Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Billy20 schreef:@Buitenzinnig: Heb je de Lipica ook als testzadel? Zie het niet op je site maar wel op een Bokt-advertentie. Had namelijk bij de andere Ghost zadels last van prikkende beenwrongen.
Marcella schreef:Vond de Classic een heerlijk zadel en goede kwaliteit. Het is dat zadels verzamelen een erg dure hobby is en veel ruimte nodig is.![]()
Swift schreef:Ik heb erg slechte ervaringen met Freeform, ik vind het zadel hard en stug het en vormde zich daardoor niet goed naar de rug van mijn Haflinger. Ik had er toen nog niet zoveel kijk op (was nog aan het begin van mijn zadelzoektocht) en heb er toen dus wel één keer mee gereden waarna mijn Haf meteen las van zijn rug had. Er zijn vast paarden waar het wel goed op werkt hoor maar de pasvorm komt erg precies en is ook vrij specifiek en met minder speelruimte dan de meeste andere boomloze zadels.
Billy20 schreef:Marcella schreef:Vond de Classic een heerlijk zadel en goede kwaliteit. Het is dat zadels verzamelen een erg dure hobby is en veel ruimte nodig is.![]()
Zijn het zadel die steun geven of juist niet. Ik vond bijvoorbeeld de Barefoot Londen best veel steun geven en de Ghost minder.
ManonGrr schreef:Ah dat wordt dus knippen.. Bestaan die inlages maar in 1 maat dan? Als ik verkeerd knip, krijgt mijn paard geen last van drukplekken dan?
Yvankaxx schreef:Ga je ook vertellen over je bevalling etc, zijn we wel benieuwd naar
Billy20 schreef:Anders toch een Freeform proberen want Barefoot valt ook al af. Bij Barefoot had ik bij het lichtrijden last van de pommel waar ik tegenaan kwam.
Wat zijn hier eigenlijk de ervaringen met Freeform. Ik vind het een behoorlijk prijzig zadel maar als dat het waard is....
missanita84 schreef:jeeeaaa zadels besteld!! ben zeer benieuwd als ze wel mooi zijn haha ze zitten wel super dus wat dat betreft maakt de kleur niet uit!!!![]()
![]()
alvast bedankt buitenzinnig
pmarena schreef:Zo hehe ben ik weer, aparte tijd achter de rug maar alles gaat nu de goede kant op
Even snel reactie op de laatste berichten
In London zadel met meer holle rug zitten dat klinkt simpelweg als ruiter die daarop wat teveel op de cantle zit met de zitbeenknobbels. dan krijg je snel een wat hollere rug![]()
Dat kan komen door een wat kleinere zitting, door ruiter die zelf wat tever naar achteren gaat zitten (bvb. door rijden met korte beugelriemen) of door zadel dat niet helemaal lekker in balans ligt waardoor ruiter te ver achterin het zadel gezet wordt.
In principe moet er echt niet zo'n verschil zitten in de zit van een Cherokee of London, als het beiden zadels zijn met VPS en verplaatsbare beugelophanging zal het verschil hem in principe alleen kunnen zitten in andere positie van beugelophanging, andere lengte van zitting of andere maat pommel....of ander paard onder het zadel
O dat gladde leer vind ik niks zeg bij de Ghost, dat nubuck en vetleer is juist zo super mooi
Billy20 schreef:Swift schreef:Ik heb erg slechte ervaringen met Freeform, ik vind het zadel hard en stug het en vormde zich daardoor niet goed naar de rug van mijn Haflinger. Ik had er toen nog niet zoveel kijk op (was nog aan het begin van mijn zadelzoektocht) en heb er toen dus wel één keer mee gereden waarna mijn Haf meteen las van zijn rug had. Er zijn vast paarden waar het wel goed op werkt hoor maar de pasvorm komt erg precies en is ook vrij specifiek en met minder speelruimte dan de meeste andere boomloze zadels.
Tja, daarom sprak de Ghost mij ook er aan maar die kniewrongen schuren/botsen bij mij bij het lichtrijden.
ArmaWhis schreef:missanita84 schreef:jeeeaaa zadels besteld!! ben zeer benieuwd als ze wel mooi zijn haha ze zitten wel super dus wat dat betreft maakt de kleur niet uit!!!![]()
![]()
alvast bedankt buitenzinnig
Jaaa we kunnen niet wachten tot ze eindelijk binnen komen!!!!
Zijn net een stelletje kleine kinderen zo blij he anita haha
darkadia schreef:ManonGrr schreef:Ik vind de london wel heel mooi liggen! Op de 2e foto heb ik alleen het idee dat hij wat 'achterover' hangt en de pommel dus inderdaad te smal is. Is het er een met of zonder VPS?
Het is er 1 met VPS. Dit was met een nieuwe pommel maat M. Lijkt idd te krap te zijn.
Foto's met oude maat M erin:
[ [url=m/7t5Hm4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NIzlLv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nieuwe pommel L los op rug:
[ [url=m/GCWDGV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HG9ZoN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met pommel maat L erin:
[ [url=m/q1f5As.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zNARFw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naar mijn idee helt ie wat naar voren met de nieuwe L, ondanks dat ie kaal wel mooi aan lijkt te sluiten. Vind hem met oude M wel beter liggen dan nieuwe M (zie foto vorige pagina)