[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:18

Eight schreef:
Heeft iemand hier ervaringen met springen met een boomloos zadel? Kan een zadel zoals de barefoot notting hill de druk goed genoeg opvangen? Uiteraard juist gebruikt met pad met inlages. Ik ben erg benieuwd :)

Ik spring altijd gewoon met mijn Flexible inspiration. Voorheen had ik om de week een uur springles. Ik heb nu van de week een Heather moffet Flexee GP besteld om het springen weer mee op te pakken. Deze zadels verdelen druk wel heel mooi is mijn mening.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:54

Eight schreef:
Heeft iemand hier ervaringen met springen met een boomloos zadel? Kan een zadel zoals de barefoot notting hill de druk goed genoeg opvangen? Uiteraard juist gebruikt met pad met inlages. Ik ben erg benieuwd :)

Ik spring met m'n Barrydale ook af en toe. Zelfs een onderlinge springwedstrijd gedaan. Geen probleem mee.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:54

Hoi allemaal!
Ik heb vandaag voor het eerst op een Barefoot London gereden. Mijn huidige zadel ligt helaas echt niet goed. Nu heeft mijn PRE nog geen spieren op zijn rug, dus ik dacht (en heb gelezen) dat een boomloos zadel dan heel fijn kan zijn. Omdat die beter mee vormt met veranderingen in het lichaam en je bij een boomzadel alles opnieuw moet aanmeten en opvullen. Hebben jullie hier ervaring in/tips voor? Ik heb al een mailtje gestuurd voor een passervice.

Zinzi_jewel

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:01

Ja je kan een boomloos zadel met je paard mee veranderen .
Andere pommel indien je zadel een verwisselbare pommel heeft .
Andere inlage in je pad
Etc etc .
Fijn dat je passer al benaderd hebt , kun je mooi proberen wat bij jullie beide past .
Een van de zovele merken

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:56

Jets schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de Barefoot Barrydale op een Fjord of andere rond/kort paard? :) Ik heb momenteel een Cheyenne voor haar, maar zou zelf wat steun toch wel prettig vinden. Ik rij eigenlijk bijna alleen maar buitenritten. Ben benieuwd of dit model geschikt zou zijn :j

Afbeelding
Op mijn jonge, korte, ronde kruising haf x fries. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:17

Nog een nieuwtje, dit jaar staat BuitenZinnig ook weer op Horse event!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:00

Leuk, dan komen we even buurten!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:03

Gezellig!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:14

Wow wat een prachtige combi zadel hoofdstel en paard heb je Witwi ! Maar licht je zadeltje daar niet een tikje te ver naar voren ? Kan vertekenen door houding hoor maar vroeg het me af.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:13

Dank je ittheclown. :)
Dat dacht ik ook dat die overhelt. Lichtjes... maar heb die vraag hier paar maanden geleden gesteld en niets uitgekomen. Buiten dat ze veel te rond staat en het ook daardoor kan komen. Kan ik oplossen met een andere singel (heb al een anatomisch uitgesneden...).
Maar de afdrukken naar rijden zijn wel oké. Dus voorlopig maak ik me geen zorgen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:07

Zinzi_jewel schreef:
Andere inlage in je pad
Etc etc .
Fijn dat je passer al benaderd hebt , kun je mooi proberen wat bij jullie beide past .
Een van de zovele merken

Bedankt voor de reactie. Nu hebben heel veel mensen mij al gezegd dat een boomloos zadel de druk minder goed verdeeld bij een onbespierd paard en dit juist negatief kan zijn. Als je houding bijvoorbeeld niet geweldig is, dit een grote invloes kan hebben bij een onbespierde paardenrug. Hoe denken jullie hier over?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:21

EdkingEnzo schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Andere inlage in je pad
Etc etc .
Een van de zovele merken

Bedankt voor de reactie. Nu hebben heel veel mensen mij al gezegd dat een boomloos zadel de druk minder goed verdeeld bij een onbespierd paard en dit juist negatief kan zijn. Als je houding bijvoorbeeld niet geweldig is, dit een grote invloes kan hebben bij een onbespierde paardenrug. Hoe denken jullie hier over?

Dat hele verhaal kan je ook omvormen naar een boomzadel. Je wil dat je paard in spieren groeit maar een boomzadel groeit niet mee waardoor de spieren waarop het zadel is aangemeten niet kunnen groeien omdat het knel komt tegen de harde boom. En als de spieren wel groeien dan ligt het boomzadel vaak meteen niet meer goed.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:41

Bedankt voor de reacties en de foto's! Goed om te zien dat het geen probleem is op korte ronde paarden :)

Thanks Yvonne, dat is lief! Ik woon inderdaad niet zo ver van jou vandaan :j Momenteel ben ik tot en met volgende week in Noorwegen, maar daarna zou dat top zijn :D Ik twijfel alleen nog wel heel erg ivm de prijs en ik wil jouw tijd ook niet verdoen haha. Mocht het zadel wat ik gezien heb dan nog te koop zijn en ik overweeg die, mag ik je dan even een pbtje doen? :D Ik denk dat het makkelijker is om een London voor een leuk prijsje te vinden, maarja dat kan weer totaal anders zitten haha. Ik blijf gewoon rustig alles in de gaten houden, want ik heb gelukkig geen haast :)

Floor, drukverdeling kan je zelf bepalen door de pad met inlages die je eronder legt en dit is makkelijker aan je paard aan te passen dan een boomzadel. Verder heb ik geen verstand van hoe het zit qua bespiering, maar wat Daphne zegt klinkt wel logisch vind ik :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:43

Leuk Buitenzinnig op HE! Kom zeker even hoi zeggen en aan spookjes zitten :)) :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:08

Ik ben blij dat ik toch de Barry Dale heb gekozen .
Ondanks dat ik die nooit geprobeerd had .
Als je m keer kunt proberen zou ik m gewoon kopen .
En weet je als je de 2e handse koopt , de Barefoot zadels gaan evenals de ghost zadels makkelijk naar een nieuwe eigenaar

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:06

Jets schreef:
Bedankt voor de reacties en de foto's! Goed om te zien dat het geen probleem is op korte ronde paarden :)

Thanks Yvonne, dat is lief! Ik woon inderdaad niet zo ver van jou vandaan :j Momenteel ben ik tot en met volgende week in Noorwegen, maar daarna zou dat top zijn :D Ik twijfel alleen nog wel heel erg ivm de prijs en ik wil jouw tijd ook niet verdoen haha. Mocht het zadel wat ik gezien heb dan nog te koop zijn en ik overweeg die, mag ik je dan even een pbtje doen? :D Ik denk dat het makkelijker is om een London voor een leuk prijsje te vinden, maarja dat kan weer totaal anders zitten haha. Ik blijf gewoon rustig alles in de gaten houden, want ik heb gelukkig geen haast :)

Floor, drukverdeling kan je zelf bepalen door de pad met inlages die je eronder legt en dit is makkelijker aan je paard aan te passen dan een boomzadel. Verder heb ik geen verstand van hoe het zit qua bespiering, maar wat Daphne zegt klinkt wel logisch vind ik :)

Je verdoet m'n tijd niet hoor. Wie weet kunnen we het combineren om samen een lekkere rit te maken. Alleen even kijken hoe we dat dan met zadel doen hihi. Ik zat gewoon echt niet lekker in de london. In de Barrydale wel.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:48

Ik zag de nieuwste RWC voorbij komen op Facebook.... Ik hou me aanbevolen! :D

Krijgen we nog meer foto's?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:52

Berdien schreef:
Leuk Buitenzinnig op HE! Kom zeker even hoi zeggen en aan spookjes zitten :)) :D

Altijd leuk! Je kunt er zelfs even op zitten op Woody!

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:34

die rwc had ik ook zien passeren. Heb je een ieniemien meer info Pmarena?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:40

RWC mooi zadel .
Helaas lag t op mijn merrie niet
Welke Facebook
Barefoot NL

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:29

Dat nieuwe dressuurzadel gaat de Wellington heten, ze zijn nog druk bezig met schaven er aan en het is spannend of het nog dit jaar op de markt gaat komen...kan prima zijn dat ze dat niet gaan redden.

In de tussentijd kan er nog vanalles gebeuren en kan het ontwerp nog flink omgegooid worden dus ik kan er gewoon echt niks nuttigs over zeggen..... die foto was gewoon een foutje :P

Net zoals er op de echte Barefoot (uit DLD) Facebook foto's staan van de voor-zadeltassen waarbij ze deze o.a. op een aangepast model Nevada hebben geknoopt.... dit zadel is en gaat niet in productie zo maar ziet er wel leuk uit, maar had ook niet online gemogen eigenlijk...de Facebook plaatser was een beetje te enthousiast :P

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:33

Het lijkt op de foto wel of de " nieuwe RWC " er meer gaat uitzien als een Barefoot met een pommel enzo .
Ipv zoals de huidige RWC met kopijzers .
Want de kopijzers in de RWC zijn maar smal . Ivt pommel .

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:47

Zinzi_jewel schreef:
Het lijkt op de foto wel of de " nieuwe RWC " er meer gaat uitzien als een Barefoot met een pommel enzo .
Ipv zoals de huidige RWC met kopijzers .
Want de kopijzers in de RWC zijn maar smal . Ivt pommel .

Hoe wijd gaan die kopijzers van de RWC in cm? Ik heb net gisteren mijn startrekk verkocht en ben weer op zoek.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:29

Zo, ik kom ook weer eens posten :P

Vriendlief zeurt al een tijdje dat hij eens op een Freemax Western wil rijden. Gisteren de tinker van een stalgenootje geleend en vriendlief meegenomen op buitenrit ( heeft vroeger paardrijles gehad :o )

Afbeelding

Hij vond 'm heerlijk rijden :P :P

Ennuh...voor de liefhebbers van Barebackpads in vele kleurtjes ( lees oranje, bruin, groen geel blauw...) ; ik heb het assortiment wat uitgebreid :D

Afbeelding

Ook komen de seatsavers voor de normale maat Ghost in paars, blauw, roze, rood, groen en bruin binnenkort op de site :D :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:31

Hee die zijn leuk, Kitty! Van wat voor materiaal zijn ze? (Vooral de roze, haha)