[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:51

romyloverrr schreef:
ik vind het eigenlijk wel een geluk dat er niet veel van word verkocht.
misschien komen ze dan over een tijdje in de aanbing op de site van pmarena <<)

Hihi, dat probeer ik nou juist te voorkomen door ze expres niet op voorraad te leggen...wat niet hier ligt daar hoef ik ook niet goedkoop vanaf zien te komen <<)

Maar je mag altijd een bod doen hoor, ik ben de rotste niet :P

Torsion is mooi spul hoor!

Al heb je daar natuurlijk ook veel verschil in...het ene zadeltje is afgewerkt met supermooi Italiaans leer, het andere zadeltje is een goedkoop modelletje van Cordura / suède, en dan zie je er ook wel langskomen die er helemaal niet zo best uitzien...met zittingen die veels te kort zijn vergeleken met het zadel waar ze op zitten -O-

Maar op zich is het een superfijn merk juist, lederen versie is duurder dan Barefoot :j

Kirsha

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:45

Mijn testzadel is binnen *\o/* *\o/* *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:46

En, hoe vind je het ?
Eerste indruk dan uiteraard ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:48

Ik heb nog niet gekeken :P Ben nu even eten. Straks even uitgebreid alles bekijken :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:42

Fijn zeg, dat 'ie er eindelijk is! Ik ben heel benieuwd hoe het staat op je paardje. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:45

Yvankaxx schreef:
Hebben jullie ook ervaring met Torsion zadels? Is het wat? Qua kwaliteit enzo. :)

kwaliteit is heel erg mooi vind ik zelf,
ik heb een standaard gehad, een western en heb nu een island.
de island ligt op zolder te liggen :+ maar paard gaat volgend jaar pas onder het zadel , dus sja, nog even geduld hebben :P
maar het is goede kwaliteit en ik vind het erg fijn zitten/rijden, doet niets af aan kwaliteit en comfort van andere merken, ik heb alleen niet erg veel ervaring met overige merken boomloos , ooit torsion gekocht en het beviel, dus er bij gebleven.
daarnaast wil ik een model wat wat barefoot niet levert, dus zou ik een zadel moeten verbouwen als ik het koop, torsion heeft het model wel, dus dan maar torsion (de island)
hoewel de barrydale nog wel op mijn "wil ik testen" lijstje staat:j

edit: er zijn wel wat verschillen idd, de gewone lederen(normaal, kalf, buffel etc) zijn echt super, de cordura's kunnen vaak net iets minder hebben, niet qua stuk gaan, maar qua heel mooi blijven zeg maar.
de seatsaver loopt niet door zoals bij barefoot (het flapje aan het eind wat op de cantle ligt) bij torsion stopt het bij de cantle, sommige mensen vinden dat irritant (toch Pmarena ;) )
ik heb er nooit last van gehad, maar heb nu een zadel waarbij er geen cantle op zit, dus de seatsaver een verdikking aan het eind heeft en wel tot eind van het zadel doorloopt.
en Torsion is vrij prijzig...ik koop 2dehands :P op bokt en marktplaats komen ze wel eens voorbij, torsionshop-kaiser.de heeft een 2dehandshoekje op de site, hufkratzer.de heeft een voorraadmodellen afdeling online en duitse ebay + duitse marktplaats sites komen ze veelvuldig voorbij. (kleinanzeigen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:31

Ja klopt...althans, als het flapje inderdaad zou stoppen bij de cantle vind ik het probleem, maar ik heb er 2 nieuw gekocht waarbij dat flapje nog een stukje voor de cantle stopte... of er een 15 inch zitting op een 17 inch zadel gelegd was ofzo.

Heel suf, dan kreeg je dus een randje aan de achterkant van je zitting, nog onder je billen....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:32

das wel heul irritant ja, ik heb dat nooit gehad gelukkig, nu ook geen issue, want sja, geen cantle maar een kussentje :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:06

Ik zie ze wel vaker zo langskomen op Marktplaats of Ebay ofzo...echt heel maf.

Nu zal ik ook zeker niet de laatste zijn om toe te geven dat ik een zeikerd ben :o

Maar als het zo irritant aanvoelt dat je vanaf het strand een uur lang met een huppelig paard die seatsaver liever onder je arm mee terug naar huis neemt, dan onder je kont....dan zegt dat toch ook wel iets over de mate van irritatie onder je billen :P

Ik heb het 2e zadel echt besteld omdat die eerste zo'n korte seatsaver had.
Jammer genoeg had de 2e het ook...iets minder overduidelijk maar toch nog genoeg om na een paar ritjes doorbikkelen toch echt tot de conclusie te komen dat het niks was...en daarna helemaal zonder die zitting te hebben gereden voor een poosje, totdat ik 1 van de eerste Barefoots op Ebay langs zag komen met flapjes voor en achter *\o/*

Dat IJslander zadeltje is wel een leuk ding inderdaad, heel apart en da's altijd leuk :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:15

Op mijnTorsion bood de bontseatsaver daarvoor een heel goede uitkomst, alhoewel ik zijn originele ook beslist niet naar vond zitten, hoor, was ook niet te kort.

Verder vind ik het ook een leuk zadel en vooral de houten pommel en cantle erg mooi gemaakt, jammergenoeg zie je daar niks van :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:59

Ja hout vind ik ook altijd wel leuk :j

Woeeeeeiii! Krijg net goed nieuws uit Duitsland: ze verwachten de Madrid zadels aanstaande maandag verzendklaar te hebben *\o/*

Dan zou iedereen die ze bij mij besteld heeft ze volgende week nog voor het weekend in huis moeten kunnen hebben als het meezit *\%/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:35

wel frappant dat ze jou dan ook twee keer moeten hebben met een té korte seatsaver :+
doen ze expres ;) nah, gelukkig heb ik altijd lang (echt heul slecht nl dit) seatsavers gehad en nu , sja, nu is het nog simpeler :P

nu nog op zoek naar mooie beugelriemen, ik had hele mooie met ,messing ijzerwaren , mono riemen , maar die zijn bij verkoop paard meegegaan geloof ik :?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:48

Hoe besluit barefoot eigenlijk of een zadel een limited edition wordt of een vast collectie zadel? Ik vind zulke dingen altijd interessant :p

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:57

Tja, gewoon op gevoel denk ik? :)

Het begon natuurlijk allemaal met de Cheyenne, de eerste Limited Edition was de Cheyenne Simply Red.

Ze willen dan wat anders aanbieden dan wat ze al hebben, maar willen hier alleen een keer een partijtje van maken voor de liefhebber en ze niet standaard op voorraad leggen. Gezien de meeste mensen gewoon een zwart of bruin zadel zullen willen, dan leg je liever die kleuren op voorraad dan een zwart-rode waar veel minder vraag naar is.

En zo gaat het ook bij andere Limited Editions: gewoon voor de leuk een keer maken om wat klanten een plezier te doen met iets "anders dan anders" dat je normaal niet hebt :)

Mocht er nu steeds goed vraag blijven naar een Limited Edition dan kunnen ze die natuurlijk altijd nog standaard in het assortiment opnemen.

Of juist een beetje andersom: een nieuw model zadel dat ze in de standaard collectie op wilden nemen, alleen nog op bestelling leveren omdat er te weinig verkocht worden om ze echt op voorraad te leggen. Zoals de Missoula Nut en Virginia Rose zadels. Die lagen voorheen op voorraad en tegenwoordig worden ze alleen nog op bestelling gemaakt.

Je moet toch keuzes maken in wat je op voorraad legt. Het is zonde om veel "liggende gelden" te hebben liggen terwijl je voor dat geld en op die plek ook sneller doorlopende artikelen neer kunt leggen :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:15

Ik heb de Cheyenne simply red, dus ook een limited edition.

En blij dat ik ermee ben hoor :D !!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:35

Mijn Arizona maat 0 is binnen, ben er nu al helemaal blij mee! :):) Morgen testen op mijn haf, ben zo benieuwd!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:42

oe spannend, maak je wel foto's?
ik ben nu aan het zoeken naar een (ik denk) london maat 2
mijn voor mij te grote arizona heeft een nieuw huisje gevonden *\o/*

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:45

Ja ga ik zeker doen! Hoop op een beetje redelijk weer morgen.. En dat ze niet net in de modder gerold heeft, dat is tegenwoordig een van haar favoriete bezigheden namelijk :+

Leuk! Ik heb juist de London weg gedaan, haha. Maar zijn fijne zadels :D
Fijn dat je Arizona een nieuw plekje heeft gekregen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:09

Vraagje .. Vandaag geen goed nieuws gehad over ponybeest.
Nu is 1 van de problemen zijn gebrek aan rugspieren (en of die er ooit gaan komen weet ik niet). Nu vroeg ik me af of ik daar niet nog ergens kon helpen door een bepaalde onderlegger, of bepaalde type inlages ofzo.

Ik weet het niet .. Zijn ruggengraat is wel vrij maar doorgaans zitten daarnaast natuurlijk spieren om alles te helpen ondersteunen, en die heeft hij niet (voldoende). En dat lijkt me toch ook wel lastig te zijn voor hem? Zeker als ik wat langer in het zadel zit. Kan ik daar nog ergens wat mee?

(heb nu een Barefoot Stella met een standaard Barefoot onderlegger met inlages. Heb ook nog een HKM-pad met, ik dacht, standaard inlages liggen. Heb wel zitten wisselen tussen de Barefoot en HKM dus weet momenteel niet zeker wat waar in zit :o ).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:05

Ik denk dat dit niet op te lossen is met extra materiaal, maar dat je de buik en rugspieren van je paard moet trainen om die sterker te maken...mijn voorkeur zou dan ook werk aan de hand zijn, zodat je je paard niet onnodig belast met jouw gewicht. op www.paardenbegrijpen.nl staat veel over rechtrichten en werk aan de hand... Misschien is dat een optie?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:28

Mijn pony miste ook haar rugspieren toen ik weer begon met rijden. We hebben er 3 weken uitgelegen doordat we zonder zadel zaten en daarna nog 2 weken weinig gedaan ivm bezoek osteopaat.

Begin met een weekje te longeren met een pessoa of bijzetteugel. Daarna gewoon lekker opstappen en trainen! Ik heb dit ook gedaan en mijn pony heeft haar rugspieren weer terug :)

Wat ik wel heb gedaan is toen ik begon met rijden zijn dubbele inlages in mijn pas gestopt. Dit was ook deels omdat ik haar ruggengraat wat vrijer wou houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:33

Dank jullie.
Ik ga nog wat aan die rugspieren proberen te doen maar de kans dat het écht goedkomt is klein. Daarmee dat ik ook twijfel om nog te rijden maar volgens de DA moet ik dit zeker blijven doen. Dus ik zie nog wel, nu sowieso eventjes vooral longeren ed denk ik, het is nog wat zoeken..

(pony blijkt potvast te zitten in rug en bekken, waarschijnlijk al zowat heel zijn leven. Daarom en owv zijn leeftijd heeft behandelen eigenlijk geen zin meer, dus ben nu even aan het zoeken wat wel nog kan, want hij moet zeker wel blijven bewegen..Durf ook niet teveel echt veranderen, bang dat ik meer kwaad dan goed doe...)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:46

[***]: Als ik jou was zou ik gewoon een GOEDE osteopoaat of masseur laten komen voor je paard los te pakken. Mijn pony zat ook pot vast maar na meerdere behandelingen is het alsnog goed gekomen. Het is sws nooit slecht een osteopaat of masseur te laten komen, ongeacht de leeftijd!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:57

Even een vraagje, misschien weten jullie het:
Bij de Arizona die ik heb gekocht, zit een blanket met ingenaaide inlages. Mooi stevige/dikke inlages dus twijfel er niet over dat die niet goed zullen zijn :) Echter is de blanket aan de onderkant van het zelfde ruwe materiaal als de bovenkant. Gaat dit dan niet schuren? Zo wel, weten jullie wat voor zachts ik er onder kan doen? Aangezien de inlages in de blanket zitten kan ik me voorstellen dat deze in contact moet blijven met het paard, zonder iets er tussen. Of hoeft dat niet perse?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:25

[***], hoezo denk je dat het waarschijnlijk niet goed komt met zijn spieren? Omdat hij verder ook vast zit in het rug en bekken?

Als hij echt voor altijd vast zit daar, is het niet eerlijk voor hem om te gaan trainen voor meer bespiering (en trainen om het te behouden).

Misschien een goede osteopaat oid laten langs komen, je verhaal doen en kijken wat zij zegt? Misschien is het wel te behandelen.