wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:49

Seven schreef:
hierbij mn zadel ben blij :D

Kan ik me voorstellen, dat is wel echt een supergaaf zadel zeg!! _/-\o_

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:56

ja vind ik ook ben super benieuws hoe hij staat hij is in de kleuren van mn paard bruin zwart wit :D

Needje

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:12

Mooi Seven!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:14

Mooi hoor!

zonnepitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:15

Skipper schreef:
Vergeet niet dat hier in het topic vooral de negatieve ervaringen worden besproken. Dat is met bijna elk product dat op internet wordt besproken.
Degene die tevreden zijn, die hebben weinig zin en / of behoefte om hier verder over te praten en hebben daardoor ook wat minder tekst dan de gemiddelde klager ;)

Ik geloof best dat er heel veel mensen zijn die het wow zadel alleen maar WOW vinden. En die er vanaf komen met de normale kosten voor controle en af en toe een andere headplate. Ik zou er zelf ook graag zo eentje worden!

't is maar als het misgaat (wat je blijkbaar niet op voorhand kan weten aangezien de meeste onder jullie met zadelprobleem bij de passessie en de eerste weken erna geen problemen hadden), dan spreken we wel over héél veel geld.

De wisselstukken zijn inderdaad erg duur en de fitters die het komen aanmeten zijn ook best prijzig...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:16

thanx :D beide ben nu helemaal benieuwd naar het echte zadel :))

nog maar 3 uurtjes wachten

zonnepitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:18

niettegenstaande, mooi zadel seven! welke kleuren zijn dat?

zonnepitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:21

hoeveel kost eigenlijk een headplate als je die moet laten aanpassen ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:22

military met black lining en wong en white stitches :D

oftewel
military bruin met zwart en witte stiksels

niets normaal gesproken als deze wordt omgewissels hoewel ik een extra heb gekocht voor 45 bij een fitter

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:25

Als je een zadel nieuw koopt moet deze gewoon goed zijn. En als de fitter daar voor terug moet komen valt dat imo onder service.
Bij mijn passessie had ie bijna het hele zadel al op voorraad. Alleen de zitting niet. Toen deze er met 1,5 week is ie teruggekomen om die er op te zetten en ik heb daar niets extra's voor betaald toen.

Mijn HP is gewisseld de laatste keer en kostte alleen de normale kosten voor de checkup. Hij wisselt ze gewoon om.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:32

querido schreef:
Ik denk dat de spierwegval en het niet passen niet het probleem is van het wow zadel bij livvy, wat wel de een ontevreden en bozig gevoel geeft is denk ik dat er niet zoveel wow fitters zijn en dat je dus altijd veel geld kwijt bent aan het passen en aanpassen, zeker als zoals bij livvy blijjkt dat je dan alsnog een niet passend zadel hebt, dan ben je dus honderden euros lichter!. Ik vind Wow wel erg duur in zijn onderdelen en het verhaal dat Wow zo fijn is omdat het op ieder paard aan te passen is geeft een heel ander gevoel als je zoals in mijn geval eerst 123 euro aan passen kwijt bent (daar is op zich niets mis mee met dat tarief maar als je er dan achter komt dat je andere kussens moet hebben a 600 euro om vervolgens die weer met je zadel op je paard passend te krijgen a nog eens een 123 euro.. dat is dus ff snel 850 bovenop de kosten van het zadel bij aankoop!! Dan had ik toch liever een ander zadel gehad wat iets makkelijker te verkopen was zodat ik gewoon een nieuw meteen passend zsdel kon kopen. Mijn vorige kieffer was ik in een maand kwijt en kon gewoon een anders zadel kopen..
Over het Wow zadel zelf ben ik wel heel tevreden, de superzachte kussens die mooi aansluiten op de rug is echt geweldig om te zien en voelen..

zonnepitje schreef:
Skipper schreef:
Vergeet niet dat hier in het topic vooral de negatieve ervaringen worden besproken. Dat is met bijna elk product dat op internet wordt besproken.
Degene die tevreden zijn, die hebben weinig zin en / of behoefte om hier verder over te praten en hebben daardoor ook wat minder tekst dan de gemiddelde klager ;)

Ik geloof best dat er heel veel mensen zijn die het wow zadel alleen maar WOW vinden. En die er vanaf komen met de normale kosten voor controle en af en toe een andere headplate. Ik zou er zelf ook graag zo eentje worden!

't is maar als het misgaat (wat je blijkbaar niet op voorhand kan weten aangezien de meeste onder jullie met zadelprobleem bij de passessie en de eerste weken erna geen problemen hadden), dan spreken we wel over héél veel geld.

De wisselstukken zijn inderdaad erg duur en de fitters die het komen aanmeten zijn ook best prijzig...

En daar zit em nou idd denk ik het probleem dat er mensen afhaken/zadel weer verkopen/ontevredenheid...zolang je zadel goed ligt en er geen problemen zijn is weinig reden tot "klagen", maar als je om de haverklap een fitter moet laten komen en dat kost je idd iedere keer voorrijkosten + onderdelen ben snel een zak geld armer. Het concept is gewoon heel mooi mits het goed ligt/past en je er niet meer aan kwijt bent dan je zou zijn met het onderhoud/controle van een regulier wolzadel. En die indruk krijg ik niet van wat er hier te lezen valt. Overigens heb ik geen idee wat de kosten zijn voor de controle en aanpassing van een regulier wolzadel...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:55

Citaat:
zolang je zadel goed ligt en er geen problemen zijn is weinig reden tot "klagen", maar als je om de haverklap een fitter moet laten komen en dat kost je idd iedere keer voorrijkosten + onderdelen ben snel een zak geld armer.

Maar dat geldt ook voor een wolzadel :+ En dan kom je het probleem nog tegen dat t zadel niet verder aan te passen is en er dus een andere moet komen...

Juudt86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:04

Het vervelende met deze luchtzadels is gewoon dat er maar een aantal mensen zijn die ze verkopen en ze passend kunnen maken...Daarnaast wil ik mijn zadel nu verkopen, geen hond die het wil hebben, terwijl het zadel er nog zeer goed uitziet :( . Ik ben helemaal klaar met wow en alles wat er maar mee te maken heeft, nieuw kussentje hier, beetje opvullen daar, nieuwe headplate er in...En waarvoor, mn zadel ligt gruwelijk scheef en achterover, fantastisch :+ . Het heeft me een vermogen gekost en of ik er tevreden mee ben, nee absoluut niet. Het idee is leuk, de uitvoering er van vind ik slecht.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:04

Esther28 schreef:
querido schreef:
Ik denk dat de spierwegval en het niet passen niet het probleem is van het wow zadel bij livvy, wat wel de een ontevreden en bozig gevoel geeft is denk ik dat er niet zoveel wow fitters zijn en dat je dus altijd veel geld kwijt bent aan het passen en aanpassen, zeker als zoals bij livvy blijjkt dat je dan alsnog een niet passend zadel hebt, dan ben je dus honderden euros lichter!. Ik vind Wow wel erg duur in zijn onderdelen en het verhaal dat Wow zo fijn is omdat het op ieder paard aan te passen is geeft een heel ander gevoel als je zoals in mijn geval eerst 123 euro aan passen kwijt bent (daar is op zich niets mis mee met dat tarief maar als je er dan achter komt dat je andere kussens moet hebben a 600 euro om vervolgens die weer met je zadel op je paard passend te krijgen a nog eens een 123 euro.. dat is dus ff snel 850 bovenop de kosten van het zadel bij aankoop!! Dan had ik toch liever een ander zadel gehad wat iets makkelijker te verkopen was zodat ik gewoon een nieuw meteen passend zsdel kon kopen. Mijn vorige kieffer was ik in een maand kwijt en kon gewoon een anders zadel kopen..
Over het Wow zadel zelf ben ik wel heel tevreden, de superzachte kussens die mooi aansluiten op de rug is echt geweldig om te zien en voelen..

En daar zit em nou idd denk ik het probleem dat er mensen afhaken/zadel weer verkopen/ontevredenheid...zolang je zadel goed ligt en er geen problemen zijn is weinig reden tot "klagen", maar als je om de haverklap een fitter moet laten komen en dat kost je idd iedere keer voorrijkosten + onderdelen ben snel een zak geld armer. Het concept is gewoon heel mooi mits het goed ligt/past en je er niet meer aan kwijt bent dan je zou zijn met het onderhoud/controle van een regulier wolzadel. En die indruk krijg ik niet van wat er hier te lezen valt. Overigens heb ik geen idee wat de kosten zijn voor de controle en aanpassing van een regulier wolzadel...

Voor het verbreden van een boom in een saddle devil was ik 80 euro kwijt.
Verzendkosten van het zadel en een extra verzekering 100 euro
Nieuwe wolvulling 200 euro
Totaal 380 en toen lag het zadel helemaal slecht.

Nieuw zadel (Wow) moeten aanschaffen 1250 bij moeten betalen

Totale onkosten 1630 euro in anderhalf jaar tijd.

Dan is het aanschaffen van andere kussens en een headplate voor de wow goedkoper.

Overigens van ellende de zadelpasopleiding gaan volgen, zijn ook onkosten.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 24-02-11 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:08

Juudt86 schreef:
Het vervelende met deze luchtzadels is gewoon dat er maar een aantal mensen zijn die ze verkopen en ze passend kunnen maken...Daarnaast wil ik mijn zadel nu verkopen, geen hond die het wil hebben, terwijl het zadel er nog zeer goed uitziet :( . Ik ben helemaal klaar met wow en alles wat er maar mee te maken heeft, nieuw kussentje hier, beetje opvullen daar, nieuwe headplate er in...En waarvoor, mn zadel ligt gruwelijk scheef en achterover, fantastisch :+ . Het heeft me een vermogen gekost en of ik er tevreden mee ben, nee absoluut niet. Het idee is leuk, de uitvoering er van vind ik slecht.

Dit had je ook kunnen overkomen met een ander merk zadel...

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:16

Ja wat ik echt het vervelendst vindt is de reiskosten van de fitters omdat ze ver uit de buurt zitten. Als ik steeds 50 euro moet betalen voor alleen het langskomen en dan is er nog niets gebeurd, dat is dat best veel geld als je geen geldboom in de tuin hebt.
Met een Kieffer kun je bwv in ieder dorp wel terecht, toch blijft Wow voor mij wel iets bijzonders en al met al toch de moeite waard.. Op mijn Onix lag het gewoon goed en hoefde er ook niet steeds iets aangepast, ik ga ervan uit dat het bij mijn nieuwe paard ook maar eenmalig is, tot ze misschien veranderd in bespiering maar dan is het een kwestie van lucht of hooguit hp dan hoef ik geen grote dure onderdelen meer aan te schaffen. Voor mij is het dus een superfijn zadel met nu even een financiele tegenvaller ivm de kussens.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:19

querido schreef:
Ik denk dat de spierwegval en het niet passen niet het probleem is van het wow zadel bij livvy, wat wel de een ontevreden en bozig gevoel geeft is denk ik dat er niet zoveel wow fitters zijn en dat je dus altijd veel geld kwijt bent aan het passen en aanpassen, zeker als zoals bij livvy blijjkt dat je dan alsnog een niet passend zadel hebt, dan ben je dus honderden euros lichter!

Het probleem van de spierwegval bij mijn paard lag inderdaad niet specifiek bij het wow zadel, maar aan de pasvorm van het wowzadel op de paardenrug. Het is een feit dat het ontstaan is na aanmeten van het wow zadel en blijft optreden ondanks verschillende (dure) aanpassingen aan het zadel. Geeft inderdaad een ontevreden en boos gevoel. Vooral omdat het tegenover het paard zo sneu is en ze nu een vreselijke hekel heeft aan zadels.
Dit had me ook met een ander zadel kunnen overkomen, maar inmiddels wordt Wow zowat overal als 'heilig' gezien (tenminste bij mij in de buurt). Wat ik wil zeggen is dat het gewoon niet voor ieder paard weggelegd is..
Het valt of staat met een goede fitter, die ook gewoon durft te zeggen wanneer een paardenrug niet geschikt is voor zo'n zadel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:09

Ik vraag me idd af hoe krap het zadel moet hebben gelegen. := Want door de bewegende boom en het lucht zal dat toch niet snel moeten kunnen.
Mijne kon juist door zijn HB geen spieren aanmaken. Maar sinds de Wow begint het heel langzaam te komen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:17

Ook ik heb getwijfeld of ik een Wow-zadel zou kopen voor ons jonge paard. Die aanpasbaarheid sprak me wel aan, maar als ik dit hier allemaal lees, ben ik toch blij dat ik voor een ander zadel gekozen heb. Ik heb er nu eentje waarvan het kopijzer te vervangen is. Dat is ook al gebeurd en het kostte niets. Ook geen voorrijkosten o.i.d. De zadelmaker komt meestal naar stal als er een aantal klanten zijn, dus ook dat is veel voordeliger. Als ik de bedragen lees, die nodig zijn om het zadel passend te maken op een ander paard, dan kan ik net zo goed mijn zadel inruilen en een nieuwe kopen. Het idee van het Wow-zadel is inderdaad goed, maar de uitvoering laat nog wel te wensen over. Vooral als je dan nog eens een niet zo deskundige fitter treft. Dan kun je je knip blijven trekken en heb je zo ondertussen 2 zadels betaald.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:17

Vandaag zitles gehad op een ander paard, met een totaal andere wow.
Mijn zitprobleem komt voort uit mijn zadel icm mijn zit (of eigenlijk wat ik dus niet kan :') ) en die werken elkaar tegen.

Dus mijn springwow gaat eruit ;(
Mocht iemand interesse hebben.. O:)
Wat ik wel evt zou willen is mijn zadel ruilen tegen een wow met extra diepe zit en conventional zweetbladen ;)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:04

zonnepitje schreef:
Skipper schreef:

Inderdaad! Ik ben heel tevreden over het Wow-concept, over mijn zadel en over mijn fitter. Ik vind het alleen niet nodig om dat 1000x te herhalen.
Het enige nadeel van Wow is dat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn om een zadel in elkaar te steken. Hoe je zadel uiteindelijk in elkaar gestoken wordt, hangt af van het inzicht van de fitter. Het is niet omdat fitter A een zadel zo in elkaar steekt en fitter B het anders zou doen, dat één van beide (of allebei) daarom onkundig zou zijn.
Zo lang mijn zadel goed ligt, mijn fitter bereid is naar mij te luisteren en een oplossing tracht te zoeken, zie ik niet in waarom ik er een tweede fitter zou moeten bijhalen. Stel dat ze mekaar tegenspreken, wie moet je dan geloven? Of ga je er dan nog een derde fitter bijhalen? }:0

@ Zonnepitje: ik heb ervaring met Sibyl de Jager. Zij komt al 2 jaar bij mij en ik ben heel tevreden over haar. Ze is ook niet duur. Ik betaal € 50 voor een zadelcontrole en daar zit dan ook een mini-lesje klassieke dressuur inbegrepen. Dat is ook iets wat ik tof vind aan haar. Ze kijkt niet alleen naar het paard en zijn bewegingen maar ook naar de ruiter. Zo heb ik vroeger eens het advies van een zadelmaker (GEEN fitter!) gekregen om de kussens van mijn zadel scheef op te vullen, omdat mijn paard scheef is. Ik heb dit ook voorgelegd aan Sibyl en zij stelde dat dit niet nodig was omdat mijn probleem louter rijtechnisch was. Met een paar tips van haar liep mijn paard al een stuk rechter en er moest dus ook niets aan mijn zadel veranderd worden. Des te beter natuurlijk! Less is more!
Bovendien mag ik de headplate gewoon inruilen, moest ik een groter maatje nodig hebben. Ik heb tot nu toe (even afkloppen natuurlijk! ;) ) nog geen kosten moeten maken aan mijn zadel.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:44

Precious20 schreef:
Het enige nadeel van Wow is dat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn om een zadel in elkaar te steken. Hoe je zadel uiteindelijk in elkaar gestoken wordt, hangt af van het inzicht van de fitter. Het is niet omdat fitter A een zadel zo in elkaar steekt en fitter B het anders zou doen, dat één van beide (of allebei) daarom onkundig zou zijn.

Als ik dit zo lees, vind ik dat ook wel een probleem. Ik heb ook een zadel met flair en met een aanpasbare boom, past op elk paard zonder verder veranderen van allerlei onderdelen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:55

Wat ik denk is dat veel mensen de ruiters die voor de Wow gaan niet begrijpen. Ik zelf zie het namelijk als een stapje verder in het hele paard/zadel gebeuren. Tuurlijk, geld groeit niet op je rug, maar over het algemeen ga je niet voor een Wow omdat dat goedkoop zou zijn. Misschien moeten we daar eens vanaf stappen. Mensen die hier zeggen dat 4x een check per jaar (a 75,-) veel te veel geld vinden en lastig, passen misschien helemaal niet in het Wow straatje.

Ik denk, yes, 4x veranderen, altijd er bovenop als paard veranderd. Mijn doel is ten alle tijden met een passend zadel rijden.

Ik heb geen Wow omdat het goedkoop is, nee, dan had ik wel een maatzadel van 1500,- genomen. Oke, mijn paard is erg lastig, maar met maatzadels kom je best een eind. Ik heb een Wow omdat ik in het concept geloof. Omdat de opbouw anders is dan normale wol/boom/boomloze zadels. Omdat het een schoudervrijheid bied die ik in andere zadels niet zie, omdat flair in mijn ogen, voor mezelf, de beste drukverdeler is en omdat ik denk dat het zadel ook in de zit voor de ruiter voorop loopt op andere merken.

Nikka schreef:
Als ik dit zo lees, vind ik dat ook wel een probleem. Ik heb ook een zadel met flair en met een aanpasbare boom, past op elk paard zonder verder veranderen van allerlei onderdelen.

Op het moment dat je zo'n uitspraak doet denk ik niet dat je het type ruiter voor een Wow bent. :)

Maargoed, dit is mijn manier van naar de Wow kijken, ik ben benieuwd naar de reden van andere Wow bezitters?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:02

Bubsj schreef:
Op het moment dat je zo'n uitspraak doet denk ik niet dat je het type ruiter voor een Wow bent. :)

Maargoed, dit is mijn manier van naar de Wow kijken, ik ben benieuwd naar de reden van andere Wow bezitters?

Misschien niet, maar dat heeft niks met kosten te maken, want ik denk dat ik qua basaal aanpassen meer kwijt ben dan de gemiddelde wow bezitter. Overigens is het zadel ook nog een tandje duurder en wordt op maat van de ruiter gemaakt. Ik heb bijvoorbeeld een 17 1/4 inch. Boom is adjustable, diverse luchtblazen en wrong is aanpasbaar. Het hebben van meer keuzes betekent niet perse dat je een beter zadel hebt uiteindelijk, je hebt ook meer foute keuzes. Soms kan less ook gewoon more zijn.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:05

Het gaat mij om het gedeelte 'past op elk paard'

Die uitspraak rijmt niet met het Wow concept. Met geen enkel zadelconcept naar mijn mening trouwens.