Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Ik had laatst hier een vraag gesteld over drukplekken die mijn paard had met de Barefoot.
Wil graag even komen melden dat het dus niet aan het zadel heeft gelegen, maar aan de beugelriemen. Het probleem is nu opgelost! Dit post ik even aangezien er mensen zijn die twijfelen om een Barefoot te kopen, en misschien zijn er mensen erger gaan twijfelen na mijn post, dus daarom even dit bericht!
VERAx schreef:Heeft iemand ervaring met deze pads? Ze zijn wel erg goedkoop..
http://www.nickyskeet.nl/HKM-pad-met-pr ... d-/-inlage
VERAx schreef:*heeft PLING-moment*
Ik zag op deze site een link naar een stappenplan voor het zelf maken van een boomloos pad. http://paarden.hobby-site.com/
Zou het dan ook mogelijk zijn dat ik zelf van die zakken voor inlages op gewone dekjes naai of werkt het dan niet meer goed? Kortom, is er nog hoop voor mijn dekjes-collectie?
Citaat:Vandaag een Barrydale buitenritje gemaakt.
Foto 1: volgens mij heb ik het zadel iets te ver naar voren gelegd (pmarena ?) en zit daarom iets teveel op de achterkant denk ik.
Foto 2: andere kant. Mijn rechterbeen is niet gehandicapt en ik kan mijn hak beter uitdrukken.
Foto 3: de knie/dijbeenwrong.
Foto 4: na het rijden, heb de beugels 1 gaatje langer gedaan. Zit nog steeds een beetje te ver achterop vind ik (pmarena?), maar kan wel beter in het midden zitten.
Dat waren de foto's, nu het verslagje. Heb in tijden niet zo'n lekker buitenritje gemaakt. Paard was ontspannenner dan ooit, luisterde daardoor beter dan ooit en ik heb er zelfs een klein heel snel galopje uitgeperst. Waar ik normaal moeite mee heb, met balans houden, kostte me nu geen enkele moeite, terwijl ik nog steeds van mening ben dat ik teveel ruimte heb in het zadel en dus een maat 1 moet hebben. Sinds ik weer actief rij, ben ik aan het afvallen, dus daarom ook. Ik kwam terug van net een uurtje buitenritje en ik was totaal ontspannen. En je moet echt wel goed zitten voor een boomloos, maar dat kostte me geen enkele moeite. Hoe vaker ik ook rij, hoe meer gevoel ik ook krijg in mijn lijf en voel ik wat er onder mij gebeurt. En heb ik totaal geen moeite om ook gekke sprongen te volgen. En weer heeft paard laten zien veel losser te bewegen onder de Barrydale. Waarom ? Don't ask, ik weet het niet, maar hieruit blijkt wel weer dat niet elk boomloos zadel elk paard goed past blijkbaar, mijn paard vindt duidelijk de Barrydale fijner dan de HM, terwijl dat ook een heerlijk zadel is voor mijzelf. En mijn paard is het belangrijkst...
Citaat:Foto 1: het zadel lijkt wel ietsje naar achteren te kunnen inderdaad.
Foto 2: Been gehandicapt....? Hoezo ?
Foto 3: ziet er netjes / comfortabel uit !
Foto 4: met een langer / rechter been kom je niet meer zo mooi bij de wrong , op zich vind ik de zitting mooi
bij je passen qua maat , maar als je met dit langere been rijdt en een wat te ruim zitgevoel ervaart ,
dan is de maat 1 best het proberen waard. Met een langer been en kortere zitting ga je automatisch
wat meer rechtop / in het midden zitten. het zadel even een vingerbreedte verder naar achteren leggen kan ook veel schelen