Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jol1 schreef:Ook ik heb getwijfeld of ik een Wow-zadel zou kopen voor ons jonge paard. Die aanpasbaarheid sprak me wel aan, maar als ik dit hier allemaal lees, ben ik toch blij dat ik voor een ander zadel gekozen heb. Ik heb er nu eentje waarvan het kopijzer te vervangen is. Dat is ook al gebeurd en het kostte niets. Ook geen voorrijkosten o.i.d. De zadelmaker komt meestal naar stal als er een aantal klanten zijn, dus ook dat is veel voordeliger. Als ik de bedragen lees, die nodig zijn om het zadel passend te maken op een ander paard, dan kan ik net zo goed mijn zadel inruilen en een nieuwe kopen. Het idee van het Wow-zadel is inderdaad goed, maar de uitvoering laat nog wel te wensen over. Vooral als je dan nog eens een niet zo deskundige fitter treft. Dan kun je je knip blijven trekken en heb je zo ondertussen 2 zadels betaald.
Schangah schreef:De aanpasbaarheid was een van de voordelen omdat ik net enorm veel geld lichter was vanwege een op maat gemaakt zadel dat toch niet echt goed paste.
livvy schreef:Zonnepitje en Royallady, jullie argwaan is wel terecht. Mijn eigen ervaringen met Wow zijn voornamelijk slecht, alhoewel het overgrote deel van de paarden er zeer goed onder loopt. Maar het is zeker niet voor alle paarden weggelegd, zoals de wow fitters doen geloven. Hou daar rekening mee!
Mijn paard heeft spierwegval gekregen achter het schouderblad, precies op de plaats waar het kussen stopt en er zo'n flexibel plaatje zit (weet niet hoe dat heet precies). Verschillende Wow fitters zijn geweest, verschillende headplates geprobeerd, ander soort kussens eronder etc. Heeft me veel geld gekost en mijn paard heeft inmiddels een gruwelijke hekel aan zadels.. Daarnaast schuift het zadel door die spierwegval altijd naar voren zodra ik door ga zitten, of er nu headplate 2, 3 of 4 in zit... Mijn wowzadel staat dus binnenkort te koop!
Aan de andere kant: ik heb ook al veel paarden gezien die een wow zadel fijner vinden dan een gewoon zadel, dus het kan wel!
Needje schreef:Ik vraag me echt af wat voor een plaatje er wordt bedoeld. Heb er iig nog niet eerder van gehoord.
En ik vraag me ook af hoe iets kan prikken als de boom daar juist meebeweegt.
luve_rozes schreef:Wel heb ik bedacht; zijn er ook bekende ruiters die met een WOW rijden?