Sky_As schreef:Ik zou alleen niet weten hoe een zadel op dit type pony moet blijven liggen?
Zelfs een barebackpad wordt tijdens het longeren al naar voren getrokken.
Er is geen schoft, geen schouders, niks om op te blijven hangen.....daarbij compleet rondgeribt, dus ook zijwaarts alle schuifmogelijkheden.
Het probleem is natuurlijk dat hij voor bij zijn schouders het smalste is, en daarachter breder wordt, en dat zijn singelgroeve tegen zijn voorbenen aan ligt.
Ik wil als ik straks zelf weer ga beginnen best een zadelmaker langs laten komen, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen.....(ik zou het namelijk een beetje jammer vinden, om 3 zadelmakers 100 euro af te moeten rekenen, en dat ze allemaal tot de conclusie komen dat ze me niet kunnen helpen). Ik heb ook echt al tig zadels van stalgenootjes opgelegd gehad om eens te kijken of daar wat tussen zat, maar alles, echt alles schuift naar voren...hihi (zelfs een gewone longeersingel).
Maar bedankt voor de merken, daar kan ik in ieder geval een lijstje mee maken om straks eens te kijken of er een zadelmaker is die meerdere merken heeft en hiermee langs kan komen, want dat is een nog grotere uitdaging vaak......
Zie Akash zadels bij vaak onmogelijke paarden ...
Zelf had ik wintec IW op mijn paard met gelijk aardig bouw .
Edix singel erbij !
Werkte super