Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zonnepitje schreef:nog een vraagje: liggen de wowzadels tweedehands slecht in de markt? Ik begreep uit iemands vorige post dat je er niet vanaf geraakt? Ook nog wel een overweging om mee te nemen voor het geval dat het na een paar maanden toch niets blijkt te zijn...
En wat zijn de gangbare prijzen voor tweedehands wowzadels?
Needje schreef:Ik weet ook niet waar de stelling vandaan komt dat een Wow op elk paard past.
Maris schreef:DWG, DXWG zegt wat over de ruggegraadvrijheid. DXWG heeft een breder ruggegraadkanaal als DWG EN DWG weer breder als SD .
Schuivend dekje duidt niet op een niet passend zadel, maar op mega beweging van het paard ( aldus Fitter ).
Fitter kost iedere keer idd 75 euro + dan nog reiskosten.
Ishtar13 schreef:@@ Dan heb je vermoedelijk DWG kussens met stitchline gehad en mogelijk had je paard DD kussens
met of zonder stitchline nodig gehad. Kussens DD zijn dikker waardoor de schouder vrij onder het kussen door kan bewegen. Een DWG zonder stitchline betekent er naast de luchtkussen een stuk foam extra in het kussen zit. Het lijkt dat je paard DD kussens nodig had.
luve_rozes schreef:Ok, maar er zijn ook meerdere zadel merken, waarbij mensen ook zeer positief zijn, over de merkbare veranderingen van hun paard, ook wolzadels. Ook die mensen zijn betere rug en schoft bespiering.
Punt is dan; hoe ben je aan de WOW gekomen? Lukte het je niet, je wolzadel aan te passen, geen goede fitter te krijgen, etc. Want ben je voor je WOW geeindigd met een slecht passend wolzadel, om wat voor reden dan ook, dan is een WOW, maar ook een goed liggend wolzadel, een uitkomst.Geld natuurlijk ook voor mensen die van slecht wol, naar goed aangepast wol gaan.
Waarom hebben jullie niet (of misschien wel) naar bv flair gekeken? Of zit dat in de meerdere mogelijkheden van de WOW? Flair was, als het om de door jullie geroemde speir ontwikkeling gaat, toch al een tijdje?
Ik heb deze vraag ook neergelegd bij iemand van het overkoepelend zadelgilde, en die stelt het eenvoudig; je rijdt Volvo, of Audi. Met andere woorden, eigenlijk is er geen verschil, mits goed aangepast, en is het een kwestie van smaak.