Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cecil schreef:Hoi bokkers,
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren![]()
Ik rijd mijn pony op een lage neusriem, hoge neusriem vindt hij niet fijn.
Nu hebben we alleen het probleem dat een lage neusriem het kopstuk en het gehele hoofdstel wat naar voren trekt.
Met als resultaat als ik hem met een oormutsje rijd hij met schudden het hele hoofdstel incl mutsje af kan schudden.
Doordat het hoofdstel al wat naar voren trekt en het kopstuk hoger komt te liggen.
Een iets langere neusriem (COB) is helaas ook geen optie omdat dan de ringetjes op zijn mondhoeken uit komen.
[ [url=m/UN9pwW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu zag ik onderstaand hoofdstel.
Weet iemand toevallig of dit ook in een lak versie en/of wit onderlegd te verkrijgen is?![]()
En van welk merk ik dit hoofdstel het beste kam bestellen?
Alvast bedankt![]()
[ [url=m/RbkPJX.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zXz9FX.png]Afbeelding[/url] ]
PSvanLot schreef:Ik vind de chester ook interessant maar vind het zo moeilijk met het smalle hoofd van mijn paard.
Moet bijna 5 modellen in 2 maten bestellen en dan hopen dat iets past.
cecil schreef:Hoi bokkers,
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren![]()
Ik rijd mijn pony op een lage neusriem, hoge neusriem vindt hij niet fijn.
Nu hebben we alleen het probleem dat een lage neusriem het kopstuk en het gehele hoofdstel wat naar voren trekt.
Met als resultaat als ik hem met een oormutsje rijd hij met schudden het hele hoofdstel incl mutsje af kan schudden.
Doordat het hoofdstel al wat naar voren trekt en het kopstuk hoger komt te liggen.
Een iets langere neusriem (COB) is helaas ook geen optie omdat dan de ringetjes op zijn mondhoeken uit komen.
[ [url=m/UN9pwW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu zag ik onderstaand hoofdstel.
Weet iemand toevallig of dit ook in een lak versie en/of wit onderlegd te verkrijgen is?![]()
En van welk merk ik dit hoofdstel het beste kam bestellen?
Alvast bedankt![]()
[ [url=m/RbkPJX.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zXz9FX.png]Afbeelding[/url] ]
siskeh schreef:https://www.knhs.nl/media/17890/toegest ... r-2018.pdf
Als ik dit lees dan lees ik toch echt dat het "gewoon" mag
sasika schreef:siskeh schreef:https://www.knhs.nl/media/17890/toegest ... r-2018.pdf
Maar daar staat mijn hoofdstel afgebeeld met keelriem. Vandaar de twijfel.
Het zou fijn zijn als de knhs gewoon duidelijk zegt dat Hoofdstellen met gecombineerde neusriem met kin en kaakriem zonder keelriem gereden mogen worden.
Ik ga zondag de gok wagen, maar neem een los riempje mee.
sasika schreef:siskeh schreef:https://www.knhs.nl/media/17890/toegest ... r-2018.pdf
Maar daar staat mijn hoofdstel afgebeeld met keelriem. Vandaar de twijfel.
Het zou fijn zijn als de knhs gewoon duidelijk zegt dat Hoofdstellen met gecombineerde neusriem met kin en kaakriem zonder keelriem gereden mogen worden.
Ik ga zondag de gok wagen, maar neem een los riempje mee.