Sprinkhaan, hopelijk komt snel aan !
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mariska32 schreef:is er niemand die er even op kan morrie?
Buitenzinnig schreef:Was dat niet Hannibal, Morrie???
Attilla de Hun zat op een paard en reed door "Eurasia" - tijd voor Christus weet ik even niet meer, maar ik dacht dat de Romeinen hun gloriedagen zo rond het begin van de jaartelling hadden, de Grieken daar voor. (en daar voor weer de Egyptenaren) De Grieken gebruikten geen zadel, geen dierenvel en geen opgevouwen deken, die Grieken hadden niet eens een rijbroek aan, dat was voor watjes.![]()
En inderdaad Isegrim, alleen hun teen in een lus, niet de hele voet. (of welk ander onderdeel van hun anatomie dan ook)
arno8 schreef:Buitenzinnig schreef:Was dat niet Hannibal, Morrie???
Attilla de Hun zat op een paard en reed door "Eurasia" - tijd voor Christus weet ik even niet meer, maar ik dacht dat de Romeinen hun gloriedagen zo rond het begin van de jaartelling hadden, de Grieken daar voor. (en daar voor weer de Egyptenaren) De Grieken gebruikten geen zadel, geen dierenvel en geen opgevouwen deken, die Grieken hadden niet eens een rijbroek aan, dat was voor watjes.![]()
En inderdaad Isegrim, alleen hun teen in een lus, niet de hele voet. (of welk ander onderdeel van hun anatomie dan ook)
Tja, normaal reageer ik niet op iets van meer dan 20 pagina's terug, maar dit gaat toch echt te ver hoor! Rond het jaar 385 kwamen de Hunnen vanuit het oosten (niemand weet precies waarvandaan) Europa binnen. Het Romeinse rijk was toen verdeeld in een oosters en een westers deel en werd al geteisterd door onder andere de Goten.
Over de zadels van de Hunnen is niet veel bekend, het is niet eens zeker of ze stijgbeugels gebruikten. Zie pagina 206 tot en met 209 in dit boek:
http://books.google.nl/books?id=CrUdgzS ... &q&f=false