De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:25

Ik zal vragen of ze die maken en dan hier posten ja :)

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:24

ik heb heel wat pagina's zitten lezen en ik kom veel positieve reacties op de snugboots van Le Mieux tegen vanwege het mesh en dat er geen neopreen in zit. Maar wat ik dan niet begrijp is dat die hele 'luchtigheid' van de peesbeschermer te niet wordt gedaan (naar mijn idee) door er een massieve plastic schaal tegenaan te plakken achterlangs. Daar gaat geen greintje ventilatie door heen of zie ik iets verkeerd?
Ik hoop dat ik het verkeerd heb, want ik heb nog geen goed alternatief gevonden.
Ik duik nu maar weer onder de meelees-steen en ga maar lezen of de Anky Climatrol dan misschien iets is....
hoopvol doorzoeken *\%/* 8)7

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:53

Ja dat idee heb ik ook.
Lemieux mesh air vond ik wel heel goed eruit zien op dit gebied. Binnenzijde is dan van leer.
Zelf wel enthousiast over de bot mesh. Die heeft dit principe ook maar dan met therapeutische werking.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:00

Roos_M schreef:
Ja dat idee heb ik ook.
Lemieux mesh air vond ik wel heel goed eruit zien op dit gebied. Binnenzijde is dan van leer.
Zelf wel enthousiast over de bot mesh. Die heeft dit principe ook maar dan met therapeutische werking.

Die Le Mieux mesh air heb ik vorige week gekocht! net 3 x mee gereden dus kan er nog niet heel veel van zeggen, maar ze zitten mooi en ik heb ze ook al een keer in de wasmachine gegooid. Heb namelijk de witte :+
Was verbaasd hoe mooi het leer er weer uit kwam! Maar goed, ik wilde een zachte, flexibele beenbeschermer, zonder die harde schaal, en dat zijn die Le Mieuxs dus.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:27

Rambogirl schreef:
PanamaD schreef:
Is het dan niet een idee om te kijken waarom hij zo extreem strijkt? Misschien moet hij anders/beter bekapt of beslagen worden? Is hij laatste tijd moe?

Ik zeg maar wat maar een doorsnee 'gezond en normaal' paard strijkt echt niet zo extreem als jij beschijft ...

Misshien is de compositie beschermers een idee?

Hij is 21 jaar. Heel zn leven heeft hij al zo gestrijkt. Er is al van alles geprobeerd. Niets helpt. Ik heb de strijd ook gewoon opgegeven en wil m dus dan maar zo goed mogelijk tegen zichzelf beschermen. Hij is enorm speels en in zn hoofd nog een 3 jarige.

Ik zit in dubio voor beschermers met een schaal aan de binnenzijde of zoals de Husks met een dubbele laag.
Gezien hij er overdag wel heel de dag mee moet lopen wil ik wel dat ze heel goed ademen.

http://www.dochorse.nl/lemieux-turnout-boots.html

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:47

@ wwillemijn: Worden deze niet warm als ze de hele dag ermee staan?

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:12

Rambogirl schreef:
@ wwillemijn: Worden deze niet warm als ze de hele dag ermee staan?

Ik heb deze soort beschermers maar wel van Premier Equine. Ik was ook bang dat het warm (te warm) wordt, maar paard stond vanaf eind september tot mei elk dag ermee op de paddock zonder eindige probleem.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:40

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:47

Ze zien er wel warm uit... rubber is denk ik niet heel erg koel?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:34

Ja vind het ook apart klinken..

Ik heb deze nu net binnen, ben benieuwd :)

Afbeelding

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:58

Ik ben op zich nog steeds heel blij met mijn snug boots, alleen sneuvelen de sluitingen helaas.

Afbeelding

Heeft iemand misschien een idee hoe ik deze weer zou kunnen maken?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:08

Oh wat apart! Haal je ze wel goed los? Dus eerst naar het grotere gat duwen en dan loshalen? Heb ze hier al een jaar in gebruik en geen last van gelukkig.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:09

Nee, ik haak gewoon mijn vinger erachter en dan gaan ze heel simpel los. :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:55

asjemenou schreef:
Nee, ik haak gewoon mijn vinger erachter en dan gaan ze heel simpel los. :o

Dan belast je ze ook wel. Ik duw ze iets meer naar voren en dan gaan ze gemakkelijk open

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:07

Dat zal ik bij het volgende paar ook maar netjes gaan doen.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:45

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:11

Ik heb nu een paar keer met de ANKY Climate Control boots gereden en ik ben echt heel positief verrast. Ze zitten perfect en het been waar de beschermer zit, is net zo van temperatuur als waar geen beenbeschermer zit. Nu ben ik nog aan het opbouwen na een vakantie dus langer dan een 15/20 minuten ben ik nog niet bezig. Zodra ik weer intensiever aan het werk ben met hem, laat ik nog wel even weten hoe het dan is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:06

_Anneruth schreef:
Ik heb nu een paar keer met de ANKY Climate Control boots gereden en ik ben echt heel positief verrast. Ze zitten perfect en het been waar de beschermer zit, is net zo van temperatuur als waar geen beenbeschermer zit. Nu ben ik nog aan het opbouwen na een vakantie dus langer dan een 15/20 minuten ben ik nog niet bezig. Zodra ik weer intensiever aan het werk ben met hem, laat ik nog wel even weten hoe het dan is.

Graag! Ik ben namelijk aan het kijken voor vervangers dan van mijn snug boots. Vind het geen fijne beschermers qua warmte.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:44

Spessie schreef:
http://www.horsehealth.co.uk/horse-wear ... 626f342ab4

Heeft iemand al ervaring met deze beschermers. Hoe zit het met draaien , en hoe voelen ze aan? Ik zoek echt beschermers met een zachte voering die goed vormen naar het been.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ze voelen heel zacht van binnen. Door dat ze geen harde schaal maar een soort gel hebben krijg je daar ook geen irritatie van.
Bij mijn jonge paard draaien ze wel makkelijk. Die heeft redelijk fijn beenwerk. Ben nog wat aan het testen met de afstelling van de sluitingen en of dat verschil maakt.
Bij mijn oudere paard met meer gelders beenwerk blijven ze wel heel netjes zitten.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:53

pol013 schreef:
Spessie schreef:
http://www.horsehealth.co.uk/horse-wear ... 626f342ab4

Heeft iemand al ervaring met deze beschermers. Hoe zit het met draaien , en hoe voelen ze aan? Ik zoek echt beschermers met een zachte voering die goed vormen naar het been.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ze voelen heel zacht van binnen. Door dat ze geen harde schaal maar een soort gel hebben krijg je daar ook geen irritatie van.
Bij mijn jonge paard draaien ze wel makkelijk. Die heeft redelijk fijn beenwerk. Ben nog wat aan het testen met de afstelling van de sluitingen en of dat verschil maakt.
Bij mijn oudere paard met meer gelders beenwerk blijven ze wel heel netjes zitten.

Super bedankt voor je reactie! Zou je me op de hoogte willen houden of de afstelling van de sluitingen een verschil maakt? Mijn paard heeft namelijk ook wat fijner beenwerk (wel relatief wat dikkere kogels).
En zou je als het niet teveel moeite is ( :o ) een foto willen maken als je paard ze om heeft en van de binnenkant?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:13

Lizzyy schreef:
_Anneruth schreef:

Graag! Ik ben namelijk aan het kijken voor vervangers dan van mijn snug boots. Vind het geen fijne beschermers qua warmte.

Het valt me toch nog tegen hoe warm ze worden. Helaas..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:55

Spessie schreef:
Super bedankt voor je reactie! Zou je me op de hoogte willen houden of de afstelling van de sluitingen een verschil maakt? Mijn paard heeft namelijk ook wat fijner beenwerk (wel relatief wat dikkere kogels).
En zou je als het niet teveel moeite is ( :o ) een foto willen maken als je paard ze om heeft en van de binnenkant?

Vandaag zijn ze wel keurig blijven zitten. De voorste beschermers heb ik een paar weken steeds strak opgerold weg gelegd en nu zit er wat meer vorm in de gel 'plaat' aan de achterkant. Beetje pielen met de afstelling en nu dus wel prima.
Zou ze dus wel kunnen aanraden.
Er zat wel zand in maar dat heb ik altijd met crossbeschermers.

Geen foto's nog voor je

Gaat over de le mieux stealth air 2

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:00

pol013 schreef:
Spessie schreef:

Vandaag zijn ze wel keurig blijven zitten. De voorste beschermers heb ik een paar weken steeds strak opgerold weg gelegd en nu zit er wat meer vorm in de gel 'plaat' aan de achterkant. Beetje pielen met de afstelling en nu dus wel prima.
Zou ze dus wel kunnen aanraden.
Er zat wel zand in maar dat heb ik altijd met crossbeschermers.

Geen foto's nog voor je

Gaat over de le mieux stealth air 2

Bedankt voor je reactie!! Dat klinkt in ieder geval veelbelovend! Worden ze erg warm of valt het mee?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:09

Het zijn gesloten beschermers. Die zijn nooit heel koel. Is lastig beoordelen of ze warm zijn aangezien we ook altijd door de waterbak gaan. Nat zijn ze dus sowieso altijd iets.
Er zitten wel goed veel gaatjes in dus er kan sowieso meer lucht bij dan bij een hele dichte schaal.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 06:47

Ik had de Anky springschoenen gekocht, twijfelde over de maat en maat L leek goed te zijn.... maar ze zijn net even te lang :( krullen in het zand wat op.
Als er iemand hier nog belang heeft bij een paar anky technical matt springschoenen in maat L? zijn 1 keer gebruikt, ik kan ze wassen en schoonmaken... wel hele fijne pasvorm!