De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:41

Ir1ne schreef:
Ik had de Anky springschoenen gekocht, twijfelde over de maat en maat L leek goed te zijn.... maar ze zijn net even te lang :( krullen in het zand wat op.
Als er iemand hier nog belang heeft bij een paar anky technical matt springschoenen in maat L? zijn 1 keer gebruikt, ik kan ze wassen en schoonmaken... wel hele fijne pasvorm!

Zo, toevallig! Ik heb ze gisteren besteld en krijg ze vandaag binnen..als ik dat had geweten _O-
Ben benieuwd of ze die van mij passen dan...

MariekeS_

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:44

Ik zie dat de LeMieux brushing boot hier regelmatig voorbij gekomen is. Is zie dat ze een Mesh uitvoering hebben en een Micropore uitvoering. Weet iemand wat er dan fijner is? Mijn paard heeft snel schuurplekken op de kogels van gewoon neopreen. Deze spreken me aan omdat ze zo een katoenen binnenvoering zouden hebben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:06

Ik heb de mesh, vind het de fijnste beschermers ever. Die van mij heeft ook een gevoelige huid, maar hier geen wondjes mee. Maar goed, dat zal per paard verschillen.
Grootste voordelen is dat de benen niet warm worden en de pasvorm, grootste nadelen: ik mis verharding ivm beschermen en in een natte bak zijn ze drama om daarna schoon te krijgen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:34

Hmm... Dat laatste is wel echt heel jammer... We verhuizen binnenkort naar een stal met aan een buitenbak en met de herfst/winter in het verschiet...
Ik heb nu de LeMieux Schooling Boots die qua materiaal en schoonhouden echt perfect zijn, maar daar krijgt hij dus wondjes van... Baal flink want verder zijn ze super fijn.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:26

Heb nu de LeMieux Turnout Boots, ideaal! Komt helaas wel wat zand naar binnen, maar niet veel. Benen blijven er koel onder, het is makkelijk omdoen en ziet er heel comfortabel uit. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:52

Ik had de navy dressage mesh gekocht in de sale. Dan zouden ze vies kunnen zijn of een los draadje kunnen hebben. Komt hij keurig spiksplinter nieuw in de verpakking binnen. Ook leuk.
Viel wel een beetje tegen. Ik dacht dat het echt zo'n super open structuur zou zijn. Met echt gaten. Maar het is aan een heel gewoon dekje met een heel andere afwerking aan de bovenkant.

Wel een mooi dekje en pasvorm is super natuurlijk. Maar had gewoon iets anders verwacht.

De CC jump vind ik echt opvallend sjiek. Het zijn eigenlijk maar heel simpele dekjes maar omdat ze zo netjes liggen is het geheel echt heel mooi.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:04

Ik heb de Lemieux teknique beschermers en wil niet anders meer eigenlijk.
Fijne stevige beschermers met goed ventilatie.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:06

Ik heb die nieuwe, Derby oid heten ze. Vind ze erg fijn voor de prijs :j Niet te vergelijken met m'n Veredus carbon gel vento maar zit dan ook €120,- prijsverschil in :=

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:42

MariekeS_ schreef:
Hmm... Dat laatste is wel echt heel jammer... We verhuizen binnenkort naar een stal met aan een buitenbak en met de herfst/winter in het verschiet...
Ik heb nu de LeMieux Schooling Boots die qua materiaal en schoonhouden echt perfect zijn, maar daar krijgt hij dus wondjes van... Baal flink want verder zijn ze super fijn.

Oh die schooling stonden juist op mn lijstje omdat ik nu weer gewone horze neopreen peesbeschermers gebruik in herfst en winter. Of wanneer t maar nat is.
Misschien zijn ook voor de mij de derby's dan iets, afhankelijk van maatvoering.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:45

Welke maat heb je normaal? Ik had M en L besteld, m voor vriendinnetje en L heb ik zelf. Die zijn vrij groot maar kan evt iets voor je opmeten oid.

edit; om de kogel zijn ze vrij ruim/breed.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:46

Verder zijn ze echt super hoor! Op de voorbenen vind ik ze ideaal en ze sluiten heel mooi aan.
Gebruik die dagelijks en ze zijn echt nog zo goed als nieuw.
Alleen op de achterbenen heeft hij met alle beschermers issues, maar zonder beschermers haalt hij zichzelf open.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:52

@capriootje: mijn paard heeft in breedte altijd full en in lengte cob, dus dan zou de M het in dit geval denk ik moeten worden. Mits ze niet heel smal zijn. Twijfel..

@marieke: het enige wat mij weerhield van de schooling boots is dat ik het idee heb dat ze heel warm zijn. Is dat ook zo? Hoe lang heb jij ze en hoe intensief gebruik je ze?

Met de stealth waren de ervaringen hier niet zo goed toch? Werd wel warm en ging schuiven meen ik?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:54

Jaime heeft de M dus die kan je daar beter over helpen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:56

Afbeelding

Misschien heb je hier iets aan :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:56

MariekeS_ schreef:
Ir1ne schreef:
Ik had de Anky springschoenen gekocht, twijfelde over de maat en maat L leek goed te zijn.... maar ze zijn net even te lang :( krullen in het zand wat op.
Als er iemand hier nog belang heeft bij een paar anky technical matt springschoenen in maat L? zijn 1 keer gebruikt, ik kan ze wassen en schoonmaken... wel hele fijne pasvorm!

Zo, toevallig! Ik heb ze gisteren besteld en krijg ze vandaag binnen..als ik dat had geweten _O-
Ben benieuwd of ze die van mij passen dan...

voor buiten of op gras zijn ze prima! maar in het zand zakt mijn paard net even te ver weg en dan krullen ze wat...
Zelfde met de LM springschoenen, die had ik ook besteld en gepast van een vriend van me maar ws is het nieuwe model ietsje groter...

Wil ook een M bestellen nu, maar dan moet ik eerst de L weer kwijt.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:57

Ik heb de M op mijn ponypaard van 1.54 en mijn kruising fjordxfries van 1.44. Zijn qua lengte goed maar vind ze in de omvang wat smal op mijn dikpoten. Mocht je het in de lengte kwijt kunnen zou k op een paard dus voor L gaan.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:00

Jaime_ schreef:
Ik heb de M op mijn ponypaard van 1.54 en mijn kruising fjordxfries van 1.44. Zijn qua lengte goed maar vind ze in de omvang wat smal op mijn dikpoten. Mocht je het in de lengte kwijt kunnen zou k op een paard dus voor L gaan.

Ik heb een paard met kleine voetjes en schijnbaar ook niet zulke brede beentjes.
Zou jij ze (in de lengte) voor me op kunnen/willen meten?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:00

thnx jaime, dan zou ik dus toch op L uitkomen, maar ik ben bang dat net te lang is.
Ga het morgen voor de zekerheid meten :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:02

ik wil nog steeds een paar husk beschermers. met een harde schaal. ik heb alleen geen idee welke maat ik moet hebben Cob ofpony. in de fit guide staat er ook niks over alleen over de zachte beschermers.

Ik heb al gemaild.maar nog steeds geen antwoord.. miss dat ik de cob ga proberen. als ze niet passen zet ik ze wel te koop en neem ik pony.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:11

plutolover schreef:
ik wil nog steeds een paar husk beschermers. met een harde schaal. ik heb alleen geen idee welke maat ik moet hebben Cob ofpony. in de fit guide staat er ook niks over alleen over de zachte beschermers.

Ik heb al gemaild.maar nog steeds geen antwoord.. miss dat ik de cob ga proberen. als ze niet passen zet ik ze wel te koop en neem ik pony.

Welk type van Husk hebben een harde schaal dan?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:16

de TITAN Shock Absorb Air Tendon Boots dacht ik. ze hebben niet echt een duidelijke foto bij staan. van een springend paard

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:17

Er staat ook dat ze in de aanbieding zijn, maar als je ze aanklikt staat er weer de gewone prijs :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:17

Ja daar heb ik laatst een foto hier van geplaatst maar of die echt een harde schaal hebben twijfel ik over, volgensmij alleen een verdikking.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:24

Jotoma schreef:
@marieke: het enige wat mij weerhield van de schooling boots is dat ik het idee heb dat ze heel warm zijn. Is dat ook zo? Hoe lang heb jij ze en hoe intensief gebruik je ze?

Ik heb ze nu bijna een maand en gebruik ze bijna dagelijks voor rijden, longeren in de blubber, bosrit etc.
Ik heb als bijrijder zijnde alleen maar ervaring gehad met relatief warme beschermers. Bij mijn paard nu kan ik alleen vergelijken met gewone neopreen peeskappen en de HH flextrainers met bont.
De benen komen hier niet droog onder vandaan nee. Maar bij lange na niet zo nat als de bonte flextrainers ;)
Gisteren waren z'n benen zo goed als droog na een bosrit van 2u incl stevige galop en veel stappen.

Tja... Ze zijn vast warmer dan high tech mesh/cross beschermers...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:26

Capriootje schreef:
Ja daar heb ik laatst een foto hier van geplaatst maar of die echt een harde schaal hebben twijfel ik over, volgensmij alleen een verdikking.

ga ik toch verder opzoek na met harde schaal

de dure variaties is cob echt te lang...

ik kan natuurlijk ook gewoon mijn br's gebruiken, maar vind fijner als ze toch wat meer lucht doorlatend zijn.

De husk die ik nu heb, die vind ik niet mooi aansluiten. of ze schuiven.