Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:29

De fairfax ergens anders bestellen? Of de prolite nemen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:41

Myour schreef:
Heeft iemand van jullie de nieuwe Anky singel gezien/gevoeld? Die lijkt wel erg op de fairfax, is van leer en is stukken vriendelijker geprijsd. Ben wel benieuwd naar ervaringen. Drunens heeft de fairfax niet meer en kon naast het aanbieden van een bontje van 80 euro weinig betekenen helaas. Twijfel nog steeds wat ik moet doen.

Singel lijkt er misschien wel op, maar volgens mij is de werking van de Fairfax/prolite anders door de vulling die zij gebruiken (prolite vulling).

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:44

en toch vind ik de prolite helemaal niet zo lelijk of lelijk afgewerkt. Bedoel de fairfax is dan ook niet netjes afgewerkt.

Maar is de prolite zachter als de fairfax?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:45

Ik vind hem zachter dan de fairfax singels die in in handen gehad heb. Die waren vrij stug.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:47

@Myour: Heb de Anky nog niet in het echt gezien. Had deze in juli besteld maar er zit een flink levertijd op, volgens de leverancier worden de eerste singels pas eind okt geleverd.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:17

Nou ik ben niet van plan om weer 300 ertegen aan te gooien met het risico dat ik na 1,5 jaar wéér een nieuwe kan kopen. Zelfde met de Prolite, eerst maar eens zien hoe lang die het volhouden.

De Anky vind ik qua vorm in elk geval mooi, maar voor ik 'm zou kopen wil ik m eerst voelen en zien.
@ Grauwman: ja zoiets vermoedde ik al, bij Drunens stond ook dat ie nog niet leverbaar was. Mijn Fairfax is nog bruikbaar genoeg, de scheurtjes zijn op dit moment nog minimaal, maar wil wel alvast uitkijken naar iets anders.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:30

waarom laat je hem dan niet repareren voor 70,-?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:50

Het is toch belachelijk dat je naast de 300 euro welke je bij aanschaf hebt uitgegeven er nu nog 70 euro bij moet leggen voor reparatie. Voor dat bedrag hoort een singel goed te blijven.

Heb altijd leren singels gehad van verschillende merken de oudste heb ik al 20 jaar en deze vertonen totaal geen schade en waren een stuk goedkoper bij aanschaf.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:42

Ik heb geen reserve singel liggen dus ik kan deze niet zomaar wekenlang missen.. En daarbij heb ik de gerepareerde singel gezien van een stalgenoot die er ook al na 3 maanden niet zo soepel meer uitzag dus of dat nou zoveel gaat helpen ben ik ook niet van overtuigd.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:16

grauwman schreef:
Het is toch belachelijk dat je naast de 300 euro welke je bij aanschaf hebt uitgegeven er nu nog 70 euro bij moet leggen voor reparatie. Voor dat bedrag hoort een singel goed te blijven.

Heb altijd leren singels gehad van verschillende merken de oudste heb ik al 20 jaar en deze vertonen totaal geen schade en waren een stuk goedkoper bij aanschaf.

daar ben ik het overigens helemaal mee eens, ik heb dan ook voet bij stuk gehouden en kosteloos een nieuwe (wel goede) singel ontvangen....

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:54

grauwman schreef:
@Myour: Heb de Anky nog niet in het echt gezien. Had deze in juli besteld maar er zit een flink levertijd op, volgens de leverancier worden de eerste singels pas eind okt geleverd.

Bij ooteman kun je ze al online bestellen.
Bij drunens ruiterhuis staan ze op niet leverbaar.

Ik twijfel tussen de ankysingel en de prolite qwa prijs komen ze overheen vergeleke met de fairfax.
Heb nu een tekna singel kunstleer ook voor ver naar voren singelgroeve en merk dat er aan de zijkant toch veel haren in blijven zitten maar paard krijgt geen plekjes

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:02

Cardy schreef:
Ik vind de prolite ook minder mooi dan de Fairfax, maar er zit ook een flinke prijsverschil in. En dat telt voor mij ook mee, i.c.m. dat de singel wel erg fijn werkt voor de paarden.

Enige wat ik dus echt een minpunt vind, is dat er geen ringetje aanzit zoals bij de Fairfax. Maak weinig tot niet gebruik van hulpmiddelen, maar mocht ik dit wel willen.. Hoe werkt dit met het lustje i.p.v. ringetje?

Ik heb zelf geen prolite of fairfax maar kun je niet aan het lusje een ringetje maken?
Gewoon een rond ringetje bij de karwij of andere bouwmarkt scoren en er aan vast maken?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:12

Als iets niet op voorraad is krijg je daar pas later een mail over bij Ooteman. Anky singel ging nog wel even duren werd me verteld. Inmiddels wacht ik al ruim 2 maanden op een ander product waar maar 2 weken voor stond.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:31

grauwman schreef:
Als iets niet op voorraad is krijg je daar pas later een mail over bij Ooteman. Anky singel ging nog wel even duren werd me verteld. Inmiddels wacht ik al ruim 2 maanden op een ander product waar maar 2 weken voor stond.

Ow nou dan neem ik het risico niet.
Geen zin om iets te kopen waar ik zo lang op moet wachten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:56

De anky is een ´neppe´ namaak van fairfax alleen prolite mag hem namaken dus ook alleen prolite en fairfax hebben het materiaal prolite erin wat voor veel paarden het grote verschil maakt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:12

Ik dacht dat de unieke vorm het verschil maakte ivm drukpunten, niet zozeer het materiaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:15

Het materiaal speelt ook een grote rol :) , ik heb een fairfax geprobeert zo een die niet helemaalgoed was en veel harder. Daar liep mijn paard niet op.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:04

Ja dat lijkt me logisch, als ie harder/stijver is dan is de vorm ook minder functioneel plus dat het minder comfortabel is voor je paard. Maar goed ik ga toch afwachten op de Anky singel en kijken of deze soepel is. Drunens had gemaild dat ie wat zachter is dan de fairfax dus dat belooft goeds. En al heeft ie niet (precies) dezelfde werking maakt dat ook niet zoveel uit.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:23

Iemand ervaring met de volgende singels: kieffer, rossner of horka?
Zoek zo'n singel voor klein budget(max 50 euro 2e hands)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 11-10-15 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:56

Ik heb de rossner gehad in de vzh versie en dat was echt horror de kwaliteit. Wat een harde lap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:57

Die zijn beide hard.. ik blijf erbij dat je dan beter wat meer bij kan leggen en voor 129 een prolite kopen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:04

Dus eigenlijk net zo hard als de tekna die ik nu heb?
Afbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:31

Zijn erg hard. Niet te vergelijken met de fairfax...

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 06:38

Ik kom even jullie topic binnenvallen .... Is of komt de prolite ook in bruin vzh ?

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:32

ik heb een fairfax singel en ik ben er super tevreden over, mijn paard had ook altijd wonden van singels maar nu niet meer.