voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:03

Hierbij dan de foto's van joenohoe :

Foto 1:

Afbeelding

Foto 2:

Afbeelding

Foto 3:

Afbeelding

Foto 4:

Afbeelding

Foto 5:

Afbeelding

HM is Heather Moffet :)

Ik moet nu ècht mijn verdere stapeltje voor vandaag af gaan werken , dus ik ben weg , fijne avond allemaal :)

S_in_Balance

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:09

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ <3 <3 <3 <3

Ik ben verliefd! Ik heb zelf maatje 34/36 met vrij lange (dunne) benen dus hoop hoop hoop dat wanneer ik erin zit de wrong een beetje uitkomt

louisek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:12

hoi ik kom even binnen vallen, ik heb mijn paard nu 7jaar en heb eigenlijk altijd al problemen gehad met het vinden van een goed passend zadel, steeds als ik er een heb ligt hij binnen de kortste keren niet goed. mijn paardje is inmiddels 19 en er verandert nu hij ouder wordt natuurlijk een hoop aan zijn rug. ik ben er over aan het nadenken om een boomloos zadel te kopen, maar wat ik ook hoor is dat een boomloos zadel niet geschikt is voor een paard met een hoge schoft en duidelijke ruggengraat (zoals bij mijn paard) weten jullie daar misschien meer van?
alvast bedankt!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:44

louisek, kijk eens op boomloosrijden.nl :) daar vind je veel informatie.
Ik denk dat je met een S pommel, dubbele inlages en een vps zadel
al flink ver komt hoor!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:57

Ik ben erg enthousiast over die Barrydale!
Joenohoe heeft hetzelfde postuur als ik, zo te zien past dat prima! :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:56

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:21

Roelke : heb je ooit nog een serienummer gevonden op het zadel dat je te koop aanbiedt ? Een maat 0,5 bestaat officieel niet hè en je pad is ook geen Hi-Tech pad , die zijn nooit in het vierkant gemaakt , het zal een ander merk / type zijn :)

Alou : mooie ruggengraatvrijheid :) Welk zadel had je ook alweer ?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:40

Nee ik heb daar nog contact met je over gehad, ik kan geen serie nummer vinden. Ik bied het zadel aan zoals ik het zelf gekocht heb. En de pad heb ik ook als hi-tech pad gekocht, ik zal het eens nakijken of ik een label kan vinden op de pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:43

pmarena, een chyenne maat 1 op mijn 1,39 hoge ronde hafxtink kruising. ( www.[***].weebly.com )
Zit een grote pommel in. Op dit moment zou ze een extragrote kwa breetje van haar spekjes wel kunnen hebben maar dan komt hij te dicht bij de schoft te liggen.

Roelke_ Er zit ook geen veertje aan het zadel?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:24

Oef ik ben jaloers op die foto's Alou!
Misschien een vraag voor jou Bianca?
Ik heb nu dus een cheyenne met vps, met vpsinlages.
Ik heb meestal maar een ruggengraatvrijheid van een centimeter of 4.
Is dat genoeg, of moet ik toch eens voor vpsloze inlages gaan kijken?
Ik heb ze zelf alleen dubbeldik en ik wil wel nog graag wat contact houden :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:32

De visie van Barefoot is dat het vrije kanaaltje niet zo heel breed hoeft te zijn , als de doornuisteeksels van de ruggengraat maar vrij liggen , dus smal geeft dan weinig. Het kan ook best zijn dat het zweet doortrekt , vaak zie je bij paarden die echt ranzig veel gezweten hebben helemaal geen droog streepje meer , die kun je ook echt uitwringen dan onder het zadel :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:12

ik heb mijn barefoot Cheyenne pad vandaag binnen gekregen ga hem morgen meteen proberen :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:19

Bianca, ik weet wel dat bij de afdruk van de laatste tijd het zweet niet doorloopt, de haartjes zijn altijd ook ietsje verschoven maar volgens mij komt dat meer doordat ik het zadel schuif als ik t goed leg, en dan aansingel :P
Maar betekent een breder kanaal beter? Omdat ik nu misschien toch wel op die "zenuwsnelweg" zit?

louisek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:30

Slofje schreef:
louisek, kijk eens op boomloosrijden.nl :) daar vind je veel informatie.
Ik denk dat je met een S pommel, dubbele inlages en een vps zadel
al flink ver komt hoor!

dankjewel daar zal ik zeker even een kijkje nemen:)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:16

Wilde vandaag gaan springen, maar las laatst dat iemand er dan dubbele inlages in deed.. Heb ik niet :P Kan het ook zonder, en tot hoe hoog ongeveer? Ik zat zelf te denken aan rond de 50 cm en niet hoger, ook aangezien ik overal lees dat het moeilijk is met een boomloos zadel :')

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:22

Ik spring ook hoor, met gewone inlages, maar zorg wel dat je niet te veel in de beugels gaat hangen en niet in het zadel terug ploft als je de grond weer raakt.
Gaat super, merk geen verschil met een boomzadel, ik heb een ceheyenne, en weet zo even niet meer zo gauw welk zadel jij hebt?
Denk dat het met een london of lexington minder prettig is.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:23

Ik heb een London, maar hou het wel laag vandaag, kan ik goed op mijn houding letten :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:38

En ging het springen goed?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:56

Nee heb niet gesprongen, hindernissen staan in een wei en het heeft vannacht geregend durfde het dus niet aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:56

Puchje schreef:
Ik ben erg enthousiast over die Barrydale!
Joenohoe heeft hetzelfde postuur als ik, zo te zien past dat prima! :D

Mijn ban is voorbij :-) en aangezien degene die mij aanviel ook een ban heeft gehad, heb ik maar besloten toch op Bokt te blijven. En de raad van pmarena op te volgen en je niet te mengen in zaken die je echt heel na aan het hart liggen en waardoor je je heel boos kunt maken door de stompzinnigheid en hardleersheid van sommige mensen. Dusssssssssssssssssssss (en, bloos, soms is het heerlijk om je even echt boos te maken en das niet handig).

Puchje: ik hem maat 40 broekmaat, dikke kuiten (maat 42) en ook redelijk stevige bovenbenen (bedankt ma |( ). Daarentegen weer een klein achterste.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-11 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:57

Joenohoe, thanks for the foto's en info!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:05

MssMaris schreef:
Joenohoe, thanks for the foto's en info!!!

Graag gedaan :-). De Barrydale in bruin maat 1 komt dinsdag richting moi, dus meer ervaringen volgen :-). Heb vanmorgen weer even op mijn Heather Moffett gereden want ik wilde zeker weten dat ik de goede beslissing nam. En dit heb ik bedacht:
-de Heather Moffett zit heerlijk zacht, smal en je zit redelijk opgesloten. Let wel: voor mensen die boomzadels gewend zijn kan het nog breed zitten zijn. Met een Barefoot pad eronder blijft ook dit zadel liggen als een huis;
- ik zit heerlijk op het zadel en mijn achterste zegt dank u voor dit heerlijk zachte gevoel;
- het leer is echt prachtig en je kunt je beugelriemen onder het zadel hebben, dat zal ik wel missen;
- het zadel oogt echt als een gewoon dressuurzadel.

Maar: aan mijn paard kon ik gelijk merken dat de Barefoot er niet op lag. Ze was minder ruim in haar bewegingen en had meer moeite om na te geven en dus om haar lijf te gebruiken. Als je in de spiegel keek was haar lijf niet compact maar uit elkaar en ik kreeg haar ook niet goed bij elkaar. Het zadel past dus echt gewoon niet goed op mijn paard.

Dus: ik ben er nu echt van overtuigd dat ik de goede beslissing neem voor haar en voor mezelf, dat had ik echt even nodig, want de HM is een erg duur zadel en ook de beugelriemen en beugels waren erg duur en het zadel is nog in nieuwstaat... Ga hem straks te koop zetten en hij komt ook op de site van pmarena te koop (bedankt daarvoor !).

Ik op mijn HM.

Afbeelding

Heather Moffett herself op mijn HM.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-11 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:10

Echt super dat je paardje zo reageert! Ik vind het jammer dat de maten van het zadel nog niet op de site staan. Wel ga ik straks even de pommelmaat meten.. Je hebt me besmet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:19

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-11 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt