Nou glunderworm hier wil even wat met jullie delen hoor. Ik rij inmiddels paar weekjes met het hoofdstel en had zelf al het idee dat paardje er fijner op loopt. Maar vandaag had ik eindelijk weer les (m'n instructrice is erg ziek geweest dus had een les stop voor dik 3 mnd) maar zij zei aan het einde van de les dat ze overduidelijk zag dat m'n pony veel fijner loopt op dit hoofdstel. Hij is veel rustiger in de aanleuning. Loopt met een ontspannen mondje en het boze wat hij soms leek te hebben is helemaal weg. Nou is dat niet even een mooi bericht!!
ik ben hier nieuw....en om nou alles te gaan doorspitten heb ik wat vraagjes!
ik heb degene met ook het ringetje voor eventuele kaptoomgebruik, nu heb ik dit hoofdstel op advies van mijn dierenarts en tandarts ivm operatie mondhoek paard, heel lang verhaal, maar kort samengevat, met dit hoofdstel lijkt het probleem opgelost, nu hoorde ik dat je met dit hoofdstel mag starten (maar dan zonder clips, en je mag niet met dat ringetje op de neusriem) is dat zo? want ik ga dat ringetje er echt niet afslopen hoor!! (ik gok het er dan wel op) ik heb dispensatie aangevraagd wbt de clips en een neusbontje onder neusriem en op aanraden dierenarts omdat het hoofdstel dan nog stabieler en rustiger ligt!
Bonny4life
Geplaatst: 09-03-12 13:31
en ik heb maat standard horse voor een paard van rond de 1.70, klopt dit wel?
ben met de foto naar de winkel gegaan van mijn paard en die zeiden dat large horse te groot zou worden.
YvonneNEL
Geplaatst: 09-03-12 15:30
bonny4life; hai, ringetje kan je door een schoenmaker eraf laten halen of zelf door knippen. ringetje mag. waarom ga je niet voor bitloze wedstrijden? succes met je disp aanvragen. bij de knhs zijn ze heel helder wat wel en niet mag en daar wijken ze (voor zover ik weet) niet vanaf. wel een super fijn hoofdstel he! fijn voor je dat dit de oplossing is voor je paardje.
MargrietJonk
Geplaatst: 09-03-12 18:08
@ Bonny 4 Life: Ringetje mag echt NIET mee gestart worden. Ook bitclips worden niet getolereerd. Echter indien jij een dispensatie brief kan overleggen zijn de twist punten van de baan. Met de Competition mag wel gewoon worden gestart (zonder bitclips). Overigens van harte welkom op dit gezellige Micklem topic!
ik blijf het hier zeker volgen!! Enne naja dat clipje kan ik er dan eventueel wel af laten halen, Maar als ik het neusbontje mag gebruiken dan zie je hem niet eens.
En ik heb niet haar als dierenarts, ik heb dierenarts wellensiek.
Ik blijf het hier zeker volgen, want zijn er ook frontriemen in omloop die wat smaller is zodat hij niet gaat schuiven.
Goh dat jullie zo terug komen op die frontriemen. T is nog geen seconde in mij opgekomen om deze door een andere te vervangen.... Eh.... nou moet ik wel eerlijk zeggen dat deze frontriem compleet uit t zicht is, omdat ze zo'n ongelofelijke dikke, grote voorpluk heeft.
Onze C pony loopt super op het hoofstel ( competition) en er mag dus gewoon me gestart worden! Wij hebben de frontriem wel vervangen door bling bling ( dochter en amazone van de pony is nog maar 10 jaar..) Wordt er beslist niet anders van...!!!
YvonneNEL
Geplaatst: 10-03-12 01:02
ShadowFax schreef:
Sorry als het overkomt... maar met de multi bridle mag je dus niet starten? Omdat er een ringetje op de neusriem zit?
inderdaad beetje blond, maar geeft niet. er mag niet gestart worden met een hoofdstel waar een ring aan de neusriem zit
Dan zal ik hem er misschien toch af moeten slopen maar hoe?
Myca
Geplaatst: 10-03-12 10:32
Ik heb het ringetje er indertijd vakkundig af laten slopen door een schoenmaker. Dat zag er heel netjes uit. Als je naar blz 61 gaat kan je de foto's daarvan zien.
Bonny4life, Als je dispensatie krijgt voor een bontje, zou ik het ringetje lekker laten zitten, dat zie je dan toch niet en dan heb je er buiten wedstrijden om nog wat aan
Is nu het enige verschil tussen de multibridle en de competition het ringetje op de neus en de bitclips? Kan je met beide bitloos? Ik zit al een hele tijd te denken om het hoofdstel aan te schaffen. Ik had deze link gevonden voor de maten http://www.mzm-geestig.nl/micklem/maten.html. Zijn dit dan de maten op zijn langst (kopstuk) en kan het hoofdstel dan nog 10 cm korter gesteld worden bijvoorbeeld? Heb namelijk van omvang xfull nodig, maar van lengte is die maat veel te groot volgens dat plaatje.
Schangah
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-12 11:53
alleen de multi kan bitloos.
2005
Geplaatst: 11-03-12 11:59
Schangah schreef:
alleen de multi kan bitloos.
Thanx, dat dacht ik al, alleen kon het nergens echt duidelijk vinden. Dan wordt het dus de multi, wil graag eens bitloos gaan proberen .
Myca
Geplaatst: 11-03-12 11:59
Verschillen Multi vs Competion:
Alleen de Multi kan bitloos, die heeft een elastiekje op het kopstuk waar je de bitloze onderdelen door kan halen. De leerkwaliteit van de Multi is dikker/stugger dan de Competion. De Multi heeft goudkleurige gespen en de Competion zilverkleurig. In het begin werd de Multi zonder teugels geleverd en de Competion met. De Multi werd met bitclips gebruikt en de Competion niet.