Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:18

Topic ligt al even stil zo te lezen. Mijn singel begint inmiddels steeds meer kleine scheurtjes te vertonen, nu ook op het prolite gebeuren zeg maar. Ik heb besloten de singel niet te laten repareren en rustig aan voor iets anders te gaan zoeken. Momenteel heb ik een probeersingel in gebruik, de sella sterno. Moet zeggen dat paard er goed op reageert, maar ik blijf er lekker nog even mee rijden voor ik een besluit maak :)

bruintje123

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:38

Door alle berichten hier ben ik maar voor een kentaur gegaan.
Was flink in de aanbieding. En nog steeds netjes.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:26

Ondanks dat het topic redelijk stil ligt, toch een vraag. Ik heb nu een wow curved singel van 71 cm, in totaal 81 cm lang. De singel is te lang geworden (hij raakt het dekje) waardoor ik op zoek ben naar een nieuwe singel. Ik heb een smalle singel nodig maar twijfel of ik 60 of 55 cm nodig heb. Iemand een idee welke lengte de beste keuze is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:28

Ik heb een 65 cm prolite die totaal 80 cm is. Dus ik denk dat je een 60 nodig hebt die is totaal 75 cm.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:03

Ik heb een 65 cm Prolite, maar ben niet meer zo tevreden. Ze heeft nu behoorlijke singelnijd (echt happen) en dat had ze eerder nooit. Had hiervoor een neopreen goedkoop singeltje met elastiek.
Ik ga die weer even proberen. Vind het wel jammer.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:07

Ik heb gewoon de normale maat singel die ik voorheen ook had? Waarom zou dat bij de Prolite anders zijn?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:23

Hoe bevalt de prolite?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:33

Ik heb nu een aantal keren zowel de fairfax als prolite gezien .
Maar vindt de singellusjes bij beide singels erg goedkoop aangezet .
Met een popnageltje althans zo ziet het eruit .
Een extra stiknaadje had er beter uit gezien ...
Bovendien schiet dat stukje met dat nageltje nog makkelijk uit t nageltje ook !!
Voor mij reden om deze singel dus niet te kopen . Vindt m toch te duur dan

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:50

pfff zoo na heeeel veel terug lezen en weer opnieuw bekijken toch wel enthausiast over de prolite denk ik..

iemand die hem te leen heeft of verkoopt ?
Moet alleen nog even kijken hoe ikdat nou exact moet gaan meeten die afstand. snap niet goed welke plekken er nou bedoeld worden.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:30

Ik heb een prolite singel en ben erg tevreden. Nog niet schuimend van het zweet gereden du nog niet hoeven afspuiten(wel sponzen maar droogt gewoon). Eerste paar keer wel meer reactie met aansingelen maar nu niet meer.
Qua lengte; er staat een duidelijk artikel op webshop van pas de deux. Ik heb zelfs nog met hen gemaild of het singel wel past (ja dus :j ).

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:11

Ik ben zelf gelukkig nog steeds heel erg tevreden van mijn FairFax singel (gelukkig ook geen gedoe met het leer). Stalgenoot had een Prolite besteld, dus was wel interessant om ze even naast elkaar te zien. Daar was ik toch wel behoorlijk telleurgesteld over helaas.

Er zit toch nog wel aardig wat verschil in de vorm, maar nog kwalijker vind ik die rare harde rand die ze er omheen hebben gemaakt. Dat maakt in elk geval al dat de Prolite voor mijn paard helaas geen optie is en ik straks dus toch weer aan een dure FairFax vast zit wanneer deze ooit af/kapot is.

Heb even twee snapshots toen gemaakt. Het zijn niet de beste foto's en mijn Fairfax is nog ongepoetst na het rijden, maar het geeft even een idee van het verschil. Beide overigens Narrow en zelfde maat (dacht 55cm).

Afbeelding

Afbeelding

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:39

Hier ook nog steeds heel tevreden over de Fairfax, paard doet het er ook goed op.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:25

Dat geeft inderdaad een goed beeld zo naast elkaar! Ik heb zelf de Prolite, maar gebruik deze niet vanwege bepaalde 'problemen' zoals singelnijd of gevoelige huid oid. Heb hem aangeschaft omdat ik een nieuwe singel nodig had en deze me gewoon prettig voor het paard leek. Als je ze zo naast elkaar ziet, kan ik me voorstellen dat de lederen versie wel echt anders ligt en aanvoelt voor het paard. Ik blijf beiden singels niet in verhouding staan qua prijs en kwaliteit. De lederen versie geeft nogal eens scheuren en de neoprene vind ik goedkoop ogen met dat lusje/letters ect.. Ben er wel tevreden over tot nu in het gebruik, maar kan er op langere termijn nog geen uitspraken over doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:29

Ik heb de Prolite. Hartstikke tevreden! Alleen niet helemaal nat maken, want dan moet hij drogen op de vloerverwarming en dus mee naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:32

Hier ook nog steeds heel tevreden over de prolite! Bij mij ook geen harde rand gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:16

Ik vond de prolite juist zachter dan de fairfax

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:18

Ik ook :)

Prolite vindt mijn paard ook fijner.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:17

Maar wellicht hebben jullie dan nog de eerste versie zonder die extra "stiknaad" in de buitenste rand? Op bijvoorbeeld de foto bij de webshop van Pas de Deux zie je ook dat er nog geen extra stiknaad in zit, maar dat er gewoon een brede zachte rand is, net zoals bij de Fairfax:
Afbeelding

Kwalitatief vind ik overigens ook beide singels onder de maat in verhouding tot de prijs. Maar goed, paard loopt er fijn mee en dat is het belangrijkste.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:25

Wat mis je in de kwaliteit?
Die van mij ziet er nog als nieuw uit. Enige nadeel is het vochtig worden, maar daar kan ik wel mee leven.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:29

De plastic uitstraling, grote reclame bedrukking, de lusjes..Het heeft gewoon een goedkope uitstraling en niet de luxe die je voor die prijs verwacht. Gewoon niet chique!?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:29

Vroeg het meer aan Marlies. Een singel is een singel, paard loopt er goed op en niemand heeft er ooit op gelet. Dus de uitstraling kan ik me eigenlijk niet zo druk om maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:33

DatBenIkNou schreef:
De plastic uitstraling, grote reclame bedrukking, de lusjes..Het heeft gewoon een goedkope uitstraling en niet de luxe die je voor die prijs verwacht. Gewoon niet chique!?

Precies en dan ook nog de vele klachten, nee, het is absoluut een produkt wat z'n geld niet waard is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:19

MarliesR schreef:
Maar wellicht hebben jullie dan nog de eerste versie zonder die extra "stiknaad" in de buitenste rand? Op bijvoorbeeld de foto bij de webshop van Pas de Deux zie je ook dat er nog geen extra stiknaad in zit, maar dat er gewoon een brede zachte rand is, net zoals bij de Fairfax:
[ [url=m/ICXjmX.png]Afbeelding[/url] ]

Kwalitatief vind ik overigens ook beide singels onder de maat in verhouding tot de prijs. Maar goed, paard loopt er fijn mee en dat is het belangrijkste.

De Prolite is toch pas net een half jaar op de markt? Nu al een nieuwere versie? Ik heb de eerste lichting is volgens mij zoals op de afbeelding hoor...Nadeel van die extra stiknaad is dat hij 'hol' is en er dus allemaal haar in gaat zitten. Die hele lijn is dan gevuld en dat peuter ik er met een hoevenkrabber uit. Ook een voorbeeld van de slechte afwerking en prijs/kwaliteit verhouding.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 07:05

Toevallig gister nog een foto gemaakt van mijn singel. Ik heb hem nu een jaar. Blijft heel zacht en pony loopt er goed mee.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:11

germie schreef:
DatBenIkNou schreef:

Precies en dan ook nog de vele klachten, nee, het is absoluut een produkt wat z'n geld niet waard is.

Ben je nu jezelf aan het overtuigen Germie? :(:)
Zover ik weet heb jij zelf nooit met een van de twee singels gereden. En toch beweer je dat de Prolite z'n geld niet waard is? :D Op basis van een paar foto's en meningen van mensen.

DatBenIkNou, wanneer had jij last met dat haar? Ik heb namelijk nog geen last gehad van haar in de naden. Maar die van mij is op dit moment meer haar aan het kweken, dan aan het loslaten :D Dus misschien is dat het verschil.