voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:22

Ik zou heel graag de maten van de Barrydale willen weten? Ik kan ze op de site van pmarena niet vinden. Ook las ik wat over kortere bladen op de lexington, wat zijn daar de maten van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:24

Slofje schreef:
Joenohoe, gefeliciteerd met zadel en je verjaardag :3

Dank je wel, ben met beide blij :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:25

rissa schreef:
Ik zou heel graag de maten van de Barrydale willen weten? Ik kan ze op de site van pmarena niet vinden. Ook las ik wat over kortere bladen op de lexington, wat zijn daar de maten van?

Ergens een paar bladzijden terug staat een link naar de Duitse Barefoot site, waar de Barrydale wordt aangeduid met een B.

Heb m ff voor je opgezocht http://www.barefoot-saddle.de/shop/Sattelgroesse/ .

rissa

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:35

Dank je wel! En gefeliciteerd met je verjaardag en ontzettend veel plezier met je mooie nieuwe zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:00

rissa schreef:
Dank je wel! En gefeliciteerd met je verjaardag en ontzettend veel plezier met je mooie nieuwe zadel

Graag gedaan en dat zal wel lukken, ben nog steeds heppie de peppie. Nog een klein beetje meer, want toen ik grote Rhea en mini Daisy van 76 cm los wilde laten in de bak van de manege, trof ik daar toevallig de dierenarts. En hij had toevallig een mobiel scan apparaat bij zich. En Daisy is toevallig drachtig dus /3 . Daisy is zwartbont en paps, mijn goedgekeurde dekhengstje Nicky van 79 cm, is vosbont. Ben benieuwd wat daar uit komt... blijblijblij !!!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:10

Wat leuk! Hoelang is ze drachtig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:13

MssMaris schreef:
Wat leuk! Hoelang is ze drachtig?

Heb haar begin april voor het laatst hengstig gezien, dus begin maart moet het veulentje dan geboren worden. Daisy sputterde nogal tegen en de dierenarts was bang iets te beschadigen, dus hij heeft me alleen de vruchtblaas of hoe dat ook maar heet laten zien en toen snel ophouden :-). Deed er ook niet zoveel toe, omdat ik precies wist wanneer ze voor het laatst hengstig was.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:51

Leuk hoor! Heb je alweer genoten van je prachtige kado?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:14

MssMaris schreef:
Leuk hoor! Heb je alweer genoten van je prachtige kado?

Jep, alleen geen foto's, snifje, had de camera wel mee maar was vergeten het geheugenkaartje erin te stoppen, grr, dat zat nog in de laptop. Maar dat komt, wat in het vat zit verzuurt niet ;-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:22

zijn hier ook mensen met een Trekker zadel....??
en die er toevallig een bontje(onderlegger)onder hebben?
Ik twijfel welke maat ik eronder moet leggen..

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:40

Ik heb een bontje van HKM in maat M onder een Trekker zadel met 43 cm kussens gehad, dat past precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:22

ik heb ook de 43 cm kussens(volgens mij)
had vandaag een pony bontje gekocht..maar dat is nét iets krap aan..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:40

Ik had nog een vraagje aan pmarena (of andere ghost-rijders)
watvoor dekje/pad/onderlegger eronder?
Ik zit ernaar te neigen iets te zoeken met inlages om eronder te leggen.
Ik heb nu het zadel met de panelen, dan een gelonderlegger met ruggengraatvrijheid, en dan het ghost dekje. Maar ik vind dat ghost dekje zo'n raar ding :=

Wel een gave foto met mijn verzorgster vandaag. Een hoop vrijheid om met pootjes te gooien!
Afbeelding

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:32

Hoi,

Ik heb ook wat vraagjes, ik zit nu al zo wat heel de avond over boomloos te lezen en zie alleen maar
positive ervaringen. Het enig negative wat ik tegen kom is het schuiven van het zadel.

1e vraag is boomloos eigenlijk alleen bedoelt om er lange ritten mee te maken en een beetje mee door de bak te crossen.
dit is niet negatief bedoelt hoor, maar tijdens een dresseur/spring wedstrijd heb ik er eigenlijk nog nooit een boomloos zadel gezien.

2e vraag zijn er nu echt geen meer negatieve ervaringen met boomloos zadels.

3e vraag zijn er ook mensen die het gewoon niet mooi vinden een boomloos zadel .

4e vraag wat zeggen de deskundige ervan, dus eigenlijk de mensen van een zadelpas service.

ik hoor het allemaal wel,

groetjes Robke 8-)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:38

superrobke schreef:
Hoi,

Ik heb ook wat vraagjes, ik zit nu al zo wat heel de avond over boomloos te lezen en zie alleen maar
positive ervaringen. Het enig negative wat ik tegen kom is het schuiven van het zadel.

1e vraag is boomloos eigenlijk alleen bedoelt om er lange ritten mee te maken en een beetje mee door de bak te crossen.
dit is niet negatief bedoelt hoor, maar tijdens een dresseur/spring wedstrijd heb ik er eigenlijk nog nooit een boomloos zadel gezien.
Nee, een boomloos zadel is ook zeker geschikt voor andere disciplines. Je hebt verschillende boomloze zadels die ook gewoon op wedstrijden toegestaan zijn. :j

Die zullen er vast zin, maar die zijn er ook met boomzadels, toch?

3e vraag zijn er ook mensen die het gewoon niet mooi vinden een boomloos zadel .
Ik vind ze niet allemaal mooi, maar er zijn ook zo veel verschillende merken en types. Ik vind mijn eigen wel heel mooi!

4e vraag wat zeggen de deskundige ervan, dus eigenlijk de mensen van een zadelpas service.
Ik hoor vaak dat zadelmakers er tegen zijn, maar dat is vaak ook omdat ze zich er niet in verdiept hebben, en omdat het eigenlijk concurrentie is voor hen zelf. Dat is net als dat een hoefsmid die ijzers beslaat niks met een natuurlijk bekapper heeft en andersom. :)

groetjes Robke 8-)

Ik heb de antwoorden in jouw bericht geplaatst, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:47

superrobke schreef:
Hoi,

De boomloze Barefoots (en dan niet de westernzadels uiteraard) zijn gewoon op KNHS wedstrijden toegestaan en dat is met meer merken zo.

Nou nee... ik heb ze niet. Kijk vroeger was dat misschien anders, maar de zadels van tegenwoordig zijn aangepast naar ervaringen van gebruikers en zijn nu fijner (mijn bescheiden mening) dan boomzadels, je hoeft ze niet elk halfjaar of bij elke vormwisseling van je paard te pas te laten maken. Let wel, niet elke boomloze past elk paard, maar 95% van de paarden vaart wel bij boomloos.

Ik zou zeggen bekijk mijn foto's eens van moi op de Barefoot Barrydale in dit topic een paar bladzijden terug (bladzijde 106 van dit topic). En klik eens op de link in mijn onderschrift, daar zie je Heather Moffett op haar eigen zadel (of kijk op bladzijde 106 van dit topic). De Barrydale is een heel apart zadel, maar je zou niet direct zeggen dat het boomloos is. En mijn boomloze Heather Moffett lijkt op een gewoon dressuurzadel en dat is bij meerdere boomloze merken zo, dat je het verschil niet ziet, helemaal niet als iemand erop zit.

De meeste zadelpassers hebben zich niet verdiept in boomloos en kunnen er dus weinig over zeggen. En sommige zadelpassers... Breek me de bek niet open, die hebben dr weinig verstand van.

groetjes Robke 8-)

Heb je vragen ook maar even beantwoord :-). Ik wil niet meer met boom. Had een Heather Moffett, heb nu een Barefoot en mijn paard is mij dankbaar... Ze loopt weer heerlijk ruim en licht zonder op het bit te knagen of sjacherijnig te doen als je met het zadel aan komt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-11 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:07

Eens met bovenstaande 2 posts :)

Barefoot heeft gewoon dressuurmodellen, en je ziet ze zo hier en daar wel op wedstrijden hoor :D
Misschien vallen ze gewoon niet op :o

En tja, eigenlijk is het zo dat voor elke negatieve ervaring op een boomloos zadel, er 100 negatieve ervaringen zijn op boomzadels :)

En, op de laatste vraag: De meeste boomzadelpassers weten helemaal niets van boomloze zadels, dus dat gaat gewoon niet op :)

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:37

Hoi,

Mijn gevoel zit dus wel goed, boomloos is gewoon anders paardrijden en wordt dus door de "klassieke ruiters"
nog niet voor vol aangezien. het zal zowel iets zijn van: Onbekend maakt onbemind.

Toch denk ik dat ik het in de toekomst zeker ga proberen.

groetjes Robke 8-)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:00

Ik zou het zeker een kans geven, ik wil nooit meer anders! :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:38

vandaag 2en een half uur buiten gereden met het cashel zadel en een pad met inlages. ging supergoed. ruggegraat was mooi vrij en een mooie afdruk. pony liep er ook lekker onder. voornamelijk gestapt en lange stukken gedraafd. zaterdag proberen we het weer

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:39

Wat super zeg! Heb je ook een foto? :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:06

van zadel op pony of afdruk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:26

minikatje schreef:
van zadel op pony of afdruk?

Moet eerlijk zeggen dat ik heel nieuwsgierig ben naar het zadel zelf !

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:17

Zadel op pony was ik benieuwd naar, maar de afdruk is natuurlijk ook altijd interessant! :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:34

zal zaterdag even een picture maken :)

heb wel even deze.
Afbeelding