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8901
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:05

Ouderwetse koordsingel van katoen zijn uniek tegenwoordig :D

JenniferU
Berichten: 2220
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:13

Avalanche schreef:
[ [url=m/JSS1dB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn nieuwe singel. Het schaap eronder is zo dik dat de gespen de huid niet raken, anders had hij langer gemoeten :)

Welke singel is dit? Ziet er interessant uit

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:28

Stubben EquiSoft.

Het is trouwens de beste aankoop die ik ooit gedaan heb, mijn paard is er helemaal happy mee, en loopt alsof er geen singel aan zit. Overigens inmiddels ook getest met de leren pad eronder, en ook dan raken de gespen de huid niet :)

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:25

Update over mijn singel: ik wou dat ik dit veel eerder gedaan had. Wereldding, paard liep geweldig. Ruim, losgelaten, neusje eruit, nageeflijk zonder te duiken <3

SharonIndezz
Berichten: 4705
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:26

Gaaf hè… dat een singel zoveel verschil kan maken

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:32

Ja, echt hoor. Hoe comfortabeler het paard is, hoe fijner hij loopt.

felicity

Berichten: 11281
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:09

Alleen beetje jammer dat hij behoorlijk aan de prijs is.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:11

Ja, ik vond hem ook echt wel heel duur :j

Myrkvi

Berichten: 1069
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:41

Hoi bokkers,
Ik kom ook even binnen vallen, welke singel zouden jullie adviseren voor mijn pony ? Heb momenteel een première anatomische dressuur singel van 55 cm.
We lopen niet tegen specifieke problemen aan.
Heb een paar foto's toegevoegd waarop zijn bouw te zien is en een paar foto's met zadel.
( op sommige foto's is hij nog niet helemaal aangesingeld)
Het lijkt alsof de singel wat naar voren trekt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celebi
Berichten: 3933
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:39

Crescent singel zeker, en dan eentje zonder stof/leer na de gespen, dus met de gespen echt op het uiteinde. Dan kun je een langere singel nemen die beter gaat passen. Zou ook kijken naar iets smallers. De bouw lijkt een beetje op die van mij en ik zweer bij onderstaande Kerbl singel:

https://www.agradi.nl/kerbl-anatomische ... c4QAvD_BwE

Iets soortgelijks als dit lijkt me in ieder geval wel erg passend. Ze bestaan ook in leer en met of zonder elastiek.

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:22

Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb, maar ik vind reageren vanachter de pc makkelijker en ik heb nu vakantie dus zit er bijna niet achter.

Inmiddels goed naar mijn zadel gekeken en erachter gekomen dat een voor singel mogelijk is, dus gisteren naar het ruiter huis geweest en daar overlegd.

Zij gaven aan dat het zeker mogelijk is om de stoot terug naar voren te zetten en dat dat zeker gaat helpen... Dus ik heb nog hoop.

Laatste keer met een kortere singel gelongeerd, eigenlijk te kort, maar mijn andere singel lag thuis, en dat met de kortere singel lijkt ook beter te gaan.... Snap er niks van.

Volgende week dinsdag wordt de singel stoot verzet, dan ga ik eerst eens kijken wat dat doet, en daarna ga ik nog maar eens met wat singels aan de gang.

Gisteren is hij voor het eerst weer gereden, en dat ging ook goed.. Zadel bleef echt vrij goed liggen met de kortere singel weer.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:32

Is de kortere singel ook een ander model? Ander materiaal of echt precies dezelfde maar andere maat?

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:38

Ik kan me herinneren vrij recent een artikel te hebben gelezen dat point billets (dus de singelstoot naar voren) zijn bedoeld voor ponies zo jij ze beschrijft, dus weinig schoft en veel buik. Dat gezegd hebbende, wat volgens mij belangrijk is is dat de stoten voorbij de rand van de borstspier komen maar de rugspier niet raken. Of op het midden van de rugspier (maar dan ligt er meestal nog een zweetblad tussen) komen.

Mijn equisoft volgt de contouren van de borstspier, en door het bontje blijft die rand natuurlijk super zacht maar de rand valt binnen de borstspier. Paard loopt er ook echt waanzinnig mee. Nu zit die verandering niet alleen in de singel, maar ook fysiotherapie. En toch. Gisteren was ie echt behoorlijk ruig, een paar flinke bokken. Wilde prima aandraven, maar eerst niet verruimen. Ik ben met tempowisselingen in draf bezig, en de draf is niet zijn favoriete gang. En alles wat hij moeilijk vindt lost hij op in galop, maar dan krijg je nog wel een bok om te weten dat het écht moeilijk is hoor >;)

Anyway, hij springt dus aan op mijn vraag om te verruimen, bokt 3 keer, komt erachter dat dat eigenlijk wel lekker gaat, moet doorgalopperen van mij, 3 sprongen, komt terug in draf en verruimt dan wel, en loopt lekker, echt niet te krap.
Toen mocht ie wel galopperen van mij, wat hij nog best heel gecontroleerd deed en we kwamen erachter dat je ook in galop lang en laag kunt :')
Hij was los :')

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:48

MyWishMax schreef:
Is de kortere singel ook een ander model? Ander materiaal of echt precies dezelfde maar andere maat?


echt exact dezelfde (gewoon simpele rechte neopreen), maar dan een heel stuk korter....Dus het is echt gewoon heel vreemd dat het zadel daar beter mee blijft liggen.

ik heb voor nu ook even de PASSIER DRESSUURSINGEL WAVE - PASSIERBLU besteld.
Die is heel mooi smal precies daar waar hij zich normaal open loopt, dus eens even kijken hoe dat lijkt (deze heb ik wel gewoon "lang" besteld).

Dinsdag worden de singelstoten terug gezet (bij het ruiterhuis zeiden ze dat de stoot officieel ook daar vooraan hoort te zetten, maar dat deze door de vorige eigenaresse verplaatst is). Wat op zich ook wel logisch is, want zij heeft dit zadel eerst voor haar pony's gebruikt, en daarna voor haar jonge paard.

Echt zo stom dat ik niet eerder gezien had dat de singelstoot naar voren kon. Bij het ruiterhuis zeiden ze ook dat het wel logisch was door de ligging van de stoot, dat het zadel naar voren getrokken werd. Dus ik ben echt heel benieuwd.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:40

MyrtheJ schreef:
Ik heb nog een prolite narrow singel in 55cm te koop, mocht iemand nog op zoek zijn!

Vraagprijs?

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:43

Ik verzamel singels en ben ook fan van de mattes. Daar kan je idd veel op winnen bij bepaalde paarden. De schouders van de wpn zijn veel massaler dan 15 jaar geleden. Dus ik volg mee. En mij mag je gerust benaderen mbt overtollige singels.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:44

Zinzi_jewel schreef:
Ouderwetse koordsingel van katoen zijn uniek tegenwoordig :D
en bewezen minder fijn in de drukverdeling. De koordjes kunnen gaan rollen. Dat ik ook niet altijd ideaal

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:15

Avalanche schreef:
[ [url=m/JSS1dB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn nieuwe singel. Het schaap eronder is zo dik dat de gespen de huid niet raken, anders had hij langer gemoeten :)


Interessant concept, zou m best eens willen uitproberen. Hoe heb jij de maat bepaald? Gewoon dezelfde lengte van de je andere singels?

Ik rijd nu met een anatomische mattes singel in 85, omdat ik vorig jaar 2 maanden heb gehannest met een wondje tussen de voorbenen durf ik m’n leren horka singel niet meer te gebruiken…

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:20

Ja, ik heb singels in meerdere maten, en de maat gekozen die het beste paste :j
Theoretisch had hij nog iets langer gekund, maar dan had hij los gezeten, en ik vind het toch altijd wel prettig als hij iig aan zit.

SandraWierda

Berichten: 1458
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:45

Sky_As schreef:
echt exact dezelfde (gewoon simpele rechte neopreen), maar dan een heel stuk korter....Dus het is echt gewoon heel vreemd dat het zadel daar beter mee blijft liggen.

ik heb voor nu ook even de PASSIER DRESSUURSINGEL WAVE - PASSIERBLU besteld.
Die is heel mooi smal precies daar waar hij zich normaal open loopt, dus eens even kijken hoe dat lijkt (deze heb ik wel gewoon "lang" besteld).

Dinsdag worden de singelstoten terug gezet (bij het ruiterhuis zeiden ze dat de stoot officieel ook daar vooraan hoort te zetten, maar dat deze door de vorige eigenaresse verplaatst is). Wat op zich ook wel logisch is, want zij heeft dit zadel eerst voor haar pony's gebruikt, en daarna voor haar jonge paard.

Echt zo stom dat ik niet eerder gezien had dat de singelstoot naar voren kon. Bij het ruiterhuis zeiden ze ook dat het wel logisch was door de ligging van de stoot, dat het zadel naar voren getrokken werd. Dus ik ben echt heel benieuwd.


Ik ben hele benieuwd wat je van die singel vind, ben er ook naar aan het kijken.

Ja stom he, bij mijn zadel was de voorste singelstoot naar voren geplaatst, dus niet zo raar dat de singel erg ver naar voren zat. Keurig terug op zijn plek laten zetten en singel zit ineens veel mooier
Laatst bijgewerkt door SandraWierda op 26-04-23 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:47

Ik heb die passier jaren gehad, was er erg blij mee toen. Maar in die tijd was het aanbod wel lastiger :+

Maddy_Paola

Berichten: 1340
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:21

idefix4 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Ouderwetse koordsingel van katoen zijn uniek tegenwoordig :D
en bewezen minder fijn in de drukverdeling. De koordjes kunnen gaan rollen. Dat ik ook niet altijd ideaal


Tja en in deze luister ik naar mn paard, oud manegepaard wat zelfs geen haar meer had op de plekjes om dat het zo vaak open ging, toen ik dr met pensioen meenam bleven ze vrij goed dicht met toch nog wel soms wondjes, nu met koordsingel wondjes vrij en er groeit weer haar.
Ook verschrikkelijke singelnijd wat altijd zal blijven ben ik bang, maar met koordsingel is het minimaal aanwezig, pak ik een andere singel is het weer erger.

En zo ken ik nog wel meer paarden met heel heftige singelnijd bij wie koordsingel de oplossing bleek, het zal geen wondermiddel zijn voor álle paarden, maar voor een hele groep kan het zeker helpen

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:24

Ik hoor meer positieve dingen over koordsingels hoor. Ze kunnen idd wel wat rollen, maar als je ze goed schoon houdt en ze passen bij je paard vind ik het echt een prima keuze. En het staat wel mooi klassiek of zo :j

MissyNr1
Berichten: 151
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:53

Heeft iemand de gouden tip voor een banaan singel, maar dan een bruine..?

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:56

Yep. Edix crescent