Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:00

Klopt inderdaad, in beide hoofdstellen staat het merk gedrukt en ook een pijltje welke richting voor moet:

Afbeelding

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:57

Ik heb vandaag ook nog even gechecked, en in mijn multi staat ook het merk gedrukt.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:26

Super bedankt voor de moeite iedereen. Ik ben er over uit, ik ga er maandag of dinsdag mee terug. Ik bel nog even naar Horseware zelf, in Ierland ook. Heb t bij een grote winkelketen vandaan, dus dit zou niet mogen. Ik gok dat ik ben afgedaan met een fabrieksfout hoofdstel. Nou, mooi niet voor dat bedrag! :7

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:39

Sowieso heb je er wel héél veel voor betaald, aangezien de adviesprijs van Horseware zelf 170,- is en een hoop shops (waaronder ikzelf) daar nog ver onder zitten!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:31

nienke07 schreef:
Sowieso heb je er wel héél veel voor betaald, aangezien de adviesprijs van Horseware zelf 170,- is en een hoop shops (waaronder ikzelf) daar nog ver onder zitten!

Hmmm... Dus als ik hem terugbreng en mn geld terug wil zou ik een Micklem Multi ook bij jou kunnen bestellen? Dat is namelijk een heel ander bedrag, wat me veel beter zint dan 216 euro. Ook door de manier waarop ik me nu afgescheept voel met een fabrieksfout hoofdstel, als er al niet meer achter steekt. En dat voor zo'n winkelketen. Baal er flink van, ook dat ik er nu weer mee heen moet.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:58

Ja hoor in mijn competition (tabacco) staat ook het logo "horseware" e.d. erin gedrukt. Ook zat deze in een langwerpige tas. Ik had er 4 bitclips bij en het hoofdstel was inc. teugel. Heb deze persoonlijk afgehaald bij mzm geestig. Goeie service, en alles zat goed keurig verpakt. I.d.d met klittebandjes vast om al t lederwerk. In t begin is t leer wat stug, maar dat gaat vanzelf 'meegeven'. Ik zou zeker te weten met dat hoofdstel terug naar de winkel gaan. Er klopt iets niet.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:22

Ik ben ermee terug geweest en de aardige verkoopster van de vorige keer was er ook, dus die heb ik het hele verhaal uitgelegd. Ze was het zeer zeker met me eens dat dit niet kon en dat alle aanmerkingen klopten. Naar alle waarschijnlijkheid heb ik een oud monster meegekregen. Dat zou iig een heleboel verklaren. Maar dan nog is het niet netjes. Er is een nieuwe besteld en kreeg een lederschoonmaak product mee uit de winkel voor de vervelende ervaring. Ik zat nog te denken om mn geld terug te willen, maar ik had er ook cadeaubonnen van de winkel bij gedaan als contante betaling, en die waren 'gratis' verkregen via het puntensysteem daar. Dat ging ook om zo'n 25 euro. Dus ik heb het maar zo gelaten. Vind het wel belachelijk als de prijzen zo verschillen, maargoed, het was al zo'n gedoe, gezien ik er nu voor de 3e keer was voor het hoofdstel omdat toen hij besteld werd voor me ik er ook een aanbetaling op had gedaan. Wilde nu ook niet noemen dat het zo'n verschil was met op internet. Wel raar, want de producten bestellen ze rechtstreeks via Horseware ook. Dan zou je toch denken dat ze wel dezelfde prijzen aanhouden. Nu kreeg ik het hoofdstel gelukkig ook kosteloos opgestuurd thuis. Dus hopen op een goede Multibridle over 2 weken! :')

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:24

Netjes hoe je geholpen bent!
Wat hebben ze met het andere hoofdstel gedaan?

Op dochorse.nl zijn ze trouwens ook een stuk duurder dan bij andere winkels!
Waarschijnlijk willen ze er een leuke winst op maken!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:38

Die hebben ze daar gehouden, en voorlopig houden ze hem in het magazijn. Bewust wordt hij niet terug gestuurd. Ze hebben schijnbaar wel meer vervelende ervaringen met vergoedingen van Horseware. Ook met betrekking tot de waterdichtheid van de dekens en de 3 jaar garantie. Terwijl de vrouw die ik van Horseware uit Ierland aan de telefoon had wel aardig klonk, gezien haar uitleg over dat er zeker weten het merk op moet staan en dat dit niet kon etc :P

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:39

En de bitclips waren dekenclips :+

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:42

Dekenclips? := Slecht van Horseware zeg!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:36

Ik vond ze al moeilijk te bevestigen aan het hoofdstel en het bit :Y)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:53

De bitclips van mijn originele Rambo hoofdstel zijn exact dezelfde als waarmee mijn liner onder mijn Rambo Original kan worden bevestigd, dus dat die clips hetzelfde zijn als voor dekens, is niet raar, dat is bij mijn originele MultiBridle (met logo, DVD, bitloze hulpstukken, etc) ook!
Echt exaxt dezelfde clips, heb ze naast elkaar gehouden.
Maar het werkt wel gewoon, en klopt volgens mij ook gewoon.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:06

De dekenclips zijn vervangen (eerst waren die van metaal), nu zijn ze idd gelijk aan de bitclips (zwart plastic) en past het inderdaad bij beide.
Dus dat klopt ;)

Horseware is inderdaad streng t.a.v. garantie.............

Fijn dat het opgelost is voor je:)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:42

Als iemand een tweedehands cognac/tabacco competition te koop heeft: ik heb interesse :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:13

Nog een vraag over de maat: mijn paard heeft maat full in de breedte, maar maat cob in de lengte (de bakstukken van een full hoofdstel zijn 3 cm te lang; de neusriem van cob kan niet dicht). Welke maat micklem competition zou ik dan moeten kiezen? Standard horse?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:05

Ik zou dan indd voor de full gaan, ivm met neusriem en keelriem :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:07

Ok thanks! Eerst even speuren naar een tweedehandse, en anders een nieuwe kopen..

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:30

De service van horseware is inderdaad 'streng'.. ik heb al meerdere malen (soms gedeeltelijk) voor klanten dingen vergoed (gebroken neusriem, geoxideerde ring) omdat ik dat echt onder service vond vallen, terwijl ik er van Horseware niets voor terug kreeg....

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:13

Ja, die 'strenge' service van Horseware die ken ik ook..... Maar alles is daarna wel opgelost. Echter met een maatje kleiner (geen hoofdstel hoor) had/ kreeg ik nog steeds hetzelfde probleem. Heb ik ook een melding van gemaakt, aan degene waarvan ik t had gekocht, zodat ze van het 'weer' ontstane probleem afwist, en deze ervaring ook weer aan haar klanten kon delen. T probleem heb ik zelf opgelost en beter. Ik geen zin om weer alles naar Horseware Ireland te sturen! Maar ik ben nog steeds ontzettend tevrede met de producten van Horseware! ;)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:48

Gooya schreef:
Rais, heb je een Massimo Trail?
Dan hebben we namelijk hetzelfde zadel en ook dezelfde kleur :) . Topzadel hoor. Zul je veel plezier van hebben.
Even off-topic: zorg dat je de zweetbladen en beugelriemen goed onderhoudt, zweetblad beschadigt snel als dat leer wat droger wordt en dan krijg je duidelijk kleurverschil te zien.

Ik heb het donkerbruine multi hoofdstel. Heb zadel en hoofdstel niet als set gekocht. De kleuren zijn (als je zadel en hoofdstel bij elkaar houdt) echt niet gelijk, maar tijdens gebruik vind ik het een hele mooie set.
http://i742.photobucket.com/albums/xx64 ... 0312/2.jpg
Mijn zadel heeft zelfde kleur als jouw zadel, maar oogt op de foto wat donker. (met CTRL + kan je wat meer inzoomen op de foto, weer uitzoomen met CTRL -)

De multi is echt donkerbruin terwijl de zadelzitting iets rood oogt. De zweetbladen van het zadel zijn donkerder en lijken meer op de kleur van de multi.
De competition is bruin/Tabacco. Ik vind dit te rood voor bij ons zadel http://www.mzm-geestig.nl/micklem/comp.jpg

Als ik er aan denk maak ik morgen even een foto van hoofdstel en zadel bij elkaar. Ik heb zadel en hoofdstel nu al een tijdje in gebruik, kan je zien wat de kleuren doen als het nieuwe eraf is.

Ja, ik heb sinds kort een Massimo trail. Bevalt tot nu toe erggoed! Bedanktvoor de tip wat betreft zweetbladen e.d. viel me inderdaad ook op dat ze snel beschadigen!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:06

Iemand tips waar ik heb beste een nieuwe multi bridle kan bestellen, kan op mp niet zo snel een goede tweedehands vinden? Mag per pb (liefst ervaring winkel + prijs). Of heeft iemand toevallig een tweedehands bruine multi bridle liggen :P?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:21

Kleine vraag: ik heb al een bruine Micklem Multibridle voor mijn merrie...
Mijn ruin past die ook...
Ik wil voor hem echter een eigen hoofdstel kopen.
Ik heb even op de verpakking gekeken, en ik ben even verward qua maatvoering... er staat SC... welke maat is dit?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:32

Ninx, bedoel je misschien, C/S-SM horse?
Ik denk dat je een Small horse/Cob maat hebt.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:44

2005, ik zou het hoofdstel kopen bij Nienke07 (MZM Geestig), fijne service en snel binnen! Aanrader ;-)