voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:34

MssMaris schreef:
*\o/* daar ga je vast fotos van laten maken :D

Morgen niet, maar donderdag of vrijdag wel, als het zadel bij mijn achterste past :-) anders moet ik alsnog aan de maat 2 en heb ik voorlopig geen zadel. Maak wel even een foto van hoe zadel op peerd ligt en misschien kan ik in de spiegel een foto maken.

Edit: heb een probleem met de foto die ik gemaakt heb, probeer het morgen nog wel een keertje.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:31

VERAx schreef:
Ja die! Ik zou graag dit willen weten:
Afbeelding
Dat het dus in een vierkante hoes past, dus steeds de breedste delen zegmaar.

Alvast hartstikke bedankt :D

Op het breedste punt is hij 20,5 cm (hier loopt de binnenkant wel hol, dus de inlage is hier feitelijk wel smaller, maar als je een rechte lijn zou trekken kom je op deze breedte uit, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :+ )
De lengte is een beetje gokken, want ik heb er een stukje af moeten knippen omdat ze anders niet onder mijn dekje pasten, maar ik denk een centimeter of 60/62

S_in_Balance

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:09

@joenohoe: Gefeliciteerd!! *\o/* Veel plezier met je zadeltje vandaag!!
Mag ik vragen welke spullen je erbij hebt? (singen, riemen, singel, pad etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:35

MssMaris schreef:
@joenohoe: Gefeliciteerd!! *\o/* Veel plezier met je zadeltje vandaag!!
Mag ik vragen welke spullen je erbij hebt? (singen, riemen, singel, pad etc.)

Dank je wel MssMaris :-) lief van je. Ik heb erbij genomen: Lexington pad, als de Barrydale pad binnenkomt koop ik er daar ook nog 1 van (absolute noodzaak mijns inziens en de investering meer dan waard, zit schaap onder en antislip bovenop en bovenop de schoft zit de pad van elkaar, zodat het nooit gaat trekken, echt super, en je kunt de pad bevestigen aan de ringetjes op het zadel, dus ligt vast als een huis), schaapje voor op het zadel gezien mijn tere velletje en mijn weinige vet op mijn gat, veiligheidsbeugelriemen (een noodzaak vind gezien de beugelophanging), beugelriemen en zadelhoes. Had zelf een FRA en een banaansingel en vooral die eerste was een rib uit mijn lijf dus eerst maar proberen hoe het ermee gaat, en met de FRA blijft het zadel prima liggen blijkt nu.

O wat zijn we heden blij, ikke ben jarig, ikke ben jarig....

En gelijk mn mooiste kadootje uitgeprobeerd. Want het is een kadootje dat ik dit zadel nu al heb... .Ga geen uitleg geven, maar bedankt Biancia, je bent een supermeid.

En de maat 1 blijkt mij perfect te passen. Ondanks dikke ruzie met de beugelriemen (ze waren te kort, maar kreeg ze te paard niet in de gaatjes, grr) en dus rijden met te korte beugelriemen, ontspande Rhea vrijwel direct en in het maatje 1 paste ik perfect. Heb niet zo lang gereden, maar ben wel helemaal heppie *\o/* .

De foto's zijn gemaakt in de spiegel in de binnenbak van de manege, met flits lukte niet dan zag je helemaal niets en zonder flits niet helemaal scherp, maar het geeft wel een goed idee. Morgen of overmorgen volgen meer foto's, dan komt mijn grote vriend P. weer en die wil wel weer foto's maken. Peerd staat er wat ezelig bij maar die was ook nog niet wakker, net als ik, grijns.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-11 10:41, in het totaal 3 keer bewerkt

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:39

*\o/* *\o/* foto's van de jarige!!! Thanks voor je toelichting, is het schaapje van boomloosrijden.nl?
Nu ben ik nog meer verliefd!!! <3 Ik heb alleen wel iets langere benen als ik het zo inschat.. hoop ZO dat ik geen last van de wrongen zal hebben

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:42

Gefeliciteerd joenohoe *\o/*

Zadel staat mooi !! Het bontje lijkt ook mooi bij de vlekken te passen ? :P

Wel vind ik hem qua zitting eigenlijk te krap , en als je deze maat wilt houden raad ik wel aan om goed in de gaten te houden dat je geen problemen krijgt onder de cantle want er komt voor het mooie eigenlijk echt wat te veel kont op zo hoor.... je zit e rnu toch een beetje op i.p.v. dat hij meer achter je ligt...

Er rijden meerdere mensen zo rond zonder problemen , maar het is wel iets dat in potentie problemen kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:44

MssMaris schreef:
*\o/* *\o/* foto's van de jarige!!! Thanks voor je toelichting, is het schaapje van boomloosrijden.nl?
Nu ben ik nog meer verliefd!!! <3 Ik heb alleen wel iets langere benen als ik het zo inschat.. hoop ZO dat ik geen last van de wrongen zal hebben

Heb het schaapje wel van Bianca gekocht, maar schijnt een standaard FRA schaapje te zijn. Past wel perfect op het zadel, ook de kleur. Ik heb in verhouding tot mijn bovenlijf lange benen volgens Heather Moffett herself :-), alleen mijn benen zijn niet mooi dun (bedankt ma :-( grr). Qua lengtemaat van spijkerbroek heb ik 32, misschien helpt dat je wat. Denk dat het wel wat meevalt, maar als je het echt wilt weten dan moet je een testzadel aanvragen, maat 1 denk ik in jouw geval, maar maat 2 kan ook, dat scheelt 5 cm in de zitting en 2 cm in de lengte naar beneden van het zadel. Maat 2 kon ik ook prima in rijden, dat was het testzadel, maar maat 1 past mij beter. Ik heb confectiemaat 38/40.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:49

pmarena schreef:
Gefeliciteerd joenohoe *\o/*

Zadel staat mooi !! Het bontje lijkt ook mooi bij de vlekken te passen ? :P

Wel vind ik hem qua zitting eigenlijk te krap , en als je deze maat wilt houden raad ik wel aan om goed in de gaten te houden dat je geen problemen krijgt onder de cantle want er komt voor het mooie eigenlijk echt wat te veel kont op zo hoor.... je zit e rnu toch een beetje op i.p.v. dat hij meer achter je ligt...

Er rijden meerdere mensen zo rond zonder problemen , maar het is wel iets dat in potentie problemen kan geven.

Dank je wel Bianca :-). Ik zit niet op de cantle hoor, laat ik mijn benen los hangen dan zit ik mooi in de zitting want dan zit ik meer naar voren. Maar ik kon de beugels dus op het paard niet langer krijgen. Vind het heerlijk zitten zo, zit meer opgesloten. Ook geen problemen met de pommel nu. Juist met de maat 2 zat ik teveel richting cantle en had ik voor teveel ruimte en ging mijn zit meer richting een beetje stoelzit. Maar goed, zal donderdag of vrijdag ook foto's maken met langere beugel, dan kun je het beter zien. En kan ik het nog beter voelen. Maar vooralsnog ben ik blij met mijn maat 1 :-).

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:51

Hihi arme jij! Ik ga inderdaad voor een 1 (confectie 34/36), hier ook geen vet op de kont dus vandaar interesse in het schaapje :o Bedankt bedankt bedankt weer, kijk alweer uit naar de nieuwe foto's :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:53

Langere beugel is altijd goed :j

Ik hoop ook dat Barefoot binnenkort met T-beugelriemen komt , die zijn echt veel fijner dan dat gedoe met hoesjes en gespen :P

MssMaris : er zijn ook hele slanke mensen die gewoon echt lange bovenbenen hebben , en die moeten toch ook ergens blijven :)
Vaak is een maat 2 dan toch beter omdat de cantle anders teveel onder de billen komt te liggen.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:57

Klopt, deze komen idd van FRA maar let op met deze bontjes, deze passen niet mooi op een maat 2 Barefoot! Ikzelf heb er ook een op mijn Barrydale, lekker zacht en lijkt of de zit smaller wordt :-) maar ook maakt het de zit wat 'kleiner' ideaal voor mensen die wat te ruim in de zadels zitten.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:00

@pmarena: Ik heb momenteel een Londen te leen, heb van het weekend voor het eerst op mijn paardje gezeten, hopelijk kan ik binnenkort een foto plaatsen, wellicht kun jij zien wat handig is? Of is dat lastig?

@yankeestar: Dus op een maat twee passen deze niet? of minder mooi? Heb je zelf een 2?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:05

Laat maar zien hoor :)

Nee op een maat 2 is het geen doen , daar zijn ze te kort voor helaas.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:10

Ik rij zelf op een maat 1 Barrydale maar heb ze op de maat 2 zadels gelegd en dat gaat echt niet, maar ik heb op een maat 2 Lexington eerder een engels bontje gelegd, dus gewoon voor een engels zadel, dat ging wel heel goed. maar dan komen deze ook een beetje onder je benen te liggen. ze zijn ook goed vast te maken op de Barefoot zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:15

yankeestar schreef:
Ik rij zelf op een maat 1 Barrydale maar heb ze op de maat 2 zadels gelegd en dat gaat echt niet, maar ik heb op een maat 2 Lexington eerder een engels bontje gelegd, dus gewoon voor een engels zadel, dat ging wel heel goed. maar dan komen deze ook een beetje onder je benen te liggen. ze zijn ook goed vast te maken op de Barefoot zadels.

Wat voor confectiemaat heb jij yankeestar?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:33

Joenohoe, Van harte gefeliciteerd!
Ik vind je zadel echt super mooi :)
Ik moet nog even sparen maar volgend jaar wil ik deze ook kopen!

Nu rijd ik met een oude BF cheyenne maat 2, ik heb confectie maat 36, opzich zit ik prima in het zadel, maar vooralsnog rijd ik alleen in stap en korte stukjes draf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:30

hebben jullie ook last van dat je laarzen tegen je zadel piepen!?
Ik heb mountainhorse High riders en barefoot chayenne

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:31

niet mijn laarzen, wel mijn beugelriemen :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:50

Ik rij niet met laarzen :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:12

Joenohoe, gefeliciteerd met zadel en je verjaardag :3

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:16

Nooit last van gehad, ik rij in de winter met dikke laarzen en rest van het jaar met Ariat chaps of gewoon enkel met rijschoenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:45

@ Maritje 1991: het zit ook zalig hoor. Heb gewoon mazzel gehad dat ik het nu al kon krijgen, was echt in staat niet meer te rijden totdat ik dit zadel had, omdat ik voelde hoe goed mijn paard onder mij bewoog.

@ pmarena: de kleuren van schaapje en ook zadel passen inderdaad perfect bij de vlekjes van mijn paard en straks ook bij de vlekjes van mijn anderhalf jaarling. Heb nu al meer dan een jaar een Micklem hoofdstel liggen in het bruin, dat ga ik nu ook maar eens inwijden, past hier goed bij. Gek he, dat ik steeds gedoe heb met die beugelriemen, snap het zelf ook niet.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:02

joenohoe
gefeliciteerd

voel je de naad, rand van die knie wrong niet zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:09

lijkt wel iets op een trekker zadel qua vorm vind ik....die barrydale.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:18

schrikdraad schreef:
joenohoe
gefeliciteerd

voel je de naad, rand van die knie wrong niet zitten?

Dank je wel schrikdraad :-) . Nee de rand voel ik niet, want je moet niet met je knieen klemmen, maar met je knieen "open" rijden, als je voorwaarts wilt (volgens Horst Becker en het werkt wel heb ik ontdekt), dus het schuurt niet, ook niet bij het lichtrijden. Kan ook haast niet, want de rand is rond en zacht. Nee, met die rand heb ik geen problemen, voel m niet zitten (en ik heb een katoenen zomerbroek aan op de foto's)