Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:02

Ja ik weet het ook niet.
Maar het is geen gewoon leer.
Leek wel kunstof ofzo het zitvlak dan.
Maar ik weet niet of custom dat heeft.

En haar witte rijbroek is ook helemaal zwart op de plekken waar zij mee op het zadel zit

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:03

vonneke schreef:
Heeft er misschien ook wel mee te maken hoe stil je zit?

Ja dit zal kunnen maar dan nog vind ik dit niet mogen na zo korte tijd.
Maar ruiter zit wel stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:07

Kunstof zitvlak? Heeft ze een 'goedkoop' model.
Die zijn veel gladder en van kwalitatief veel minder goed leer. Ik had zo een leenzadel. Die hebben ze heeeeel vlug weer opgehaald.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:29

Een goede kwaliteit leer voor het zitvlak slijt volgens mij niet zo snel. Toen ik vorig jaar een leenzadel had, was dat er 1 van buffelleer. Daar zie je wel gebruikerssporen op, meer als op glad leer (vind ik). En er hadden naar mijn idee mensen mee gereden die hun knieen behoorlijk optrokken want bovenaan de lange wrongen zat een knikje in het zweetblad waardoor dat zweetblad wat naar voren lag geknikt. Ik heb zelf ook de neiging om mijn knieen op te trekken, vandaar de lange wrongen maar mijn zweetblad is echt niet geknikt.
Ik heb zelf glad leer en het ziet er echt nog heel mooi uit. En dat mag ook wel voor de prijs, dan mag de kwaliteit wel goed zijn.
Ik vraag me dan ook af of dat zadel dat jij gezien hebt wel een echte custom was?

stalleke

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:47

Ik heb mijn Wolfgang solo alweer ruim 3 jaar en ziet er nog als nieuw uit, weinig slijtage plekken hoor.
Ik ben nog steeds meer dan tevreden over de service en het zadel

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:54

Custom heeft toch alleen maar glad leer en buffel leer? Volgens mij hebben ze helemaal geen kunststof. Ik heb een leenzadel van ook wel even oud, daarop zijn normale gebruikssporen te zien maar absoluut geen ongebruikelijke slijtage.

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:18

Even een vraagje tussendoor, hoe maken jullie het vienna leer op het zitvlak schoon? Er is bij mijn zadel namelijk een paard met een schuimmond langs gegaan. Nu zit er dus een witte vlek op, niet echt charmant op wedstrijden. Kan ik dat gewoon met een vochtig doekje doen?

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:22

Hoi, ja vochtig doekje om vuil weg te halen en daarna eventueel met een suède blokje (kun je bij de schoenmaker krijgen) wat opruwen. Wel ook het zitvlak af en toe licht vetten!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:22

Het zal wel geen kunststof wezen.
Maar het is geen glad leer.
Ik weet dat ze veel geld betaald heeft dacht rond de 2800 euro.
Misschien dan buffelleer?
Maar ik bedoelde er mee te zeggen dat het er echt niet uitziet.
Als ik haar weer zie probeer ik wel foto te maken haha

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:53

Ik had de icon coda in buffelleer. Randen langs het zitvlak echt flinke slijtage, verkleuringen op de wrongen en zweetbad achter m'n kuit. Waar m'n been lag duidelijke gebruikssporen maar iig geen slijtage. En ik ben erg zuinig op m'n spullen en wordt minimaal 1 keer per week gepoetst.
Ik weet wat je bedoeld Ralph.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:01

Hebbesje schreef:
Ik had de icon coda in buffelleer. Randen langs het zitvlak echt flinke slijtage, verkleuringen op de wrongen en zweetbad achter m'n kuit. Waar m'n been lag duidelijke gebruikssporen maar iig geen slijtage. En ik ben erg zuinig op m'n spullen en wordt minimaal 1 keer per week gepoetst.

Dat is wel ernstig vind ik. Mijn passier van 20 jaar oud welke ik vorig jaar heb verkocht en echt 3 a 4 paarden per dag mee reed had geeneens dat soort sporen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:33

Hebbesje schreef:

Zoals jij het beschrijft lijkt dit ook wel op haar zadel.
Ik vond het te erg en ik had hier zekers werk van gemaakt.
Maar goed hoe zachter het leer hoe minder lang het mee gaat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:50

Maar buffelleder hoort juist wel even mee te gaan . Ik had ooit eens een torsion western in buffelleder uitgevoerd, het leer was praktisch onverwoestbaar , dat zadel was al een aantal jaar oud toen ik het kocht en ik vette het misschien twee keer per jaar in. Ding zag er uit als nieuw.
Overvoeden van leer is trouwens ook niet goed , daar word het op een gegeven moment te zacht door en dan beschadigt het juist sneller.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:20

Dat is dus ook de reden dat ik ben overgestapt naar een ander merk. Het werd wekelijks gepoetst met zadelzeep dus niet zo dat ik elke week aan het vetten was. En idd buffelleer moet juist heel sterk zijn. Het werd wel veel gebruikt maar dan nog.

Asdecoeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:32

Ik bestelde mijn zadel op 19 juli 2014 :).

Een zwarte Wolfgang Omni, met buffel leder, lak op voorkant, en lak lepel, en gouden stiksel.

Verwachte levertijd : einde Oktober........zeer lange tijd te wachter :s

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:16

Mijn bijpassende frontriem *\o/*

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:17

Heel mooi!

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:19

Nu nog een bruine KEP Italia en het is compleet haha.
*spaarmodus*

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:09

Ik heb mijn Icon Coda ook alweer 2 jaar, en die ziet er ook echt nog tiptop uit!

De hier genoemde gebruikssporen/slijtage komen mij echt niet bekend voor.
Zwarte vlekken op je witte rijbroek komt door mindere kwaliteit leer, maar nog veel vaker door verkeerd onderhoud.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:02

Nou niet mee eens! Mijn toen spiksplinter nieuwe custom icon flight gaf af als de pest..

Heb nu een zadel wat nog niet de helft kost en daar geen enkel zwart veegje van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:04

Hier idem met m'n Flight. Maar de mijne bruin en werd vooraf gewaarschuwd dat nog meer afgaf.

Nu bedenk ik me ineens dat mijn nieuwe Coda volgens mij niet zo afgeeft...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:15

Maar waarom geeft bij custom zadels vaak erg af? Dan is dit toch gewoon goedkoop leer.

Ik vraag me wel af hoe een custom eruit ziet met een jaar of 5.
En ook hoe er dan nog over deze zadels gesproken word.

Ik vind het zelf erg mooie zadels.
En ja zal er ook wel 1 willen.
Zondag krijg ik mensen voor mijn zadel en als die verkocht is ga ik maar eens verdiepen wat voor zadel ik nou echt wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:24

Omdat de zittingen van ander materiaal zijn. Een soort suedeachtig materiaal

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 07:52

Suède is door en door geverfd en zit geen "lak" laag op dit geeft wel vaker in het begin af. Ik ben altijd in een schoenen zaak gewerkt en dan hadden we dit ook met zwarte suède laarzen. Goed onderhoudt verminderde het afgeven.
Ik werd van te voren gewaarschuwd over de suède zitting doe voorlopig dus nog niet me nieuwe rijbroek aan. :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:02

ik heb mijn zadel nu ook ruim een jaar en ziet er nog perfect uit. Je kan wel zien dat het gebruikt wordt en bij mij "leeft" het leer juist super. Super soepel en rijd er nog steeds superfijn in. Ik herken me ook helemaal niet in voorgenoemde. Misschien dat de meer recente modellen minder van kwaliteit zijn, geen idee, maar al het voorgenoemde is bij mij absoluut niet zo.

Ik heb een beetje het gevoel dat de "kunststof" opmerking komt omdat het suede achtige zitvlak anders oogt dan normaal leer.