Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DatBenIkNou schreef:Qua comfort ben ik er ook tevreden over hoor! Ik had last van die haren in de naar voordat mijn merrie geschoren was, nu niet meer. Ik blijf erbij dat ik de afwerking en uitstraling niet conform de prijs vind, maar voor het paard is het zeker een fijne singel.
weslyjune schreef:Ik heb met de leren fairfax gereden, daar liep mijn paard prima mee (overigens niet perse beter dan met mijn gel singel). Omdat de fairfax wel heel fijn aansingeld en goed past rond de dikke drachtige buik van mijn merrie een eigen fairfax prolite gekocht. Mijn paard wil er niet mee lopen. Direct al niet, dus niet eens mee gereden. De harde rand van de singel liep in haar oksels en de uuhhh .. bobbel zeg maar.. liep tegen de binnenkant van haar benen aan. De vorm van "de bobbel" is niet echt anders dan de leren, dus ik snap het niet, maar hij ligt toch echt anders.
Overigens vind ik de prolite helemaal niet zo lekker aansingelen, want de lusjes waar je singelstoten doorheen moeten zijn zo strak dat het je moet proppen. Dit is met de leren niet zo.
Kortom. Singel terug gestuurd en ik wil geen prolite weer hebben
Janine1990 schreef:Vroeg het meer aan Marlies. Een singel is een singel, paard loopt er goed op en niemand heeft er ooit op gelet. Dus de uitstraling kan ik me eigenlijk niet zo druk om maken.
DatBenIkNou schreef:MarliesR schreef:Maar wellicht hebben jullie dan nog de eerste versie zonder die extra "stiknaad" in de buitenste rand? Op bijvoorbeeld de foto bij de webshop van Pas de Deux zie je ook dat er nog geen extra stiknaad in zit, maar dat er gewoon een brede zachte rand is, net zoals bij de Fairfax:
[ [url=m/ICXjmX.png]Afbeelding[/url] ]
Kwalitatief vind ik overigens ook beide singels onder de maat in verhouding tot de prijs. Maar goed, paard loopt er fijn mee en dat is het belangrijkste.
De Prolite is toch pas net een half jaar op de markt? Nu al een nieuwere versie? Ik heb de eerste lichting is volgens mij zoals op de afbeelding hoor...Nadeel van die extra stiknaad is dat hij hol' is en er dus allemaal haar in gaat zitten. Die hele lijn is dan gevuld en dat peuter ik er met een hoevenkrabber uit. Ook een voorbeeld van de slechte afwerking en prijs/kwaliteit verhouding.