[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:56

Hoi allemaal.

Sory dat ik weer eens kom binnen vallen. Ik heb een barefoot cherokee liggen op mijn fjord nu heb ik een nieiw paard een tinker maar die is heel breed dus dacht haal een flexibele pommel.

Iemand ervaring daarmee?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:23

tennan schreef:
Oh dat staat haar geweldig zeg! Goede keuze :D

woepsie90 schreef:
Wauw prachtig!! Zowel paard als zadel als pad :D mijn favoriet was ook de bruine of zwarte burioni maar helaas schoof het te erg... Zo jammer! Maar wie weet als er rugspieren gekweekt zijn, misschien dat het dan beter gaat :D

Nogmaals: prachtig stel!!

Thanks Tennan en Woepsie! :D
Woepsie, wat jammer dat het bij jou teveel schoof. Dat hangt zo van het paard af idd, op Rose ligt het echt heel stabiel.

Pippaa schreef:
Ponybeest staat er ook stoer bij te kijken :D Mooi hoor!

Hebben de Burioni pads ruimte voor een hoge schoft? Hebben de pads een inkeping of vormt het er netjes omheen?

Dank Pippaa! Ze hebben geen inkeping maar het model loopt net wat omhoog en dat geeft ruimte. Rose heeft best een aardige schoft en daar is ruimte genoeg voor. :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:21

Zou graag eens jullie meningen hebben over wat jullie een nette tweedehandsprijs vinden voor een barefoot arizona met vps, maat 1, verplaatsbare beugelophanging. Zitten fenders, beugels, een oude singel en een pad bij (vergelijkbaar met hafpad). Helaas is het ene ritslipje kapot bij de pommel, niet de rits zelf en die kan nog open en dicht. Goed onderhouden geweest, altijd binnen gelegen weg van vocht... in een gesloten kast. Nieuwprijs alles samen was 860euro ongeveer.

Ik heb 'm namelijk al enkele keren te koop gezet maar komt precies amper reactie op. Die moet niet heel dringend weg ligt op zich niet in de weg maar ligt er maar te liggen.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:40

Als ik op de Bokt markt naar Barefoot zoek dan vind ik zadels die nog zo goed als nieuw zijn voor € 450-€550. Dan vind ik € 600 voor een zadel dat duidelijk gebruikt is en bovendien kapot is erg hoog. Als je alles in 1x verkoopt dan kun je sowieso minder vragen dan wanneer je alles aan singels en dekjes apart verkoopt. Op zich is dit de beste tijd om een zadel te verkopen aangezien iedereen nu wil rijden, dus als je advertentie geen enkele interesse opwekt dan zal dat echt aan de prijs liggen want het Barefoot westernmodel is op zich wel gewild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:47

Hier komt ook de bruine burionipad, ben er erg benieuwd naar.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:58

Ik heb uiteindelijk mijn arizona maat 1 incl gegraveerde beugels, fenders, 2 pads en 2 singels (1 nieuw) kunnen verkopen voor €750,-. Ook ik kreeg eerst niet veel reacties en lage biedingen, maar geduld is een schone zaak. Ook mijn Notting Hill voor een nette prijs kunnen verkopen toen.

Eerder in dit topic vroeg iemand naar schoftvrijheid: ik heb zelf de burioni tech wool zonder gel, en deze heeft ook een lus bovenop die om de pommel zou kunnen, verder is de ruglijn mooi voorgevormd en houdt iig onder mijn boomzadel de schoft heel mooi vrij. Lag ook na 20km nog keurig op zijn plek ondanks veel regen.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:21

Ik heb mijn arizona met singel, (bijna nieuwe) pad, fenders, beugels, extra fork en leren singel''stoten'' verkocht voor 500,-. Aan die van mij zat alleen wel een beschadiging aan een skirt, anders had ik er absoluut meer voor gevraagd. De nieuwprijs van de hele handel was iets meer dan 1000,-. Ik denk dat je het beste de nieuwprijs voor het hele setje kunt berekenen en op basis daarvan een prijs kunt maken. Ik neem zelf over het algemeen de helft van de nieuwprijs en dan daar iets meer bij zodat je ruimte hebt om te onderhandelen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:11

Ik heb mijn Arizona (maat 2) tezamen met bijpassende pad, singel, fenders etc. gekocht voor €850-, volgens mij. Deze zag er nog wel heel netjes uit.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:18

darkadia schreef:
Eerder in dit topic vroeg iemand naar schoftvrijheid: ik heb zelf de burioni tech wool zonder gel, en deze heeft ook een lus bovenop die om de pommel zou kunnen, verder is de ruglijn mooi voorgevormd en houdt iig onder mijn boomzadel de schoft heel mooi vrij. Lag ook na 20km nog keurig op zijn plek ondanks veel regen.

Was ik :j thanks voor je reactie. En Raya, jij ook!
Wij zijn verder aan het kijken voor een Ghost of iets dergelijks. De vps-loze London zit niet zo breed, maar ligt toch wat dicht op de schoft bij onze fries. Dan is een mooie (koningsblauwe <3) pad natuurlijk ook leuk erbij, dus misschien tzt dan maar een burioni proberen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:17

De foto's hier op de boktmarkt zijn nog de oude foto's daar was die nog niet gepoetst terug. Heeft een heel ander beeld nu die gepoetst is.

Hij is gebruikt maar absoluut niet kapot. Een ritslipje die herstelt moet voor 5-15euro bij een leer/rits/zadelmaker is geen reden om een volledig zadel kapot te noemen. Prijs is ondertussen trouwens lager ook maar ik verander 'm niet meer op de bokt markt hier aangezien verzenden naar Nederland nogal een risico is bij zo een groot stuk.

Dankje voor de reacties en ik haal hier uit dat ik wel degelijk een normale prijs vraag ervoor. Volhouden en geduld hebben dan maar.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:47

Sorry om er even tussen te springen - Weet iemand waar ik lamswollen pads kan krijgen zonder inlagen? Het vakje om inlagen in te doen hoeft ook niet. Ik heb gemerkt dat haar zweetpatroon met de ghost tienmaal beter is zonder inlages. Het zal te veel zijn geweest voor haar... Nu, moest iemand er weten...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:59

Skyefate schreef:
Sorry om er even tussen te springen - Weet iemand waar ik lamswollen pads kan krijgen zonder inlagen? Het vakje om inlagen in te doen hoeft ook niet. Ik heb gemerkt dat haar zweetpatroon met de ghost tienmaal beter is zonder inlages. Het zal te veel zijn geweest voor haar... Nu, moest iemand er weten...

http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... ance-pads/

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:01

FRA heeft ook wel wollen pads zonder inlages, dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:30

Lori schreef:
De foto's hier op de boktmarkt zijn nog de oude foto's daar was die nog niet gepoetst terug. Heeft een heel ander beeld nu die gepoetst is.

Waarom zet je hem dan niet met de nette, gepoetste foto's op de boktmarkt? :+
Nu ziet een kijker een stoffig, kapot zadel en dat schrikt de meeste bestellers behoorlijk af aangezien ze het zadel niet terug kunnen sturen als het toch tegenvalt. Een kijker zal niet zo snel beredeneren dat een zadel eigenlijk heel goed is en er eigenlijk niets kapot is, als niet omschreven wordt wat er precies voor detail kapot is en de foto's ook wat versleten ogen.
Het is maar een tip. :)

Citaat:
Prijs is ondertussen trouwens lager ook maar ik verander 'm niet meer op de bokt markt hier aangezien verzenden naar Nederland nogal een risico is bij zo een groot stuk.

Heb je in Belgie niet de mogelijkheid om verzekerd te verzenden? Ik heb net een Grandeur zadel van Nederland naar Duitsland verkocht inclusief verzekerd verzenden, en dat kan hier tot € 1000 euro?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:48

Nou ja had 'm er gewoon al opgezet toen, later dan opgepoetst en op de Belgische website's dan ook andere foto's gezet. Had ik er aan gedacht dat die hier op bokt er nog opstond had ik 'm er eerst afgehaald voor ik die vraag stelde. Ritslipje staat daar heel specifiek beschreven dus dat is wel in orde. Verzekerd verzenden kan wel maar toch een enorm gedoe naar Nederland toe. Denk dat je al snel aan 20euro verzending ligt via B-post hier. DHL hoor ik slechte ervaringen van en kiala/ups heb ik zelf nu sinds ups erbij zit een slechte ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:55

Hier in NL kost inderdaad verzekerd verzenden inderdaad ook wel wat. :j
Ik heb het bij mijn zadel (net onder de €500 dus tot € 500 verzekerd verzonden) zo geregeld dat we allebei de helft betaalden. Verzendkosten voor verzekerd verzenden naar Duitsland waren € 26 dus als je dat halveert is het nog wel te doen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:33

JoycexEnya schreef:
Hoi allemaal.

Sory dat ik weer eens kom binnen vallen. Ik heb een barefoot cherokee liggen op mijn fjord nu heb ik een nieiw paard een tinker maar die is heel breed dus dacht haal een flexibele pommel.

Iemand ervaring daarmee?

Ik denk dat jullie ook over mij heen lezen. Ook krijgt ze in de toekomst een eigen zadel maar voorlopig samen met 1 zadel

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:49

Ik vond de flexibele pommel voor mijn schoftloze paarden erg fijn!Zadel bleef ook prima liggen en zakte niet op de schoft..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:17

Lori schreef:
Nou ja had 'm er gewoon al opgezet toen, later dan opgepoetst en op de Belgische website's dan ook andere foto's gezet. Had ik er aan gedacht dat die hier op bokt er nog opstond had ik 'm er eerst afgehaald voor ik die vraag stelde. Ritslipje staat daar heel specifiek beschreven dus dat is wel in orde. Verzekerd verzenden kan wel maar toch een enorm gedoe naar Nederland toe. Denk dat je al snel aan 20euro verzending ligt via B-post hier. DHL hoor ik slechte ervaringen van en kiala/ups heb ik zelf nu sinds ups erbij zit een slechte ervaring mee.

16 euro als het minder dan 10 kilo is. 39 als het meer dan 10 kilo is. Als het totaal.dus meer weegt verstuur je beter in 2 pakketjes.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:44

Ik heb mijn Arizona maat 2 met fenders, beugels, singel en pad gekocht via MP voor 350. Wel een ouder model Arizona. Ik zal morgen eens foto's maken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:18

Ik heb een Arizona nut voor mijn paardjes. Daar is Lilianne voor langs geweest om te kijken of het goed lag. Ik hoorde namelijk van mensen die me zagen rijden, dat ze vonden dat hij ver omhoog kwam van achteren. Op foto's en filmpjes vond ik dat zelf ook. Dat heb ik hier toen ook nog gedeeld. Vandaar de passervice. Lilianne vond het wel meevallen en zei dat het gewoon goed lag.
Ik rijd er echt heerlijk mee en paard loopt er ook super fijn onder. Maar nu ben ik toch eens benieuwd wat jullie vinden. Ik heb namelijk van een vriendin foto's gekregen van mijn les laatst. Voornamelijk van balkjes draven in verlichte zit.
Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:08

Sure_Lee, misschien komt het doordat je zelf wat voorover valt? Je benen gaan naar achter en je bovenlijf naar voren, waardoor je zadel niet anders kan dan meegaan in die beweging.
Misschien blijft het wat beter liggen wanneer je zelf ook meer in balans blijft. :)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:17

Hier komt het zadel wel behoorlijk los inderdaad, dat was tijdens het consult echt niet zo. Je zit inderdaad ook wel behoorlijk naar voren/legt je benen naar achteren maar wat wat veroorzaakt kun je zo van stilstaand beeld niet echt zien.. Heb je al gekeken of de pommel nog goed past? Mail me anders even :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:24

Oke, ik probeerde een foto uit te zoeken waar Roos ook nog een beetje voordelig op stond en ik niet keek alsof ik moest poepen ofzo. haha
Het hele idee van die balkjes gaat ook om balans natuurlijk. Dus daar zitten momenten van tussen met oeps...
Zijn deze beter om te beoordelen? :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:27

Teteltee schreef:
Hier komt het zadel wel behoorlijk los inderdaad, dat was tijdens het consult echt niet zo. Je zit inderdaad ook wel behoorlijk naar voren/legt je benen naar achteren maar wat wat veroorzaakt kun je zo van stilstaand beeld niet echt zien.. Heb je al gekeken of de pommel nog goed past? Mail me anders even :)

Oh, Mijn foto's waren aan het uploaden terwijl je dit plaatste. Ik zal je even mailen!