Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:44

intel_1x schreef:
2005, ik zou het hoofdstel kopen bij Nienke07 (MZM Geestig), fijne service en snel binnen! Aanrader ;-)

:o

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:24

nienke07 schreef:
intel_1x schreef:
2005, ik zou het hoofdstel kopen bij Nienke07 (MZM Geestig), fijne service en snel binnen! Aanrader ;-)

:o

mee eens :)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:41

Dames en heren, mag ik jullie vragen om mijn onderschrift te lezen? ;)

Ik zag net dat ik 6 pb's, van een paar dagen terug al, had met vragen over de micklem terwijl de antwoorden a) op mijn site staan en b) ik die pb's dus vandaag pas zie! :oo

Ik ben niet zo heel veel op bokt, vandaar dat ik vraag om me te mailen en op mijn site te kijken, dan heb je echt het snelst antwoord op je vragen! :j

Gr. N07

Anoniem

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:10

Ik zit er ook over te denken een dergelijk hoofdstel te kopen. Merken jullie veel verschil met een normaal hoofdstel? (wellicht staat het al ergens in het topic, maar 100 blz doorlezen is me wat veel)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:35

Ik heb gemerkt dat de aanleuning stiller werd en dat paard haar hoofd minder snel kantelde. Dit was duidelijk te merken, zowel op het paard als vanaf de grond.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:36

Ik heb dezelfde ervaringen als Rije, stillere aanleuning en volgens instructrice duidelijk prettiger rust in de mond van mijn pony.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:01

Als je paard niet houdt van een (lage) neusriem of sperriempje, dan kan het zijn dat de Rambo geen succes is.. Tenminste dat is mijn ervaring. Mijn ene paard deed er niet moeilijk om, terwijl mijn andere paard (een tinker) er juist erg van ging hoofdschudden. Het is echt een kwestie van uitproberen of het voor jouw paard werkt, alhoewel ze natuurlijk niet goedkoop in aanschaf zijn ;-)
Ik vind het leerwerk wel mooi en soepel :j
De ringen zijn goudkleurig (messing)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:11

idd mooi leer, heb hem zien hangen bij divoza.
moet wel wat wennen aan het model, je bent de "gewone" hoofdstellen natuurlijk gewend en dit ziet er gewoon wat anders uit.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:46

Het is inderdaad in t begin echt wennen, maar eenmaal gewend wil je niks anders meer. Dat is mij namelijk overkomen. Had een mooie Passier Berlin (500 a 600 euro) bij Het Gareel besteld. Echter nooit meer iets van gehoord of vernomen. Ben zo blij dat ik er niks meer van vernomen heb...... ;)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:08

Ik denk er over het Rambo Micklem Multi Bridle hoofdstel te kopen.
Ik heb een extreem hoog gevoelige merrie, erg gevoelig voor druk. En ook het bit vind ze niet zo prettig lijkt. En dit hoofdstel klonk wel heel prettig, betere druk verdeling/op andere plaatsen en door bitriempjes stabieler liggend bit...

Graag zou ik willen weten hoe de ervaringen van anderen zijn met dit hoofdstel. Merk je dat je paard het prettiger vind zitten? Merk je verschil met rijden, met of zonder bitriempjes? Is het hoofdstel ook fijn te gebruiken voor werken aan de hand (kaptoom)? of met bitloze vorm?
En kun je ook op de neus en het bit rijden? Dus een combi tegelijk gebruiken? Bijv. kaptoom en bit of andere combinaties?
Wil namelijk bij mijn paard kijken of op de neusrijden (bitloze vorm) fijner werkt, maar wil ook een teugel aan het bit hebben (dus met twee teugels rijden dan) zodat ik dit altijd nog erbij kan pakken mocht ze niet goed reageren op de neus, als 'noodrem' zeg maar.

Ik hoor dus graag jullie ervaringen!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:22

Ik vind het een fijn hoofdstel om mee te werken Patricia, alleen het is wel minder hard dan een normale kaptoom en daardoor ook niet zo duidelijk. Kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel.

Weet niet of het gaat lukken om tegelijkertijd bitloos en met bit in te rijden, denk dat dat wel krap wordt. Je kan wel de kaptoom gebruiken terwijl je een bit in hebt. Met het bit in en de bitclips er aan heb je automatisch al iets meer druk op de neus.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:02

Ik heb hem nu bijna een jaar en wil niets anders meer.. heerlijk hoofdstel, goede kwaliteit en zeer prettig voor het paard.

Ik hoop nog een tweede (tweedehands) op de kop te tikken, want ik men er ook mee en dat is net even makkelijker anders moet ik steeds de teugels eraf halen etc

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:07

Kirstenn schreef:
Biothane, dat was het ja! Cambiar heeft nooit het eindresultaat laten weten of wel?

Hoi, neen heb nog geen eindresultaat, ik ga er nu mee doordoen. Ik heb heel veel ander werk gehad bij de paarden (en heb eerst de gewone kaptooms afgewerkt voor m'n eigen paarden).
Ik wil graag voor mezelf een micklem in biothane, maar ik denk niet dat dit mogelijk is, omdat een micklem neusriem uit 1 U-vormig stuk bestaat en biothane zijn riemen, je kan dus nooit een neusriem maken uit 1 stuk in een U-vorm als je begrijpt wat ik bedoel, er zullen dus 3 delen aan elkaar gehecht moeten worden en ik weet niet of jullie dat ok vinden?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:12

@Cambiar, ik blijf wel nieuwsgierig naar een Biothane versie.
Het probleem met de U-bocht snap ik, heb je zelf een idee over hoe de die bochten het best zou kunnen oplossen?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:20

Ik heb er inderdaad al over nagedacht, maar ik zie enkel door de stukken aan elkaar te naaien, dus de neusriem is niet in 1 stuk. Dat kan prima eigenlijk, voor het paard maakt dat geen verschil uit.
Het is wel een enorm werkje die neusriem, ik ben al begonnen aan de neusriem van de lederen micklem en nu snap ik waarom het zo duur is. Het kussen van de neusriem is echt een gigantisch geduld en prutswerkje.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 07-04-12 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte over kaptoom verwijderd.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:33

Als je de stukken van de neusriem onder de juiste hoek aan elkaar naait, maak je er dan ook nog een zachter 'padding' onder?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:41

Myca schreef:
Als je de stukken van de neusriem onder de juiste hoek aan elkaar naait, maak je er dan ook nog een zachter 'padding' onder?

Normaal gezien zou dat moeten, ja, maar ik vind dat het dan volledig vegetarisch moet als we dan toch bezig zijn met biothane (dus fijn kussenleder is wellicht niet ok voor jullie ivm endurance rijden?).... wat moet ik daarvoor dan gebruiken? Skye leder lijkt me niet ideaal ivm het zweten...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:44

Kan je wat met Neoprene?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 00:00

Myca schreef:
Kan je wat met Neoprene?

Dat is het! Inderdaad, had daar nog niet aan gedacht!
Ik zou het dan wellicht best enkel leggen en niet op de manier van bij een lederen kussen, anders gaat het veel te dik worden... zijn er soms hoofdstellen in bio-thane die zo'n neopreen kussen hebben ter illustratie?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 00:06

Zo ver was ik nog niet, dit schud ik ook gewoon maar even uit mijn mouw.
Maar volgens mij moet het technisch gezien kunnen als je kijkt naar andere doeleinden waar Neoprene wordt gebruikt.

En dan heb je nog steeds een vegetarisch hoofdstel ;-)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:31

Een vriendin heeft een hoofdstel van biothane met de neusriem neopreen onderlegt. Moet dus kunnen!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:20

Welk merk als ik vragen mag? Ik zou het eens nagaan.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:32

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:07

Moderatoropmerking:
Diverse reacties verwijderd. Reacties over kaptomen etc. horen niet thuis in dit topic.
Men kan hiervoor op GVL een topic openen of dit via PB overleggen

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:12

mod:
reeds gedaan via pb!