Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juliette86 schreef:Als je een butterfly neemt dan ligt die plaats gegarandeerd achter de schoft. De positie ligt daar meer in het midden van de pad. Bij de andere modellen ligt hij verder naar voren en zit je net op het achterste stukje van de schoft. Bij een vorige generatie van de iberica zou hij ook wat verder naar achteren liggen.
DeSprinkhaan schreef:Vandaag weer even op Cascade gereden ^^. Nu tijdens het verplaatsen, mijn moeder liep met de ezeltjes, en ik op zijn rug (bosweg, dus geen risico's om auto's tegen te komen.
Hij deed het super en begint steeds beter te luisteren naar aansporen.
Alleen ligd de iberica steeds te ver naar voren, en met zijn buik krijg ik hem gewoon niet naar achter (glijd direct naar voren). Ik zal dus een staartriem aan moeten schaffen
Maris: hoezo jammer?
kvika schreef:sorry, ben best wel erg anti staartriem.
Ga eens na hoeveel gewicht zo'n staart maar even tegen moet houden om het zadel op z'n plek te houden.
Is er geen andere manier?
afvallen van paard? extra singelstoot aan laten zetten en een voorsingel ?
DonCamillo schreef:Ik kom binnenvallen in dit leuke topic. Voor mijn PRE had ik al langer een oogje op de Iberica.
Ergens hier is er informatie gegeven over de plaatsing van de singelstoten en de beugelophanging bij de "oude" (wat heet) en nieuwere versies van de Iberica. Hoe zat dat ook al weer en vanaf welke maand is het veranderd? Ik kan met de zoekfunctie niet alles terugvinden.