Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roos_M schreef:Ja dat idee heb ik ook.
Lemieux mesh air vond ik wel heel goed eruit zien op dit gebied. Binnenzijde is dan van leer.
Zelf wel enthousiast over de bot mesh. Die heeft dit principe ook maar dan met therapeutische werking.
Rambogirl schreef:PanamaD schreef:Is het dan niet een idee om te kijken waarom hij zo extreem strijkt? Misschien moet hij anders/beter bekapt of beslagen worden? Is hij laatste tijd moe?
Ik zeg maar wat maar een doorsnee 'gezond en normaal' paard strijkt echt niet zo extreem als jij beschijft ...
Misshien is de compositie beschermers een idee?
Hij is 21 jaar. Heel zn leven heeft hij al zo gestrijkt. Er is al van alles geprobeerd. Niets helpt. Ik heb de strijd ook gewoon opgegeven en wil m dus dan maar zo goed mogelijk tegen zichzelf beschermen. Hij is enorm speels en in zn hoofd nog een 3 jarige.
Ik zit in dubio voor beschermers met een schaal aan de binnenzijde of zoals de Husks met een dubbele laag.
Gezien hij er overdag wel heel de dag mee moet lopen wil ik wel dat ze heel goed ademen.
_Anneruth schreef:Ik heb nu een paar keer met de ANKY Climate Control boots gereden en ik ben echt heel positief verrast. Ze zitten perfect en het been waar de beschermer zit, is net zo van temperatuur als waar geen beenbeschermer zit. Nu ben ik nog aan het opbouwen na een vakantie dus langer dan een 15/20 minuten ben ik nog niet bezig. Zodra ik weer intensiever aan het werk ben met hem, laat ik nog wel even weten hoe het dan is.
Spessie schreef:http://www.horsehealth.co.uk/horse-wear ... 626f342ab4
Heeft iemand al ervaring met deze beschermers. Hoe zit het met draaien , en hoe voelen ze aan? Ik zoek echt beschermers met een zachte voering die goed vormen naar het been.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
pol013 schreef:Spessie schreef:http://www.horsehealth.co.uk/horse-wear ... 626f342ab4
Heeft iemand al ervaring met deze beschermers. Hoe zit het met draaien , en hoe voelen ze aan? Ik zoek echt beschermers met een zachte voering die goed vormen naar het been.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ze voelen heel zacht van binnen. Door dat ze geen harde schaal maar een soort gel hebben krijg je daar ook geen irritatie van.
Bij mijn jonge paard draaien ze wel makkelijk. Die heeft redelijk fijn beenwerk. Ben nog wat aan het testen met de afstelling van de sluitingen en of dat verschil maakt.
Bij mijn oudere paard met meer gelders beenwerk blijven ze wel heel netjes zitten.
Lizzyy schreef:_Anneruth schreef:Ik heb nu een paar keer met de ANKY Climate Control boots gereden en ik ben echt heel positief verrast. Ze zitten perfect en het been waar de beschermer zit, is net zo van temperatuur als waar geen beenbeschermer zit. Nu ben ik nog aan het opbouwen na een vakantie dus langer dan een 15/20 minuten ben ik nog niet bezig. Zodra ik weer intensiever aan het werk ben met hem, laat ik nog wel even weten hoe het dan is.
Graag! Ik ben namelijk aan het kijken voor vervangers dan van mijn snug boots. Vind het geen fijne beschermers qua warmte.
Spessie schreef:Super bedankt voor je reactie! Zou je me op de hoogte willen houden of de afstelling van de sluitingen een verschil maakt? Mijn paard heeft namelijk ook wat fijner beenwerk (wel relatief wat dikkere kogels).
En zou je als het niet teveel moeite is () een foto willen maken als je paard ze om heeft en van de binnenkant?
pol013 schreef:Spessie schreef:Super bedankt voor je reactie! Zou je me op de hoogte willen houden of de afstelling van de sluitingen een verschil maakt? Mijn paard heeft namelijk ook wat fijner beenwerk (wel relatief wat dikkere kogels).
En zou je als het niet teveel moeite is () een foto willen maken als je paard ze om heeft en van de binnenkant?
Vandaag zijn ze wel keurig blijven zitten. De voorste beschermers heb ik een paar weken steeds strak opgerold weg gelegd en nu zit er wat meer vorm in de gel 'plaat' aan de achterkant. Beetje pielen met de afstelling en nu dus wel prima.
Zou ze dus wel kunnen aanraden.
Er zat wel zand in maar dat heb ik altijd met crossbeschermers.
Geen foto's nog voor je
Gaat over de le mieux stealth air 2