[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:36

caboclo schreef:
Wat cool eenige idee hoeveel je nodig heb voor een springzadel?
Wil cognac van hg gebruiken

Ik raad de kit aan , heb je meteen alles en hele duidelijke uitleg .
Dan heb je ruim genoeg over voor eventuele beschadigingen of extra lagen .

Heb stukje terug in het topic een linkje geplaatst waar je het kunt kopen ;)

Deoiridh

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:08

Zie hele mooie dingen hier in het topic!
Als je zwart leer wilt verven, bleek je dat dan eerst? En gaat het verven/bleken ook ten koste van je leerkwaliteit?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:50

bleken ? Dacht het niet hé. Wel heel goed ontvetten, maar dat geldt voor alle leer dat je wilt verven.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:45

jokari schreef:
bleken ? Dacht het niet hé. Wel heel goed ontvetten, maar dat geldt voor alle leer dat je wilt verven.

Haha, oké. Dus je legt de verf eigenlijk over het leer heen? En dat trekt er dan in, en bladdert er niet snel af enzo? :oo

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:34

De meeste hun laarzen begonnen wel af te 'bladderen' na veel wrijving. Het is niet dat het er af valt, of getrokken kan worden, maar het is gewoon alsof je er over zou schuren.

Mijn neusriem die ik gehad had blijft super, zadel heb ik ondertussen verkocht maar dat had blijkbaar ondertussen ook lichte slijtplekjes waar de benen kwamen.

Dingen waar weinig wrijving op komt zoals hoofdstellen, halsters,... kan prima. Laarzen en zadels moet je super goed ontvetten en extreem dunne laagjes aanbrengen. De eerste lagen zou je eigenlijk al bijna geen kleur verschil mogen hebben, zo dun moeten de laagjes eigenlijk zijn.

Afbeelding

Je hebt wel 2 soorten verf, de leerverf (angelus nog andere merken hoor) en indringverf. Indringverf gaat er echt in en kleurt niet af of wordt ook niet minder. Maar die kan alleen van licht naar donker. De leerverf kan ook van donker naar licht.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:15

Zijn Derby laarzen (de softjumper) goed te verven?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:48

Ik heb een paar afgedragen petrie Anky laarzen. Mocht iemand verf willen testen.... Ze mogen gratis opgehaald worden.

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:10

Heeft iemand ook ervaring met een veter in een laars zetten? Ik zou graag mijn oude Derby's willen verven, maar het lijkt me ook super gaaf om er een veter in te zetten.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:39

Vrijdag heb ik mijn oranje verf en potje finisher binnen gekregen van http://www.leerverfshop.nl/. Ik ben uiteindelijk voor hen gegaan ipv voor de leerverfwinkel omdat ze de finisher ook in kleine potjes aanboden. Scheelt toch bijna €6 :)

Bij mijn pakketje zit een voucher voor 10% korting bij een volgende aankoop. Nu heb ik geen directe volgende plannen, dus ik heb de voucher over. Mocht iemand er interesse in hebben, stuur me een pb en dan geef ik de code door (geen idee of het meermalen te gebruiken is).

Nu nog even zin/tijd/enzovoorts verzamelen om te beginnen met mijn laarzen. Al het materiaal is er nu, dus ik heb alleen mezelf nog als excuus :)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:02

Indy_Mouse_9 schreef:
Vrijdag heb ik mijn oranje verf en potje finisher binnen gekregen van http://www.leerverfshop.nl/. Ik ben uiteindelijk voor hen gegaan ipv voor de leerverfwinkel omdat ze de finisher ook in kleine potjes aanboden. Scheelt toch bijna €6 :)

Bij mijn pakketje zit een voucher voor 10% korting bij een volgende aankoop. Nu heb ik geen directe volgende plannen, dus ik heb de voucher over. Mocht iemand er interesse in hebben, stuur me een pb en dan geef ik de code door (geen idee of het meermalen te gebruiken is).

Nu nog even zin/tijd/enzovoorts verzamelen om te beginnen met mijn laarzen. Al het materiaal is er nu, dus ik heb alleen mezelf nog als excuus :)

Ben benieuwd !

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:22

Hier begint mijn angelus verf na flink aantal strandritten los te laten qua mijn mentuig, dus nu ga ik alles er af halen en t met hg indring verf verven.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:33

Waar koop je die Hg verf?

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:44

Gimmick11 schreef:
Waar koop je die Hg verf?

LadyKim schreef:
Naaoommii schreef:
LadyKim Dat is echt een kei gave set geworden zeg :D

Ik wil ook graag mijn laarzen in de kleur cognac hebben. Aangezien nieuwe laarzen in mijn maat in die kleur rete duur zijn. Weet toevallig iemand een winkel(Regio Drenthe/Groningen) waar je ze kan kopen? Of zou dat zo bij een schoenmaker te verkrijgen zijn? Ik ben namelijk niet van het bestellen :)

Dankjewel ! Ben er ook erg blij mee en zit heel mooi ! Van de week even proberen iemand te regelen die even foto's van de nieuwe set maakt <3

Ik heb het online besteld , na alles van dit topic doorgelezen te hebben was ik overtuigd :D
Ik heb gekozen voor HG Leerverf en dan de kit . Zodat ik meteen alles had en een hele duidelijke uitleg .
Ik was overtuigd geraakt doordat ik op een ander forum een bericht zag van iemand die zijn hele auto bekleding er mee had gedaan .. En dit zag er na 2 jaar nog steeds als nieuw uit !

Dit was de website , meteen ook een link naar de Leerverf ; klik

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:17

Hier druk bezig met alle angelus Verf aan t er af halen, en zoals jullie zien is het dus echt een verf laag op het leer ipv in de leer..

Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:38

NathalietjeB schreef:
Hier druk bezig met alle angelus Verf aan t er af halen, en zoals jullie zien is het dus echt een verf laag op het leer ipv in de leer..

[ [url=m/tUU40E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Troep dus :r

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:43

Ik ben er ook geen fan van, het idee is leuk maar ben niet weg van de resultaten (en vooral hun houdbaarheid) wat het geeft. Geef mij maar indringverf!

Zag een met angelus verf roze geverfd zadel op FB te koop staan. Ik vraag me dan echt af wat iemand daarvoor zou moeten vragen/willen geven, in mijn ogen is het echt niks meer waard door het verven :o

Gaat er wel makkelijk af met verwijderen zo te zien? Of blijven er sporen achter? :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:46

Ik vind het wel leuk voor kleine dingen, frontriempje, ik heb ook een neusriem gedaan, dat blijft allemaal prima. Opa's schoenen, zelf heb ik ook een paar hakken geverfd, nog geen mini stukje af. Maar dingen waar wrijving op komen zijn echt niet mooi meer na een tijdje.

Mijn laarzen wou ik toch weggooien, onderkant was stuk, dus ik dacht we kijken maar eens of het houdt. Niks ook niet, na 1 keer rijden zagen die er al vreselijk uit. Ondanks dat ik wel flink alle stapjes had gevolgd.

Indringverf is inderdaad veel fijner, maar als je leer al zwart is kan je daar weinig mee.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:01

Apart dat het echt af bladert. Het hoofdstel wat ik heb geverfd is heel mooi gebleven, op 1 plekje wat afgeschuurd, maar dat is zo bij te werken. T is zeker niet losgekomen.

Weet je zeker dat het niet te dik was?
Ga je het tuig nu weer mooi zwart maken met indringverf?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:59

Ik vraag me af of je ook het lak effect kan krijgen met indring verf. Ik was eigenlijk van plan mijn oude petries met angulus te doen en dan de hoogglans finisher. Maar als die finisher ook over indringverf heen kan is dat misschien wel een beter idee.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:48

Finisher geef wel een raar gevoel, soort van plakkerig, niet schuivend. Dus misschien best alleen op de buitenkant doen dan.
Maar hij kan gewoon over indringverf ook als je een lak effect wil hebben.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:12

Iemand een potje wit over?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:50

JackiePlug schreef:
Jup Annelinnie...petrie kon je ook zo heerlijk gwn uitrekken door er een hete fohn op te zette..heerlijk dat plastic! wel een voordeel voor jou! Bordeaux lijkt me een hele chice kleur..of licht congac

Misschien had ik het met de föhn moeten doen inderdaad, heb er echt te veel krassen op gehad wat ik niet meer glad krijg. Laarzen zijn wel mooi roodbruin geworden, binnenkant slijt gelijk. Maar cognac laarzen uit de winkel doet dat ook, tja.. Heb ik liever mijn eigen werkje dan de standaard uit de winkel :p

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:57

Mijn tuig word straks bruin uit eindelijk met de hg indring verf kit.

Chip of het te dik was hmz geen idee vond t zelf nog mee vallen zijn 4 laagjes dunne verf en 3 lagen finisher.

Moet zeggen dat die finisher ook niet echt je van het is ook qua opdrogen.

Qua t er af halen ik moet zeggen dat dit eigenlijk vrij goed gaat, t meeste krap ik er gewoon af met een mesje of trek ik er hele stukken verf als een vel er af.

Sommige stukjes zitten wat meer vast maar daar hou ik gewoon ff de fohn op zijn heetst er op en dan is t ook er af te krijgen.
Of t nog ergens beetje op blijft zitten ja op de stiksels maar daar kan ik mee leven.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:11

Joeee ben ik weer ! Dacht ik show even hoe het geverfde leer er uit ziet na een maand van gebruik ..

Ging gister mijn lederwaren voor het eerst in het vet zetten , ik ben nog steeds DIK TEVREDEN !!
Hier de foto's *\o/*

Als eerste mijn zadel , deze is nog helemaal zoals hij was ! Hier na de eerste keer gevet te hebben .
Moet er wel bij vertellen dat aan de binnenkant van de beugelriemen de verf wel weg was .... Dit komt ook omdat ik niet braaf de 2 uur heb gewacht om te drogen maar geföhnt ... (Behalve bij het zadel zelf , keurig gewacht hihi ) Maar goed , nu weer netjes over gedaan en ze zien er weer super uit <3 (vanbinnen , zie je niet op de foto :P)

Afbeelding

2 ! Hoofdstel ! Hier zelfde verhaal ( ja ben beetje ongeduldig ... Komt een beetje door m'n enthousiasme :\ ) maar deze is nog wel helemaal gaaf , echter had mevrouw de bijrijdster niet helemaal opgelet en toen heeft Kim staan jeuken tegen stenen muur -O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen ik met m'n laarzen was begonnen kon ik ook niet meer wachten om ze aan te doen ~~}>
Dus hier ook geföhnt ... Maar ben heel tevreden nog steeds !! Ga ze nog wel een keertje "goed" over doen , net zoals ik m'n zadel en nu mn beugels heb gedaan .

Afbeelding

Bij m'n sporenbandje versleten , stoort mij niet ... Heb toch cognac kleurige sporen

Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:13

Hoop dat de mensen met m'n post blij zijn , had gelezen dat veel mensen "ervaringsdeskundigen" zochten