[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:23

Ik heb hem ook gezien,volgens mij is het een arizona nut(als ik de naam goed heb)..100 euro is misschien een foutje?Nulletje vergeten :')

Kirsha

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:29

Nou, wat het ook is, het werkt wel want er is al 400 euro op geboden :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:18

Hebben jullie het nou over dat lichte kleur westernzadel op die metalen zadelkar/bok of niet...?

Dat is de enige waar "bieden" onder staat, en hij staat inmiddels op 410 euro, dus lijkt me dat die het is maar het is overduidelijk een Virginia Rose en dat staat zelfs in de titel :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:22

Ik denk dat het deze is: * stuur je de link via PB *

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:25

Nee die bedoelen we niet..Er staat een foto bij van paard ruiter en zadel en een paar ietwat vage foto's..Die Virginia rose heb ik ook gezien,ook een erg mooi zadel :)

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:26

Wat fijn voor de andere madrid kopers dat de zadels er nu al zijn. Dan hebben ze mij bij barefoot belgië wel wat wijs gemaakt blijkbaar. Als ik een nieuwe wou zou ik moeten wachten tot week 3 van januari? En dan moest ik snel beslissen zodat ze met de anderen geleverd konden worden die al besteld waren. Dan is er op 1 week tijd wel plotseling heel veel veranderd.

Maar geen enkel probleem hoor, ik ben nog steeds heel blij met het testzadel, tenslotte was die in zeer goede staat en had ik korting (al had ik wel liever een zwarte gewild).

Ondertussen zijn de moosgummi's die ik bij pmarena bestelde gisteren ook aangekomen en nu ligt de ruggegraat wel mooi vrij : zachte originele inlage + een dikkere moosgummi dan ik had.
(PS pmarena, dat was ik dus die via pakjegemak de moosgummi's bestelde en prima service via pakjegemak. Ik kreeg woe de melding van jullie dat het op de post ging en donderdag kon ik het al afhalen.)

Laten jullie foto's zien als hij op jullie paard ligt? Ik ben heel benieuwd naar de meningen van anderen natuurlijk. Benieuwd of jullie het zadel ook zo fijn vinden als ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:38

Hihi, bedankt voor de behulpzame PB's allemaal +:)+
Die had ik inderdaad niet gezien, ik had alleen bij de zadels gekeken.... apart zeg die 100 euro!

Abc: aha ben jij dat :) Fijn dat het goed gelukt is.

Barefoot gaf zelf eerst als levertijd dat ze inderdaad pas in het nieuwe jaar geleverd zouden worden.
Maar het is vlotter geworden dan eerst gedacht.

Ik wist wel dat ze hoopten het nog voor de kerst te kunnen leveren maar dat ze voor de zekerheid een slag om de arm hielden.

Je kan immers beter tegen klanten zeggen dat het week 2 van 2014 wordt en ze dan nog voor de kerst super blij maken, dan wanneer je ze moet vertellen dat het over de kerst heen gaat....dan balen ze als een stekker #)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:53

Weet inderdaad wel zeker dat Natasja je niks wijs heeft gemaakt hoor abc, kreeg gisteravond een mail van haar en ze was zelf ook enorm verrast. Heb je nog steeds plezier met je zadel?

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:04

Oh maar ik wil geen kwaad spreken van Natasja hoor, zeker niet. Ik hoop dat mijn bericht niet zo over komt, want dat was helemaal niet de bedoeling. Ik ben daar voor de rest heel netjes ontvangen.

Jaja, nog steeds heel tevreden tot hiertoe. Nu is het jouw beurt om een foto naar mij te mailen eens dat je hem hebt. Weet je al welke pad je erbij gaat nemen?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:15

Zou de Notting Hill nog lang te verkrijgen zijn?
:P
(zou graag dat zadel hebben, maar poown is pas 1.5 jaar en dat is toch een beetje vroeg om al op zadeljacht te gaan }:0 )

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:39

@abc, nee hoor je berichtje kwam bij mij in ieder geval niet zo over, maar wilde je nog even zeggen dat je je daar bij natasja echt niet druk over hoeft te maken, vandaar. Ja als ik het zadel heb zal ik een foto naar je sturen, heb ook een pad gekocht, maar blijft nog even verassing, dat zie je als ik je de foto stuur. Gemeen he?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:42

Keandra heb je een ander paardje er bij? Tja is wel een limited idition he, maar je zou hem alvast kunnen kopen, mocht ie uiteindelijk echt niet passen, dan krijg je hem vast wel goed verkocht. Zag dat ze hem in belgie ook in het zwart hebben, ook wel mooi.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:34

Een vraagje aan jullie. Ik rij met een recado (Argentijns zadel voor Criollo's) en deze zit echt heerlijk! Zou niet snel meer anders willen. Het enige is dat het echt rampzalig is om de beugels op de juiste hoogte te krijgen. Dan zitten ze eindelijk goed en gelijk en vervolgens worden de beugelriemen met rijden steeds een klein stukje langer. Heeft iemand de tip om ze goed vast te knopen zodat ze niet steeds naar beneden zakken? Ik heb lange benen en helaas maar een klein stukje 'uiteinde' over dat geknoopt zou kunnen worden. En de beugels moeten helaas regelmatig versteld worden, omdat ik niet de enige ben die het zadel gebruikt :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:11

En wat is dan je vraag?
Ik zie namelijk alleen tekst en geen vraag :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:14

Citaat:
Heeft iemand de tip om ze goed vast te knopen zodat ze niet steeds naar beneden zakken?

Dit is de vraag ;)

Heb er zelf ook geen antwoord op :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:34

ChocoBesnier schreef:
Marcella schreef:
Soeske verkoopt Hidalgo. ;)

Heb het gezien. Haha.
Zoiets bedoel ik ja. Maar zou het eens van dichtbij moeten zien.
En eens bekijken hoe dat zo'n zadel aanpasbaar kan worden gemaakt

Zoals Marcella al zegt is de boom van leer en past deze zichzelf aan. De Special serie is geschikter voor paarden met een hogere schoft. De ll serie minder.
De kussens zijn er in verschillende lengtes. Deze kun je door middel van klittenband verstellen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:34

O sorry niet gezien :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:06

SSDesign schreef:
Een vraagje aan jullie. Ik rij met een recado (Argentijns zadel voor Criollo's) en deze zit echt heerlijk! Zou niet snel meer anders willen. Het enige is dat het echt rampzalig is om de beugels op de juiste hoogte te krijgen. Dan zitten ze eindelijk goed en gelijk en vervolgens worden de beugelriemen met rijden steeds een klein stukje langer. Heeft iemand de tip om ze goed vast te knopen zodat ze niet steeds naar beneden zakken? Ik heb lange benen en helaas maar een klein stukje 'uiteinde' over dat geknoopt zou kunnen worden. En de beugels moeten helaas regelmatig versteld worden, omdat ik niet de enige ben die het zadel gebruikt :)

Doe je dan wel de juiste knoop om het vast te maken?Om de beugels op maat te krijgen heb ik de meetlat erbij gebruikt,maar lijkt me wat lastig om dit elke keer met verstellen te doen..Kun je geen gewone beugelriemen gebruiken?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:05

pleiada schreef:
SSDesign schreef:

Doe je dan wel de juiste knoop om het vast te maken?Om de beugels op maat te krijgen heb ik de meetlat erbij gebruikt,maar lijkt me wat lastig om dit elke keer met verstellen te doen..Kun je geen gewone beugelriemen gebruiken?

Wat is de 'juiste' knoop dan :)? De eigenaresse deed er eerst nooit een knoop in, omdat het bij haar toch wel redelijk blijft zitten. Zij is ook wat lichter dan dat ik ben en heeft ook een wat stevigere zit, dus misschien scheelt dat. Ik heb zelf nooit eerder op z'n zadel gereden, maar na een keer of 6 paardrijden blijf ik het irritant vinden dat ze steeds langer worden tijdens het rijden.

Gewone beugelriemen zou inderdaad een optie zijn, maar zowel de eigenaresse als ik vinden dat een laatste redmiddel want eigenlijk ziet dat er niet uit bij zo'n zadel :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:54

Mijn Arizona is binnen *\o/*

Afbeelding

:D

Sorry voor de egopost, ik lees later even bij :o
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 23-11-13 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:56

Echt heel mooi, gefeliciteerd *\o/*

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:35

Mooi :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:35

Die functioneert goed als extra vlek :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:37

haha _O-
inderdaad :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:39

Ssdesign ik doe er een soort stropdasknoop is,je kan op Google wel plaatjes vinden bij voorbeelden van het vastmaken van westernsingels..Er zijn trouwens ook filmpjes van hoe je opzadelt met een recado,dacht dat ze het daar ook laten zien..