Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:15

boemel schreef:
[ [url=m/mWOAMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gOncQb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een paard erbij en ook een hoofdstel probleem erbij :( .

Mijn BR Bolton Full vind ik qua gespen niet fijn vallen op het bot onder haar frontriem.

Idem mijn Waldhausen S-line Sensation maat Cob.

Ik heb er een hoofdstel bij gekregen van Kieffer, maar die vind ik ook niet mooi qua pasvorm.

Een groot hoofd heeft ze niet. Wel wat bol.

Iemand ervaring met anatomische hoofdstellen voor de wat bollere koppies? :D

Ik heb voor mijn paard ook dit hoofdstel, zeook een wat breder hoofd. Denk dat als je de neusriem laat zakken het al een heel anders zit.
Afbeelding

boemel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:40

Ik heb de neusriem laten zakken. Is nu beter. Frontriem kan net.

Het is verder een mooi en fijn hoofdstel

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:04

pluisje88 schreef:
Er zijn hier mensen met de lingus toch? Hoe bevalt deze bij jullie?

Niemand?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:04

boemel schreef:
Ik heb de neusriem laten zakken. Is nu beter. Frontriem kan net.

Het is verder een mooi en fijn hoofdstel

Fijn dat hij nu beter zit! Het is idd een erg fijn hoofdstel,ben er ook erg blij mee.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:09

Ik was niet helemaal zeker of deze hier thuis hoort, maar ik denk het wel :D afgelopen week een nieuw hoofdstel aangeschaft, combi gewoon/bitloos (beetje zoals de micklem), het Human & Horse heart bridle van Greetje Hakvoort (en meteen ook de bijpassende neckrope erbij :+ ) Ben er erg blij mee! Hele mooie kwaliteit, het hoofdstel is echt leder en de teugels en neckrope biothane. Vind het ontwerp van het hoofdstel ook erg goed doordacht :j momenteel even enkel de bitloze optoming op foto aangezien meneer een hap in z'n lip heeft gehad van een weidemaatje, natuurlijk recht in de mondhoek, dus even wachten tot het genezen is voor er weer een bit in kan :') ik ga zowizo starten met combi met bit, aangezien we nog nooit bitloos hebben gereden en meneer wel eens wat dolletjes kan zijn *\o/* :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:20

pluisje88 schreef:
pluisje88 schreef:
Er zijn hier mensen met de lingus toch? Hoe bevalt deze bij jullie?

Niemand?

Er zit onderaan elk topic een zoekfunctie waar je een term in kunt vullen en dan kun je iedereens ervaring terug lezen.

[HAR] Anatomische hoofdstellen deel 2

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:05

Mooi die van human&horse!

Hier vandaag de horsegear Styx getest aan de dubbele lijnen maar vergeten foto’s te maken haha. Lag wel mooi stabiel in ieder geval.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:29

V_Naomi schreef:
Ik was niet helemaal zeker of deze hier thuis hoort, maar ik denk het wel :D afgelopen week een nieuw hoofdstel aangeschaft, combi gewoon/bitloos (beetje zoals de micklem), het Human & Horse heart bridle van Greetje Hakvoort (en meteen ook de bijpassende neckrope erbij :+ ) Ben er erg blij mee! Hele mooie kwaliteit, het hoofdstel is echt leder en de teugels en neckrope biothane. Vind het ontwerp van het hoofdstel ook erg goed doordacht :j momenteel even enkel de bitloze optoming op foto aangezien meneer een hap in z'n lip heeft gehad van een weidemaatje, natuurlijk recht in de mondhoek, dus even wachten tot het genezen is voor er weer een bit in kan :') ik ga zowizo starten met combi met bit, aangezien we nog nooit bitloos hebben gereden en meneer wel eens wat dolletjes kan zijn *\o/* :')

[ [url=m/p7gXgP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/203yUu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8NWeNz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jDffQO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cAnAkK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XRktjr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooo ik ben verliefd, moet me nu heel hard inhouden om hem niet te bestellen :~

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:27

Heb het topic even doorgelezen op hooks. Nu heb ik van de week een bridke2fit geleend van een stalgenoot en ze liep er heerlijk stabiel op. Vond alleen het leer tegenvallen in combinatie met de prijs. Dus dacht aan de chester van hooks maar die vind ik op veel foto’s toch aardig tegen de jukbeenderen aan liggen. Wat denken jullie? Vergelijkbaar te krijgen qua pasvorm?

Afbeelding
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:57

Geen idee of de pasvorm vergelijkbaar is, maar Hooks is qua prijs-kwaliteit echt wel top. Mijn merrie loopt fijn op de hooks chester en inmiddels 3 andere paarden in mijn directe 'clubje' ook. Voordeel van de chester vind ik dat je ook OP de neus nog een riempje kan verstellen. Redelijk goed aanpasbaar dus. Of het bij de hoofdvorm van jouw paard past, dát durf ik natuurlijk niet te zeggen. Bij mij ligt het hoofdstel op een haflinger, stalgenoten hebben hem op een welsh, arabier en schwarzwalder liggen. Allemaal relatief niet hele lange hoofden dus en best brede voorhoofden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:01

Zou dat niet een gat in de markt zijn...

Zorgen dat je 30 verschillende anatomische hoofdstellen hebt en die uitleent/verhuurt om te passen?

Ik twijfel heel erg over 3 verschillende Hooks hoofdstellen en durf niet te bestellen omdat ik eerst wil proberen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:23

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:02

PSvanLot schreef:

Opzich een redelijk hoofdstel, niets bijzonders qua leer oid. Maar prima.
Enige maar; ik ken meer paarden waarbij die sperriem niet mooi zit/past dan wel... daar komt gewoon een gekke knik in.

Ik heb zelf de chester en daar zit een ringetje aan het voorste riempje waardoor je hem mooier kunt verstellen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:10

xSannee schreef:
PSvanLot schreef:

Opzich een redelijk hoofdstel, niets bijzonders qua leer oid. Maar prima.
Enige maar; ik ken meer paarden waarbij die sperriem niet mooi zit/past dan wel... daar komt gewoon een gekke knik in.

Ik heb zelf de chester en daar zit een ringetje aan het voorste riempje waardoor je hem mooier kunt verstellen.

Ik dacht dat inderdaad al te zien op foto's! Dat is niets.

Ben wat aan het onderzoeken wat nu fijn is voor mijn paard.

Ik las ook dat een hoofdstel waarbij er geen los bakstuk is fijn is voor het paard?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:14

Dat kan fijn zijn inderdaad. De micklem & hooks lingus hebben bijvoorbeeld een vast bakstuk. Of je paard dat fijn vind is geheel afhankelijk van je paard...

Als je hier terugleest lees je zowel positieve als negatieve reacties op dit soort hoofdstellen. Maar als je zoekt op deze twee hoofdstellen dan kun je er het e.a. over lezen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:15

PSvanLot schreef:
Ik las ook dat een hoofdstel waarbij er geen los bakstuk is fijn is voor het paard?

Dat is ook echt paardafhankelijk. Dan zit het bit aan het zelfde riempje (grof gezegd) als de neusriem. Zoals bij de Lingus. Niet alle paarden vinden dat fijn. Sommigen vinden het JUIST fijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:16

xSannee schreef:
Dat kan fijn zijn inderdaad. De micklem & hooks lingus hebben bijvoorbeeld een vast bakstuk. Of je paard dat fijn vind is geheel afhankelijk van je paard...

Als je hier terugleest lees je zowel positieve als negatieve reacties op dit soort hoofdstellen. Maar als je zoekt op deze twee hoofdstellen dan kun je er het e.a. over lezen

Heb ik idd gedaan. Dat maakt het kopen van een hoofdstel nog moeilijker ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:19

@psvanlot is ook echt moeilijk! Hoe doet jouw paard het bitloos? Is hij/ zij fijn op druk op de neus? indien dat niet geaccepteerd wordt, is het misschien niet zo fijn om een hoofdstel te hebben waarbij er geen los bakstuk is, omdat er dus altijd ook wel wat druk op de neus komt bij zo'n hoofdstel.
Voor alle andere paarden is het een kwestie van proberen. Als ik nog eens centjes over heb, wil ik de lingus nog wel proberen, lijkt mij heel fijn wel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:25

Skippy01 schreef:
@psvanlot is ook echt moeilijk! Hoe doet jouw paard het bitloos? Is hij/ zij fijn op druk op de neus? indien dat niet geaccepteerd wordt, is het misschien niet zo fijn om een hoofdstel te hebben waarbij er geen los bakstuk is, omdat er dus altijd ook wel wat druk op de neus komt bij zo'n hoofdstel.
Voor alle andere paarden is het een kwestie van proberen. Als ik nog eens centjes over heb, wil ik de lingus nog wel proberen, lijkt mij heel fijn wel.

Het paard is het zadelmak, rijd nu met een gewoon anatomisch hoofdstel met aansnoerneusriem. Die ik overigens niet zo gebruik ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:26

Ah, ja, dat is dat lastig inschatten! Mijn merrie is bijv niet per se FIJN bitloos (die heeft echt overal een mening over ;) ), maar ze vindt het zeker niet vervelend bitloos. Dat zou ik nog wel durven. Als ze echt gaan hangen of gaan wegduiken, is het een ander verhaal natuurlijk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:09

Afbeelding

Voor wie nog zoekt.
Aanbieding nu helft van t geld. Eur 65,00.
Ziet er goed uit :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:17

Horze heeft vaker zulke 'aanbiedingen' _O-

Had daar een halster gekocht in de sale. Was die een maand later nog in de sale met een hoger %, maar de prijs was ineens wel hoger :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:43

mavantos schreef:
Horze heeft vaker zulke 'aanbiedingen' _O-

Had daar een halster gekocht in de sale. Was die een maand later nog in de sale met een hoger %, maar de prijs was ineens wel hoger :+

Wellicht is t geen goede aanbieding, maar ik vind het nog steeds een mooi hoofdstel en een nette prijs.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:53

paljaslaura schreef:
Iemand ervaring met het anatomische hoofdstel van topfit horseshop?
https://www.topfithorseshop.com/product ... hoofdstel/

Zit naar deze te kijken ipv de Schockemohle Beta omdat deze toch wel iets leuker is qua prijs ;+

Deze heeft een lang bakstuk voor bit en Schockemohle een kort bakstuk. Mijn merrie houdt niet van lang bakstuk

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:56

pantarhei schreef:
paljaslaura schreef:
Iemand ervaring met het anatomische hoofdstel van topfit horseshop?
https://www.topfithorseshop.com/product ... hoofdstel/

Zit naar deze te kijken ipv de Schockemohle Beta omdat deze toch wel iets leuker is qua prijs ;+

Deze heeft een lang bakstuk voor bit en Schockemohle een kort bakstuk. Mijn merrie houdt niet van lang bakstuk

De Waldhausen Sensation S line lijkt er ook wel op. Deze heb ik.