voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:14

ze zei dat er wel inlages in zaten maar heb inderdaaf nog een mail gestuurd met nogmaals de vraag

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:19

De western HAF-pad die ik ken heeft wel (HEEEEEELE dikke := ) verdikkingen , waardoor ruggengraatvrijheid , maar dat is wel een dichtgenaaid geheel waar je dus verder niks aan kunt aanpassen.

Tuut : Dat méén je niet. Rotbok :P

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:42

Ik heb een roze budget pad onder mn Cheyenne met vps en verokaatsbare beugel ophanging, maar vond het nogal een gedoe met los en vast maken dus heb ik er van die lipjes aangemaakt zodat je ze het zelfde vast kan maken en als de barefoot pads. :)

Sodele: Wat voor een beugelriemen heb je nu dan? Ik ben ook niet tevreden met de beugel riemen die ik heb.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:05

Sodeletuut schreef:
Ik had laatst hier een vraag gesteld over drukplekken die mijn paard had met de Barefoot.
Wil graag even komen melden dat het dus niet aan het zadel heeft gelegen, maar aan de beugelriemen. Het probleem is nu opgelost! Dit post ik even aangezien er mensen zijn die twijfelen om een Barefoot te kopen, en misschien zijn er mensen erger gaan twijfelen na mijn post, dus daarom even dit bericht! :)

Welke beugelriemen had je dan en hoe konden die meer drukken dan anderen? Ben wel benieuwd, misschien dat anderen daar ook iets aan hebben.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:44

Meestal krijg je die drukplekken van de beugel riemen door dat je te veel in de beugels steunt, daar moet je met een boomloos wel opletten.
Ik rij met gewone beugelriemen wel met de gesp aan de onderkant, gesp aan de de bovenkant kan weer wel voor drukplekken zorgen. en ik rij met fenders van barefoot en heb bij allebij geen probleem.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:00

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:03

@Pmarena, haha ja een rotbok. _O- Krijg je als je je paard leert z'n voetje ergens op te zetten. :P

@Alou, ik heb gister nieuwe beugelriemen gekocht, gewoon de goedkoopsten, met hoesjes erbij. Maar ik heb het getest met de beuelgriemen van een vriendin en dan de gesp onder. :)

@Jennyxx, ik had T-beugelriemen. Ik dacht, die zijn plat, dus dan merk je er zelf niks van en je paard ook niet, maar het blijkt dus dat het ijzeren gedeelte daarvan snel doordrukt, en dat was ook te zien aan een afdruk in mijn zadel.. Had ik eerder nooit op gelet. Dacht ik wat goeds gekocht te hebben.. :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:04

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:36

*heeft PLING :)* -moment*
Ik zag op deze site een link naar een stappenplan voor het zelf maken van een boomloos pad. http://paarden.hobby-site.com/
Zou het dan ook mogelijk zijn dat ik zelf van die zakken voor inlages op gewone dekjes naai of werkt het dan niet meer goed? Kortom, is er nog hoop voor mijn dekjes-collectie? :))

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:23

ja er is hoop voor je collectie :P

mn cashelzadeltje is binnen, yeeey.
morgen even ophalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:53

Ha goed dat hij er is :)

Ik vond het wel een leuk ding , heerlijk onder de bips maar bij de benen wat minder , weinig steun en beugelophanging te ver naar voren om echt als een fijn zadel te dienen (voor mij).

Wel èrg leuk als veredelde barebackpad :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:37

heb hem stiekem toch nu maar opgehaald, na werk ga ik het eens even goed bekijken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:55

Ik heb een cheyenne pad maat 1 besteld ben echt benieuwd of er veel verschil inzit dan met de grandeur en de hafpad en de hi techpad die ik had :P heb al veel geprobeerd

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:17

tadaaa.

ga zo maar eens met de beugels priegelen.
eerste indruk: vet!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

watnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:49

Ziet er netjes uit 8-)

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:36

VERAx schreef:
*heeft PLING :)* -moment*
Ik zag op deze site een link naar een stappenplan voor het zelf maken van een boomloos pad. http://paarden.hobby-site.com/
Zou het dan ook mogelijk zijn dat ik zelf van die zakken voor inlages op gewone dekjes naai of werkt het dan niet meer goed? Kortom, is er nog hoop voor mijn dekjes-collectie? :))

Ik ben momenteel ook bezig om bij een oud dekje zakken op te naaien om inlages in te doen. Ik heb oude handdoeken gebruikt om zakken van te naaien.
Bovengenoemde link heb ik ook even bekeken. Volgens mij worden de inlages er echt ingenaaid. Is het niet handiger wanneer je ze er uit kan halen om ze zo nodig te kunnen vervangen? Of heb ik het gewoon verkeerd gezien. En is een anti sliplaagje noodzakelijk? Het lijkt me juist niet prettig op de rug van het paard zo'n rubber-achtig laagje.

Ik ben overigens nog bezig, dus kan nog geen foto's laten zien. Maar wel een werk hoor! Volgend jaar voor mijn verjaardag maar een originele pad bestellen denk ik :')

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:07

Het antislip laagje zit aan de kant van het zadel, maar ik denk eigenlijk niet dat het nodig is. Mijn huidige pad (die nu dus kwijt is :\ ) had wel antislip, maar de pad van mijn testzadel niet en heb eigenlijk geen verschil germerkt. :)
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Misschien dat ik dit binnenkort ook eens ga proberen dan!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:30

Het is donderdag :o *hoopt op foto's van pmarena via joenohoe* :):)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:07

Ik kom hier om in het werk dat nog af moet en heb een gemene hoofdpijn , dus de foto's volgen even later (moet ik nog uploaden en alles , pfffft) maar hier is de reactie van Joenohoe die ik net ontvangen heb:

Citaat:
Vandaag een Barrydale buitenritje gemaakt.

Foto 1: volgens mij heb ik het zadel iets te ver naar voren gelegd (pmarena ?) en zit daarom iets teveel op de achterkant denk ik.

Foto 2: andere kant. Mijn rechterbeen is niet gehandicapt en ik kan mijn hak beter uitdrukken.

Foto 3: de knie/dijbeenwrong.

Foto 4: na het rijden, heb de beugels 1 gaatje langer gedaan. Zit nog steeds een beetje te ver achterop vind ik (pmarena?), maar kan wel beter in het midden zitten.

Dat waren de foto's, nu het verslagje. Heb in tijden niet zo'n lekker buitenritje gemaakt. Paard was ontspannenner dan ooit, luisterde daardoor beter dan ooit en ik heb er zelfs een klein heel snel galopje uitgeperst. Waar ik normaal moeite mee heb, met balans houden, kostte me nu geen enkele moeite, terwijl ik nog steeds van mening ben dat ik teveel ruimte heb in het zadel en dus een maat 1 moet hebben. Sinds ik weer actief rij, ben ik aan het afvallen, dus daarom ook. Ik kwam terug van net een uurtje buitenritje en ik was totaal ontspannen. En je moet echt wel goed zitten voor een boomloos, maar dat kostte me geen enkele moeite. Hoe vaker ik ook rij, hoe meer gevoel ik ook krijg in mijn lijf en voel ik wat er onder mij gebeurt. En heb ik totaal geen moeite om ook gekke sprongen te volgen. En weer heeft paard laten zien veel losser te bewegen onder de Barrydale. Waarom ? Don't ask, ik weet het niet, maar hieruit blijkt wel weer dat niet elk boomloos zadel elk paard goed past blijkbaar, mijn paard vindt duidelijk de Barrydale fijner dan de HM, terwijl dat ook een heerlijk zadel is voor mijzelf. En mijn paard is het belangrijkst...

Mijn mailtje terug :

Citaat:
Foto 1: het zadel lijkt wel ietsje naar achteren te kunnen inderdaad.
Foto 2: Been gehandicapt....? Hoezo ? :)
Foto 3: ziet er netjes / comfortabel uit !
Foto 4: met een langer / rechter been kom je niet meer zo mooi bij de wrong , op zich vind ik de zitting mooi
bij je passen qua maat , maar als je met dit langere been rijdt en een wat te ruim zitgevoel ervaart ,
dan is de maat 1 best het proberen waard. Met een langer been en kortere zitting ga je automatisch
wat meer rechtop / in het midden zitten. het zadel even een vingerbreedte verder naar achteren leggen kan ook veel schelen :)

Als iemand interesse heeft in de HM van Joenohoe : geef even een seintje :)

Pffft ik ga de foto's wel even uploaden ook , is die taak tenminste ook uit mijn kop , momentje :\

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:17

Aaaahw, ik kan best even wachten hoor! Dankdankdank voor deze teksten!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:36

Wat is een HM? volledige naam?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:56

hotmail gok ik?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:57

heather moffet denk ik? :o

schrijf ik dat nou goed?