Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:12

Ik weet niet precies hoe oud het leenzadel is wat ik nu heb. Maar dat ziet er echt nog heel goed uit. Het afgeven bij dit zadel vind ik erg meevallen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:23

Wie weet dat de recentere modellen dan idd minder zijn, hoop van niet. Vond ik met kieffer wel heel erg. Onze eerste oude kieffer bleef mooi, terwijl mijn moeder der kieffer na 2 jaar al behoorlijk gesleten was.

Ik ben nog steeds erg blij met m'n leenzadel, het blijft een genot om met dat zadel te rijden. Hij zakt nu alleen iets in aan de voorkant merk ikik.

Horsea_nl

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:04

bij mij slijten mijn suede zadelvlakken er wel volledig af. wel jammer, maar hebben ze me van tevoren verteld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:27

Donderdag mn nieuwe zadel uitproberen :))

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:38

Ik heb mijn zadel net weer laten nakijken (zat nog bij de garantie in) en hij moest helaas breder gemaakt worden. Nu loopt mij paard er weer super fijn onder! Service was ook weer top.
Hopelijk stopt hij nu echt eens met groeien zodat ik nog jaren plezier kan hebben van dit zadel.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:09

Ik heb mijn Custom zadel vandaag terug gegeven... Ik zat er zelf nog steeds niet fijn in helaas, en twijfelde ook heel erg of mn paard er nou zo fijn onder liep.
Ga nu voor een Anatomica, gelukkig een kortere levertijd van 6 weken. Ben benieuwd of ik daar lekkerder in zit!

frodo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 02:14

Horsea_nl als het vienna leer eraf is gesleten, hoe blijft het leer dan?
Nog steeds wel stroef en netjes/sterk of gaat het leerkwaliteit erg achteruit als de vienna leer eraf begint te slijten?

Bedankt alvast ;)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:57

Eerlijk gezegd begrijp ik het nut ook niet zo van het suède/vienna zitvlak. Het is logisch dat het glad wordt, suède (als dat hetzelfde is als vienna) is opgeruwd leer en wordt glad door wrijving (is geen slijtage). Het effect van het suède is dan na verloop van tijd weg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel blij om ben, ik hou niet zo van dat stroeve.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:07

Ik hou wel van dat stroeve en ga het ook zo houden, je kan suede gewoon met speciale spons schoonhouden en opruwen als het glad wordt.
geeft mij net dat extra beetje zekerheid op mijn schieterige paard.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:36

Kan iemand van jullie mij vertellen wat nu precies het verschil tussen lange en korte kniewrongen is ?

Ben aan het kijken voor een custom zadel ga sowieso eerst proefrijden maar was me dat aan het afvragen

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:27

De korte wrong eindigt boven je knie, geeft dus steun aan je bovenbeen. De lange wrong loopt tot onder je knie. Bij de lange wrong word je been in een juiste positie gedwongen en kun je je knieen niet optrekken. Bij de korte wrong word je been ook in de juiste houding gezet maar iets minder gedwongen en je knie heeft vrijheid.
Ik heb zelf de neiging mijn knieen op te trekken maar heb ook stevige bovenbenen en dacht dat de lange wrong niks voor mij zou zijn. Ik heb vorig jaar proef gereden op een zadel met lange wrong en 1 met korte wrong en gekozen voor de lange wrong.
Er staat op de site van custom ook een uitleg over de korte en lange wrongen en wie welke soort wrong kan gebruiken. Maar je eigen gevoel is wel het belangrijkste. Ik vond de korte wrong gewoon niet fijn, maar een ander kan daar prima mee rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:32

Ik heb mijn zadel binnen!!
Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=545E75E1

Afbeelding

Ik heb gisteren gelijk show erop gereden. Moet erg wennen hij zit fijn maar is erg hard.Ik heb zelf een schaafwondje op mijn bil.Maar ik moet wel gelijk continue doorzitten

Actiefoto op de show

Afbeelding

Ik ben nog erg aan het zoeken naar mijn zit en waar ik mijn benen moet laten. Komt goed :) Msschien ook wat hoog gegrepen om gelijk mee te nemen naar show.Mag mijn leenzadel ook nog gebruiken. Wil die misschien wel voor mijn fjord.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:05

WAUW prachtig :D

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:09

Mooi zadel! Ik nu 3 maanden de Wolfgang Omni uitgeprobeerd en echt pas nu dat ik zeg: wauw, wat een fijn zadel. Eerste maand merkte ik amper verschil met mijn anatomica die ik daarvoor had.
Begin september ga ik de Flight proberen en daarna nog de Steffen Advantage. Ben benieuwd, in ieder geval een lang durend proces..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:29

Wauw super gaaf zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:28

Ik ben er ook heel blij mee. Wil alleen nog andere beugelriemen. Deze stiksels laten los

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog steeds super blij met mijn Icon Star, in mei gekocht.

Ik heb hem gebruikt overgenomen en is een jaar of drie oud, erg netjes en super kwaliteit en super service!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:24

Mooi zadel Wittedirk!

Gisteren bij de subtop geschreven. Opvallend veel custom zadels gezien!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:12

Ja dat was mij ook al eens opgevallen! :-)

django05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:54

Ik heb. Zelf nu. Krap een. Jaar een custom zadel maar links zit ik niet lekker en mijn paard loopt ook niet eccht lekker , zadelmakers praten alleen negatief , ik heb mijn paard laten masseren en ook zij komt veel paarden tegen die gemasseerd moeten worden en vast zitten door een custom zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:57

En wat zegt custom?

django05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:59

vonneke schreef:
En wat zegt custom?

Al een keer foto 's gemaakt en een x opnieuw opgevuld maar ik blijf het houden , het schijnt " het " zadel te zijn ?! Ik ga morgen even mailen of bellen want het is een duur zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:01

Door custom of een andere zadelmaker?

Ik heb al veel ellende met m'n zadels gehad maar service top.

django05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:01

Blingh schreef:
Ik heb mijn zadel binnen!!
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Had je een wondje op je linker bil , het schijnt dat de custom zadels naar links gaan hangen
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=545E75E1

[ Afbeelding ]

Ik heb gisteren gelijk show erop gereden. Moet erg wennen hij zit fijn maar is erg hard.Ik heb zelf een schaafwondje op mijn bil.Maar ik moet wel gelijk continue doorzitten

Actiefoto op de show

[ Afbeelding ]

Ik ben nog erg aan het zoeken naar mijn zit en waar ik mijn benen moet laten. Komt goed :) Msschien ook wat hoog gegrepen om gelijk mee te nemen naar show.Mag mijn leenzadel ook nog gebruiken. Wil die misschien wel voor mijn fjord.

django05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:04

vonneke schreef:
Door custom of een andere zadelmaker?

Ik heb al veel ellende met m'n zadels gehad maar service top.

Door custom , maar het blijft en andere zadelmakers zeggen dat ze heel veel klachten horen over de custom zadels dat ze naar links hangen en dat het in het zadel zit