Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sure_lee schreef:Ik heb niet alleen sta foto's. Maar wel het overgrote deel. We waren bezig met balken en staan. Ik heb een les eerder gevraag of we aan mijn zit kunnen werken omdat ik het idee heb dat ik heel erg in een stoelzit zat. Ik heb mijn beugelophanging naar achteren geplaatst en ben nu dus erg aan het zoeken naar een fijne houding. Dat is wel te zien![]()
Ik merk er trouwens zelf met rijden niks van.
Ik snap niet echt wat je nu gedaan hebt xyzutu. Wiggen?
Citaat:Ik heb ook een Arizona die zonder extra shims/inlages voorover kiepert. Mijn (overbouwde) pony heeft net een tussenmaat fork (M/L), dus ik heb ook een kleinere fork geprobeerd, helpt wel voor mij, maar zij loopt er niet lekker mee.
Met shims lag het voor mij goed, maar ging ie bij haar wat bruggen, gek genoeg.
Met andere shims om dat te voorkomen, liep pony weer niet lekker.
Een korter dekje zonder shims hielp wel iets, maar vond ik met die randjes die in het huidje kunnen drukken toch een risico...
Uiteindelijk heb ik een wigje gemaakt voor onder de zitting, en dat zit voor zowel mij als pony perfect. Misschien dat je dat er nog extra bij zou kunnen doen?
xyzutu2 schreef:Omdat hier toch regelmatig gevraagd wordt of iemand zijn/haar boomloze zadel niet tóch met een gewoon dekje kan/mag gebruiken ipv een pad+inlages, vroeg ik me ineens af hoeveel mensen dat eigenlijk nog meer zouden willen. Vandaar een poll: [HAR] [Poll]Liever gewone dekjes onder boomloze zadels of niet?![]()
Ik kan me voorstellen dat mensen het fijner vinden om met normale dekjes te kunnen rijden aangezien je dan veel meer keus hebt, maar aan de andere kant heb je met een boomloze pad een extra mogelijkheid om inlages te combineren: 1 laag in je zadel en 1 laag in je pad, zoals je nu vaak ziet.
Ik ben dus wel benieuwd naar hoe anderen daarover denken.
raya00 schreef:@Sure_lee, ik herken je probleem meteen, ik had ongeveer hetzelfde bij mijn hafje.
Mijn Wente heeft, ookal is ze keurig op gewicht, gewoon een heel brede rug, vrijwel geen schoft en een singelophanging die relatief ver naar voren ligt. En daardoor kantelt de boel gewoon, bij een model als de Arizona.
(foto is een oude foto uit 2014)
[ Afbeelding ]
Ik kon het zelf niet oplossen met shims of inlages, Wente gaf zelf aan dat het zadel haar echt niet goed zat. We hebben twee andere barefootmodellen en een ghost geprobeerd en uiteindelijk hebben we het voor haar perfecte boomzadel gevonden bij Ninon Schutte (Zadelatelier).
Daar ben ik nog altijd zo blij mee, het ligt zó mooi en de service is zo goed!
Voor mijn Rose (morab) heb ik nu weer naar volle tevredenheid een ghost, voor haar is boomloos nu ideaal terwijl ze nog zo aan het veranderen is, en voor mij zit het heerlijk!
Zinzi_jewel schreef:xyzutu2 schreef:Omdat hier toch regelmatig gevraagd wordt of iemand zijn/haar boomloze zadel niet tóch met een gewoon dekje kan/mag gebruiken ipv een pad+inlages, vroeg ik me ineens af hoeveel mensen dat eigenlijk nog meer zouden willen. Vandaar een poll: [HAR] [Poll]Liever gewone dekjes onder boomloze zadels of niet?![]()
Ik kan me voorstellen dat mensen het fijner vinden om met normale dekjes te kunnen rijden aangezien je dan veel meer keus hebt, maar aan de andere kant heb je met een boomloze pad een extra mogelijkheid om inlages te combineren: 1 laag in je zadel en 1 laag in je pad, zoals je nu vaak ziet.
Meer keuze is half pads en je probleem is opgelost ...
Zinzi_jewel schreef:xyzutu2 schreef:Omdat hier toch regelmatig gevraagd wordt of iemand zijn/haar boomloze zadel niet tóch met een gewoon dekje kan/mag gebruiken ipv een pad+inlages, vroeg ik me ineens af hoeveel mensen dat eigenlijk nog meer zouden willen. Vandaar een poll: [HAR] [Poll]Liever gewone dekjes onder boomloze zadels of niet?![]()
Meer keuze is half pads en je probleem is opgelost ...