wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:36

steinstein waar blijft nu de foto van je zadel?

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:54

Ik ben me ook al geruime tijd aan het orienteren voor een ander zadel, maar als ik jullie vele verhalen lees over de slechte aanmeetservice van diverse wow-'verkopers' (uitzonderingen daargelaten) en dat velen daardoor regelmatig nieuwe onderdelen moeten kopen begin ik toch te twijfelen. En als ik het goed begrepen heb betalen enkelingen bij een (vanaf aankoop) niet goed passend zadel toch elke keer voorrijkosten als de fitter langskomt met mogelijke oplossingen. Zoiets zou service moeten zijn.

Ik zal mij bij Equitana eens door hen voor te laten lichten en wat kritische vragen gaan stellen over onder andere hoe zij te werk gaan om hun wowfitters selecteren. Ben wel benieuwd naar hun antwoord. Ook dat die schroeven van zichzelf losgaan is gewoon waardeloos en mag je niet verwachten van zo'n prijzig product. Als ze er een heel klein beetje loctite er tussen in hadden gedaan was het probleem opgelost. Las ook dat er verschil is bij fitters met de garantie. 1 jaar algemene garantie is een lachertje. Van zo'n product mag je er vanuit gaan dat de consumentenlevensduur veel langer is. Bij een enkele fitter vervalt de garantie als je zelf met een pompje aan de slag gaat....

Maar daarintegen spreekt het concept mij zeker aan. Ik heb nog geen ander zadel gevonden die zo makkelijk modulair kan worden opgebouwd, ook de aanpasbaarheid dmv. het flairsysteem is een groot voordeel. Ondanks de nadelen die ik uit dit topic en eigen onderzoek heb gefilterd, denk ik toch dat mijn toekomstige zadel een wow gaat worden....... (maar dan wel na minimaal 2 passessies van verschillende personen die goed staan aangeschreven.)

Revanches

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:02

Moderatoropmerking:
Persoonlijke aanvallen/problemen graag onderling per pb of persoonlijk contact bespreken en niet openbaar op het internet. Deze berichten heb ik dan ook verwijderd.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:08

Het losgaan van de schroeven gebeurd ook bij Wintec en thorowgood. Ook hier wordt aangeraden regelmatig even te controleren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:10

Wat is loctite?
En het is wel de bedoeling dat de schroeven los kunnen. Anders is er weinig aan te passen. :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:20

ja precies, en ik snap best dat de schroeven door de beweging soms wat losser trillen. ik heb ook een schroeven draaier van mn fitter gekregen.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:28

@Needje, Loctite is een bekend product, wat veel in de automotive wereld gebruikt wordt. Het zorgt ervoor dat het tussen de schroefdraad gaat zitten en iets hard gaat worden waardoor de schroef niet meer uit zich zelf losttrilt. Je kunt hem dan uiteraard wel weer verwijderen (mits je de blauwe loctite gebruikt, die is het minst sterk.)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:33

Weer wat geleerd :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:38

Schangah schreef:
Het losgaan van de schroeven gebeurd ook bij Wintec en thorowgood. Ook hier wordt aangeraden regelmatig even te controleren.

haha en ook de ikea adviseerd je om de schroefsleutels die je nodig hebt om hun meubels in ekaar te zetten te bewaren om geregeld je schroefjes aan te draaien om zo je meubels stevig te houden... 8-)

zonnepitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:49

Royallady schreef:
Ik ben me ook al geruime tijd aan het orienteren voor een ander zadel, maar als ik jullie vele verhalen lees over de slechte aanmeetservice van diverse wow-'verkopers' (uitzonderingen daargelaten) en dat velen daardoor regelmatig nieuwe onderdelen moeten kopen begin ik toch te twijfelen. En als ik het goed begrepen heb betalen enkelingen bij een (vanaf aankoop) niet goed passend zadel toch elke keer voorrijkosten als de fitter langskomt met mogelijke oplossingen. Zoiets zou service moeten zijn.

Ik zal mij bij Equitana eens door hen voor te laten lichten en wat kritische vragen gaan stellen over onder andere hoe zij te werk gaan om hun wowfitters selecteren. Ben wel benieuwd naar hun antwoord. Ook dat die schroeven van zichzelf losgaan is gewoon waardeloos en mag je niet verwachten van zo'n prijzig product. Als ze er een heel klein beetje loctite er tussen in hadden gedaan was het probleem opgelost. Las ook dat er verschil is bij fitters met de garantie. 1 jaar algemene garantie is een lachertje. Van zo'n product mag je er vanuit gaan dat de consumentenlevensduur veel langer is. Bij een enkele fitter vervalt de garantie als je zelf met een pompje aan de slag gaat....

Maar daarintegen spreekt het concept mij zeker aan. Ik heb nog geen ander zadel gevonden die zo makkelijk modulair kan worden opgebouwd, ook de aanpasbaarheid dmv. het flairsysteem is een groot voordeel. Ondanks de nadelen die ik uit dit topic en eigen onderzoek heb gefilterd, denk ik toch dat mijn toekomstige zadel een wow gaat worden....... (maar dan wel na minimaal 2 passessies van verschillende personen die goed staan aangeschreven.)

je neemt me de woorden uit de mond. Zit precies met dezelfde gevoelens!!
Maar welke zijn nu goede, betrouwbare fitters omgeving noord brabant en belgie die tot het antwerpse komen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:54

zonnepitje en royal lady,jullie maken echt de goede keus ,het concept wow is echt goed. helaas kan ik jullie in die rgio niet iemand aanbevelen..niet uit eigen ervaring zeg maar. ik vind kerry harp en de dames van schwung-online helemaal goed. de dames komen zeker niet in jullie gebied van kerry weet ik het niet

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:15

In regio Brabant kun je Margreet Bouwmeester vragen. Zij heeft vorig jaar mij geholpen met een nieuw zadel en ben haar erg dankbaar. Mede door haar kunde en inzicht heb ik mijn oude merrie kunnen revalideren. Ze is een aantal maal terug geweest voor het aanpassen van de lucht omdat mijn merrie en ik beide erg scheef waren door mijn oude zadel. Daarnaast heeft ze mij tijdens het passen ook nog les gegeven voor het creëren van een onafhankelijke zit. Ze net uitvoerig de tijd voor je.

Het maken van de afspraken kon altijd op korte temijn en ze neemt de tijd voor je. Inmiddels heb ik een ander paard waarvoor het zadel aangepast moet worden. Ik ben blij met mijn keuze. Mijn jonkie is nog volop in de groei. Met een wol zadel kan je naar mijn ervaring niet meegroeien.

Het is niet de schuld van de fitter dat schroeven loslaten. Het is erg slordig van jezelf in mijn ogen controleer je dan ook niet wat de staat van je zadel is. Ook met het reinigen had je dit kunnen zien. Zoals hierboven ook gezegd staat het onder je zadel, je fitter legt het duidelijk uit en je krijgt nog een sleutel.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:43

Je kan schroeven voorzien van een likje 'locktite' te verkrijgen bij de bouwmarkt of gereedschappenwinkel, hiermee kan de schroef niet zomaar loskomen. Met een sleutel kan je dan wel de schroef nog losdraaien, het is een soort plak waardoor de schroef niet zelf los kan komen.

Wat ik heel raar vind bij WOW is dat er geen aandraai momenten, dat wil zeggen met hoeveel kracht je een schroef aan moet draaien, wordt gegegeven. Zeker bij lichtmetalen kan je vrij eenvoudig de schroefdraad kapot draaien als je de schroef te vast doet. Wij hebben thuis een speciaalzaak in de betere sportfiets en daar worden alle bouten en moeren met een zogeheten momentsleutel aangedraaid met de kracht die de fabrikant voorschrijft. Dit is ook vereist ivm garantie en veiligheid. Ik heb mijn wow fitter er naar gevraagd en die had er nog nooit van gehoord!
Het is namelijk bekend dat als je verschillende mensen een schroef laat aandraaien dat daar veel verschil in kracht in ontstaat en wat is dan vast?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:09

Vergeet niet dat hier in het topic vooral de negatieve ervaringen worden besproken. Dat is met bijna elk product dat op internet wordt besproken.
Degene die tevreden zijn, die hebben weinig zin en / of behoefte om hier verder over te praten en hebben daardoor ook wat minder tekst dan de gemiddelde klager ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:04

Mijn fitter heeft wel degelijk gezegd dat je ze niet te strak mag aandraaien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:15

:j jep de mijne ook

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:59

Goed om te weten, dan zal ik de schroeven ook in de gaten houden :)

Om nog even terug te komen op de mensen die nu hun twijfels over Wow hebben door de negatieve ervaringen hier, wellicht wordt mijn verhaal ook als negatief bestempeld maar dat zit wel iets genuanceerder in elkaar. Ik heb al jaren problemen om een zadel echt goed passend te krijgen op mijn paard en al veel verschillende zadels gehad. Nu heb ik een 2ehands Wow van iemand overgenomen dat dus wordt aangepast op mijn paard.

Mijn paard blijkt ongeveer alles tegen te hebben om een zadel aan te meten; rondgeribt, singelplek (extreem) ver naar voren, schouder ver naar achter en verkeerde bespiering op de rug/slecht ontwikkelde buikspieren. Om een zadel goed passend te krijgen moet ik eerst aan verandering van de bespiering gaan werken omdat het nu eigenlijk niet te voorkomen is dat het zadel naar voren schuift.

Ik ben blij met deze nieuwe aanpak, er wordt nu aan de oorzaak gewerkt. En de staptraining heeft effect, eerst schoof het zadel ook in stap al naar voren, dat doet het nu niet meer.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:08

Zonnepitje en Royallady, jullie argwaan is wel terecht. Mijn eigen ervaringen met Wow zijn voornamelijk slecht, alhoewel het overgrote deel van de paarden er zeer goed onder loopt. Maar het is zeker niet voor alle paarden weggelegd, zoals de wow fitters doen geloven. Hou daar rekening mee!

Mijn paard heeft spierwegval gekregen achter het schouderblad, precies op de plaats waar het kussen stopt en er zo'n flexibel plaatje zit (weet niet hoe dat heet precies). Verschillende Wow fitters zijn geweest, verschillende headplates geprobeerd, ander soort kussens eronder etc. Heeft me veel geld gekost en mijn paard heeft inmiddels een gruwelijke hekel aan zadels.. Daarnaast schuift het zadel door die spierwegval altijd naar voren zodra ik door ga zitten, of er nu headplate 2, 3 of 4 in zit... Mijn wowzadel staat dus binnenkort te koop!

Aan de andere kant: ik heb ook al veel paarden gezien die een wow zadel fijner vinden dan een gewoon zadel, dus het kan wel!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:27

Die spier wegval kun je er toch eerst weer bij trainen livvy zodat het zadel daar niet meer invalt?
Mijn paard had dit ook door veel longeren aan de handwerken etc is dat weer goed gekomen.
En nou wil ik niemand verdedigen maar geen enkele fitter heeft mij ooit verteld dat ze voor elk paard zijn dat kun je natuurlijk nooit voorspellen en zijn zo veel verschillende ruggen.

Vandaag komt mn zadel ik ben zo benieuwd :D nou heb ik gisteren door omstandigheden niet kunnen rijden dus dat wordt een vlot ritje :=

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:32

Spannend Seven! Er volgen toch wel foto's? :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:34

Ben benieuwd hoe het eruit ziet Marjolein.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:43

nou weet niet of fotos lukken want heb geen fotograaf :D maar neem de camera wel mee :))

en jou zadel soraya foto :D heb die van mij nog niet gezien :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:43

hierbij mn zadel ben blij :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zonnepitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:45

pff, het word er niet makkelijker op...
We hebben ooit arie bij ons op stal gehad en die wist het echt wel goed te promoten. Een wow zadel kwam na twee jaar goedkoper uit als een wolzadel volgens hem omdat het zo aanpasbaar is en je met een wolzadel gewoon een nieuw moet kopen.
Ik ging er toen helemaal in mee maar als ik het nu zo lees zitten vele van jullie toch aardig in de kosten. 2500 euro is zowiezo al meer dan ik normaal aan een zadel zou geven maar ik wil het er wel voor over hebben als ik zeker weet dat het daar dan bij blijft (afgezien van het af en toe laten nakijken zoals je bij elk zadel doet). Moest nu blijken dat ik om de paar maanden een fitter moet laten komen , veel kosten aan nieuwe stukken heb
en na een paar maanden toch een probleem blijk te hebben wat moeilijk op te lossen is of waar ik dure wisselstukken voor moet kopen zou ik echt wel dik spijt hebben. Maar hoe weet je dat op voorhand?
Niettegenstaande ben ik wel fan van het concept!
In engeland zeggen ze blijkbaar over de wow zadels: "een wow zadel is zo goed als de zadelmaker die het komt passen"...

iemand ervaringen met equilotus- sibyl de jager?
Laatst bijgewerkt door zonnepitje op 24-02-11 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:47

Ik denk dat de spierwegval en het niet passen niet het probleem is van het wow zadel bij livvy, wat wel de een ontevreden en bozig gevoel geeft is denk ik dat er niet zoveel wow fitters zijn en dat je dus altijd veel geld kwijt bent aan het passen en aanpassen, zeker als zoals bij livvy blijjkt dat je dan alsnog een niet passend zadel hebt, dan ben je dus honderden euros lichter!. Ik vind Wow wel erg duur in zijn onderdelen en het verhaal dat Wow zo fijn is omdat het op ieder paard aan te passen is geeft een heel ander gevoel als je zoals in mijn geval eerst 123 euro aan passen kwijt bent (daar is op zich niets mis mee met dat tarief maar als je er dan achter komt dat je andere kussens moet hebben a 600 euro om vervolgens die weer met je zadel op je paard passend te krijgen a nog eens een 123 euro.. dat is dus ff snel 850 bovenop de kosten van het zadel bij aankoop!! Dan had ik toch liever een ander zadel gehad wat iets makkelijker te verkopen was zodat ik gewoon een nieuw meteen passend zsdel kon kopen. Mijn vorige kieffer was ik in een maand kwijt en kon gewoon een anders zadel kopen..
Over het Wow zadel zelf ben ik wel heel tevreden, de superzachte kussens die mooi aansluiten op de rug is echt geweldig om te zien en voelen..