Deels heb je gelijk dat keil ervoor kan zorgen dat het zadel verschuift, maar over het algemeen is het dan een toch net niet correct passend zadel. Geen keil betekend minder draagvlak en meer kans op een ongebalanceerd zadel. Wat we bij mijn merrie doen (omdat het kussen haar in de weg zit) is een minder lang kussen maken (ze is best kort van rug)
sneppie
Geplaatst: 16-09-11 17:05
Hij komt niet vandaag, ging het niet redden Nieuwe afspraak gemaakt voor donderdag 29-9 om 14.00 uur. Jammer maar kan gebeuren.
Zo ik heb Arno ook gebeld! vriendelijke man en mijn mogelijke probleem uitlegd. Hij belt mij nog even terug voor een afspraak want hij had zijn agenda niet bij? (of computer met agenda was kapot...dat verstond ik niet helemaal).
Gelukkig woon ik wel in de achtertuin van AB dus hoop dat ie snel tijd heeft..(heb ik uiteraard nog even benadrukt..dat ik zo dichtbij woon dat ik hoop dat ie nog ergens een gaatje heeft...) haha
Zo net met mevrouw Brandt? gesproken..iig een erg aardige vrouw. Misschien kan ik er as zaterdag nog tussen..anders pas de 26ste september of 5 Oktober dus ben heel benieuwd!
Spannend Leone! A.s. woensdag zit ik op 6 weken, ik hoop dat het daarna snel gaat. Hoe lang heb jij gewacht? Ik kreeg een wachttijd van 6-8 weken. Ik kijk er naar uit!
volgens mij heb ik 6 weken moeten wachten, ik dacht dat het wel 10 weken zou duren om dat er nog vakantie tussen zat. maar twee weken nadat hij voor de eerste keer geweest is werdt de afspraak voor het afleveren van het zadel al gemaakt. Overigens heb ik volgens mij een heel "basic"model SB gewoon zwart geen andere gekke dingen.
Ik zit nu op 6 weken, hij heeft gezegd tussen 6 en 8 weken, dus ik mag echt nog niks zeggen en moet gewoon netjes geduldig afwachten, maar mèn wat heb ik zin in dat zadel!
Ik heb bij mijn nieuwe zadel een factuur gekregen die ik later thuis over heb gemaakt Alleen opvullen gaat wel gewoon contant, dat zijn geen gekke bedragen om mee op zak te lopen.
sneppie
Geplaatst: 22-09-11 12:18
o mooi! De laatste keer dat ik op `m zat te wachten bedacht ik me in eens dat ik maar iets van € 100,- in huis had en als hij een aanbetaling zou willen ik eerst had moet gaan pinnen. De dichtsbijzijnde pinautomaat is 12 km verderop Vandaag over een week komt ie dus nog ff door sukkelen met dit zadel.
orkaan
Geplaatst: 24-09-11 15:17
Zo Arno is geweest, leuke man en echt niet zo stil als jullie zeggen..maar misschien ligt dat aan mij .
Mijn zadel is iig zeker te klein (te smalle boom) maar omdat ik een 3.5 jarige heb is nu meteen een nieuwe aanmeten ook geen optie ivm uitzwaren en spieropbouw. Heb nu voor even een Anatomica hier liggen maar deze is ook nog wat te klein, hij heeft iig mijn paard opgemeten en gaat nu thuis kijken wat hij kan regelen zodat ik straks wel een zadel heb waar ik 1 jaartje op kan hobbelen alvorens een nieuwe te laten aanmeten.
Denk wel dat het echt een zeer kundige man is... heb er iig alle vertrouwen in
Hij maakte wel de opmerking of ik geen eelt op mijn kont had, ik zo hoezo? hij vond de zitting van mijn huidige zadel echt hard...ik zo nee helemaal nergens last van en heb 10 jaar niet gereden (ben gewoon een bikkel..haha). Moet iig een 17.5 inch hebben ik zo pas ik daar wel in dan..hij je hebt toch geen dikke kont..ik zo ik vind van wel haha hij zal wel denken.
We moeten eigenlijk eens kwantum korting gaan regelen... met de bokkers
Arno is hier ook geweest vandaag Eerst de KN op de ene aangepast, dat was gelukkig geen probleem!
Toen mijn nieuwe paard, 3 jarige friese hengst dus die gaat nog veel veranderen en uitzwaren, daarbij ben ik zelf kritisch in wat ik fijne zadels vind waar ik goed op kan zitten(rugproblemen)
Hij had een hoop zadels bij zich, oa exact dezelfde KN als die ik al hier had liggen, waar ik zelf dus fijn op zit maar omdat die altijd op brede paarden heeft gelegen lag die niet goed op de 3 jarige. De KN Allegro die hij bij had was nog praktisch nieuw dus nog niet naar een bepaald paard gevormd en kreeg hij makkelijk passend en voor een absoluut nette prijs!!!
Ga hem ook weer bellen. Mijn nieuwe zadel moet denk ik opgevuld worden want hij schuift iedere keer naar rechts. Ik ga zelf ook onbewust steeds schever zitten om te compenseren merk ik.
sneppie
Geplaatst: 28-09-11 15:13
Nog 1 nachtje slapen en dan hoop ik dat ie me niet weer vergeet
edit: sieem doe is een foto?
_spunky_
Geplaatst: 28-09-11 20:10
als het goed is heb ik over 6 weken ook mijn arno bandt zadel voor cha-cha, is gister aangemeten. men wacht in spanning af hier
Doe ws maar iets meer dan 6 weken _spunky_. Ik wacht ook met spanning, zit nu op 7 weken. Had gehoopt met mijn nieuwe zadel te kunnen gaan starten, maar tenzij hij vrijdag of zaterdag komt, zal dat er niet in zitten. Helaas pindakaas, voordeel is weer dat ik nog een springlesje mee kan rijden (heb een vzh leenzadel).
_spunky_
Geplaatst: 29-09-11 08:56
ow dat is dan wel balen voor je als het langer duurt..... ik hoop toch echt dat mijn zadel op tijd geleverd word vond het wel typisch dat ik alleen een krabbeltje voor de levering heb gezet, en geen aanbetaling heb hoeven doen. ik ruil mijn prestige top dressage in, en die ligt nog gewoon bij mij, ik heb een passier G&G extra als leenzadel van hem liggen en ik heb niks aanbetaald. dan is ie wel erg goed van vertrouwen maar had al begrepen dat dat normaal is...