Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rissa schreef:Ik zou heel graag de maten van de Barrydale willen weten? Ik kan ze op de site van pmarena niet vinden. Ook las ik wat over kortere bladen op de lexington, wat zijn daar de maten van?
rissa schreef:Dank je wel! En gefeliciteerd met je verjaardag en ontzettend veel plezier met je mooie nieuwe zadel
MssMaris schreef:Wat leuk! Hoelang is ze drachtig?
superrobke schreef:Hoi,
Ik heb ook wat vraagjes, ik zit nu al zo wat heel de avond over boomloos te lezen en zie alleen maar
positive ervaringen. Het enig negative wat ik tegen kom is het schuiven van het zadel.
1e vraag is boomloos eigenlijk alleen bedoelt om er lange ritten mee te maken en een beetje mee door de bak te crossen.
dit is niet negatief bedoelt hoor, maar tijdens een dresseur/spring wedstrijd heb ik er eigenlijk nog nooit een boomloos zadel gezien.
Nee, een boomloos zadel is ook zeker geschikt voor andere disciplines. Je hebt verschillende boomloze zadels die ook gewoon op wedstrijden toegestaan zijn.![]()
2e vraag zijn er nu echt geen meer negatieve ervaringen met boomloos zadels.
Die zullen er vast zin, maar die zijn er ook met boomzadels, toch?
3e vraag zijn er ook mensen die het gewoon niet mooi vinden een boomloos zadel .
Ik vind ze niet allemaal mooi, maar er zijn ook zo veel verschillende merken en types. Ik vind mijn eigen wel heel mooi!
4e vraag wat zeggen de deskundige ervan, dus eigenlijk de mensen van een zadelpas service.
Ik hoor vaak dat zadelmakers er tegen zijn, maar dat is vaak ook omdat ze zich er niet in verdiept hebben, en omdat het eigenlijk concurrentie is voor hen zelf. Dat is net als dat een hoefsmid die ijzers beslaat niks met een natuurlijk bekapper heeft en andersom.![]()
ik hoor het allemaal wel,
groetjes Robke
superrobke schreef:Hoi,
Ik heb ook wat vraagjes, ik zit nu al zo wat heel de avond over boomloos te lezen en zie alleen maar
positive ervaringen. Het enig negative wat ik tegen kom is het schuiven van het zadel.
1e vraag is boomloos eigenlijk alleen bedoelt om er lange ritten mee te maken en een beetje mee door de bak te crossen.
dit is niet negatief bedoelt hoor, maar tijdens een dresseur/spring wedstrijd heb ik er eigenlijk nog nooit een boomloos zadel gezien.
De boomloze Barefoots (en dan niet de westernzadels uiteraard) zijn gewoon op KNHS wedstrijden toegestaan en dat is met meer merken zo.
2e vraag zijn er nu echt geen meer negatieve ervaringen met boomloos zadels.
Nou nee... ik heb ze niet. Kijk vroeger was dat misschien anders, maar de zadels van tegenwoordig zijn aangepast naar ervaringen van gebruikers en zijn nu fijner (mijn bescheiden mening) dan boomzadels, je hoeft ze niet elk halfjaar of bij elke vormwisseling van je paard te pas te laten maken. Let wel, niet elke boomloze past elk paard, maar 95% van de paarden vaart wel bij boomloos.
3e vraag zijn er ook mensen die het gewoon niet mooi vinden een boomloos zadel .
Ik zou zeggen bekijk mijn foto's eens van moi op de Barefoot Barrydale in dit topic een paar bladzijden terug (bladzijde 106 van dit topic). En klik eens op de link in mijn onderschrift, daar zie je Heather Moffett op haar eigen zadel (of kijk op bladzijde 106 van dit topic). De Barrydale is een heel apart zadel, maar je zou niet direct zeggen dat het boomloos is. En mijn boomloze Heather Moffett lijkt op een gewoon dressuurzadel en dat is bij meerdere boomloze merken zo, dat je het verschil niet ziet, helemaal niet als iemand erop zit.
4e vraag wat zeggen de deskundige ervan, dus eigenlijk de mensen van een zadelpas service.
De meeste zadelpassers hebben zich niet verdiept in boomloos en kunnen er dus weinig over zeggen. En sommige zadelpassers... Breek me de bek niet open, die hebben dr weinig verstand van.
ik hoor het allemaal wel,
groetjes Robke