Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:53

Volgens mij had ik zo"n randje ook aan mijn oude wow en dat was military van kleur werd er toen gezegd. Maar kan best zijn dat diegene toen fout zat met die kleur hoor.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:41

Mijn is ook met die kleuren alleen in combinatie met bruin. Heel mooi vind ik het
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:49

Mooi inderdaad!
Heb jij dan donkerbruin met een Oakwood randje?
Ook wel een mooie optie!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:34

Nouvel schreef:
Mooi inderdaad!
Heb jij dan donkerbruin met een Oakwood randje?
Ook wel een mooie optie!

Ja denk het wel!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:22

Ik heb zwart met Oakwood randje. Had het op mijn oranje vosse merrie. Die had exact zelfde kleur

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:45

Mijn WoW is via een bokker in Namibie beland en heb ik gisteren in elkaar gezet en gepast.
Zoals verwacht had hij inderdaad een kopijzer maat 1 nodig, ipv de 2 die bij het zadel kwam. Gelukkig hadden we die ook al geregeld, dus ander kopijzer erin en gaan.
Rondje gereden, beetje lucht eruit aan de achterkant en nu ligt ie super. Ben echt heel blij dat ik met behulp van de website, bokkers en YT video's nu een WoW zadel heb!

Ik was helemaal vergeten hoe fijn het is als je alles voelt wat je paard doet. Paard loopt er ook erg lekker onder, meer ontspannen in de rug, en dat kan hij hard gebruiken!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:57

Super fijn dat je nu ook in ver weg land kan genieten van de effecten van wow

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:21

Zelfs in Namibië!

Had mijn wow met mijn paard meeverkocht, omdat ik er van overtuigd was,geen paard meer te kopen....

Uuuuh....niet gelukt,er kwam n fijne op ons pad en nu mis ik mijn wow :') . Vandaag met de fitter even n wow er op gehad,en ik wil echt weer n wow. Wilde eigenlijk ergens n 2e hands kopen. Maar die vind je hier in luxemburg dus niet. Ben af en toe wel eens in NL,dus misschien moet ik daar eens rondkijken. Zo via mp ongezien kopen durf ik niet. Zag een 2e hands ,zgan voor 1750€. Maar ja,dan moet er n andere boom in,dus andere zit kopen.

Of n nieuwe....maar ja...dat kost het dubbele.

Nouvel, jij gaat dus ook voor een nieuwe?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:24

Jeps, eindelijk de knoop doorgehakt en alles rond...
Als het goed is is ‘ie besteld of bijna besteld, spannend hoor!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:37

Ik denk ook: bestel dan maar n nieuwe. Is alles zoals t hoort. Denk, gewoon n ordinaire zwarte .

Wat voor zadel bestel jij? Dressuur?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:17

Dressuur, lichtbruin met donkerbruin, ben erg benieuwd hoe het uit gaat vallen, wel spannend...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:18

Getup, een 2de hands wow moet je gemakkelijk voor rond de 1200 euro kunnen kopen, dacht ik ... Dan is het de moeite nog wel waard om iets eraan te moeten vervangen. Zeker een helemaal zwarte moet 2de hands echt niet moeilijk zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:24

Maris schreef:
Getup, een 2de hands wow moet je gemakkelijk voor rond de 1200 euro kunnen kopen, dacht ik ... Dan is het de moeite nog wel waard om iets eraan te moeten vervangen. Zeker een helemaal zwarte moet 2de hands echt niet moeilijk zijn.

Ik heb voor ons andere paard al tig gebruikte Wow zadels geprobeerd en gepast, maar nog steeds de juiste niet gevonden, daar word je ook best moedeloos van.
En iets dat je moet vervangen moet er ook net zijn en kan ook best weer prijzig zijn bij het zadel dat je al hebt gekocht.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:37

Maar Nouvel, als je toch weet wat je nodig hebt, dan is het toch best gemakkelijk zoeken ? Zeker voor een zwart zadel. Ik heb destijds trouwens ook wel onderdelen uit Engeland gehaald, daar zijn ze helemaal goedkoop. Toen temminste wel...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:36

Ik zal dan wel een lastige ruiter zijn met een lastig paard...
de ene curved blijkt de andere niet te zijn, de ene ligt goed en de ander kiept enorm.
De meeste wrongen passen mij niet vanwege mijn lange benen, dus dan past het zadel weer voor het paard maar niet voor mij of andersom...
En dan haal je een zadel op en blijkt de staat weer veel slechter dan leek...
Mijn fitter gaat nu kijken of ze de onderdelen waarvan ze weet dat ze ons beide passen proberen bij klaar te krijgen en in elkaar te knutselen en anders wordt het voor dat paard toch denk ook maar een nieuwe...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:58

Ik zie wel n paar zadels te koop. Maar ben zelf niet handig genoeg in t herkennen van juiste onderdelen. Of moet mijn fitter vragen,rond te kijken.
Wil zo graag weer n wow,en hoef echt niet voor n dubbeltje op de eerste rij te zitten. Maar pfffff moet mezelf even over t bedrag van n nieuwe heen zetten :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:39

Even overleggen met je fitter! Heb ik destijds ook gedaan en zo een 2/3 goed zadel aan kunnen kopen en de kussens kunnen ruilen, gezien ik zeer specifieke kussens nodig had en dit redelijk normale waren. Nu heeft paardlief ook wel vage maten en was het wel even een kwestie van zoeken :') (curved zitting, 17", headplate maatje 6 :+, DXWG kussens)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:30

Dat is het .
Je moet de maten weten en enige kennis hebben.
Het is 1 van mijn zadels die maar Namibië is gegaan .
Had die op de gok voor pony gekocht
Pasvorm prima
Alleen pony lastige bouw .
Zadels schuiven makkelijk naar voren .
Ligt nu een boomloos op .
Ging enkele maanden super
Maar begint nu ook te schuiven.
Op mijn grote merrie nog steeds wow
Maar verwacht dat die nog verkocht gaat worden .
Kan alleen nu lastig een ander zadel passen
Ze is dragend en haar lijf is anders nu .
Heb er 2 sets kussens bij
En 2 maten kopijzer.

Zou alleen om zelf te kijken wat ik met de huidige ligging kan een UU3 kopijzer willen proberen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:48

Getup schreef:
Ik zie wel n paar zadels te koop. Maar ben zelf niet handig genoeg in t herkennen van juiste onderdelen. Of moet mijn fitter vragen,rond te kijken.
Wil zo graag weer n wow,en hoef echt niet voor n dubbeltje op de eerste rij te zitten. Maar pfffff moet mezelf even over t bedrag van n nieuwe heen zetten :D

In engeland hebben ze ook fitters ...... En die verkopen best vaak wow onderdelen of hele zadels. DAn weet je zeker dat je de juiste onderdelen hebt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:38

Ik weet de maten en wat ik moet hebben maar de ene curved is dus de andere niet, daar zit dus echt verschil in...
En daar zit hier het probleem, teveel curved gaat kiepen, ik moet eigenlijk richting semi curved hebben en dat is bijna niet te vinden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:58

Nouvel schreef:
Ik weet de maten en wat ik moet hebben maar de ene curved is dus de andere niet, daar zit dus echt verschil in...
En daar zit hier het probleem, teveel curved gaat kiepen, ik moet eigenlijk richting semi curved hebben en dat is bijna niet te vinden.

Wat gek ! Ik weet wel dat er tussen de oude en het nieuwe model best veel verschil zit tussen de buiging van de boom. Maar niet van nieuwe modellen onderling.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:04

Maris schreef:
Nouvel schreef:

Wat gek ! Ik weet wel dat er tussen de oude en het nieuwe model best veel verschil zit tussen de buiging van de boom. Maar niet van nieuwe modellen onderling.

Ja zit echt verschil in per jaar dat ze gemaakt zijn...
Voor mijn nieuwe zadel is nu zelfs de passende boom opgestuurd zodat die exact wordt nagemaakt.
Ook de zit verschilt per zadel, bij de ene zat ik goed en bij de andere (nieuw) zat ik tegen de voorkant aan...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:16

Nou ja zeg, echt gek ! Je zou zeggen, hoe kan dat nou ? Ze hebben toch een mal waar ze mee werken.... Wat zegt je fitter daar dan van ? Zo is het voor een fitter toch ook niet fijn om met een wow te werken ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:25

Maris schreef:
Nou ja zeg, echt gek ! Je zou zeggen, hoe kan dat nou ? Ze hebben toch een mal waar ze mee werken.... Wat zegt je fitter daar dan van ? Zo is het voor een fitter toch ook niet fijn om met een wow te werken ?

Nee die baalt er als een stekker van, ze vindt het rampzalig, je kunt bijna niks aanmeten of er is alweer iets anders...
Als je echt goed wilt doen is het super lastig, we zijn met mijn nieuwe zadel dus ook al een eeuwigheid bezig...
Dus nu we voor mijn paard en voor mij de juiste zitting/boom hebben gevonden stuurt ze die op en dan maken ze die na, dan past het hopelijk voor ons beide!

Nu alleen nog een 2e hands voor de ander...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:33

Dat heb ik ook gehoord. En die van mij heeft ook n semi curved nodig...