[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:49

abc schreef:
Geryon schreef:

Waar ligt de ruggegraat niet vrij? De mijne heeft een hoge schoft die lang doorloopt en dat doorlopende stukje bleef maar niet vrij genoeg. Uiteindelijk opgelost met HD inlages..

ik denk dat het eerder bij mij ook zoiets is, haar schoft is niet echt hoog maar wel aanwezig, en hij loopt wel iets langer door zoals jij zegt.
Dit is mijn eerste boomloze zadel (op een bbp na dan), dus ik heb geen idee hoeveel stroever hd inlages aanvoelen dan de andere inlages. Wat vind jij van de hd inlages? Heb je daarvoor ook andere inlages gecombineerd?

Ik vind de HD inlages top, omdat ze voor mij echt een uitkomst zijn want het geeft mij ook de zekerheid dat het goed zit met de drukverdeling enz. Daar ben ik namelijk altijd wat bang voor, maar met HD inlages echt mooiere zweetafdrukken.
Ik heb hiervoor harde (die niet in te drukken zijn) inlages geprobeerd in combinatie met zachte. Ook in een physio pad (dus nog dikker) maar gaf ook niet het gewenste resultaat.

Moet zeggen, ik schrok toen ik de HD inlages uit de doos pakte. Ze zijn huge en zorgen dan ook echt voor minder close contact gevoel, maar dat is voor mij echt geen probleem :)

pmarena

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:00

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:13

Ging ook niet zozeer om de lengte. Ze zijn echt veel groffer en zwaarder dan normale inlages. Op de site staat dat ze minder breed zijn dan de rest. Hoe kan het dan dat ze niet passen in de physio pad maat 2? Passen de andere harde inlages dan ook niet? Een dik deel van de inlage past niet door het smalste deel van de pad.. Als ik hem er van onderen in kon doen dan zou het wel kunnen denk ik, zegmaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:24

Dat snap ik inderdaad ook niet...

Zie de foto's in de link, ik heb alle 4 de soorten inlages vanuit verschillende hoeken samen op de foto gezet, en de HD-inlages zijn qua lengte en breedte het meest compact. Ze zijn alleen iets dikker.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:36

Ik zie het op de foto op de site ook inderdaad. Het zou wel zo kunnen zijn, dat omdat ze iets dikker zijn, ze de doorgang smaller maken. Maar dat is minimaal denk ik? Of misschien is mijn pad gewoon een foutje :P

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:49

of misschien kan je de andere inlages gedeeltelijk dubbel vouwen om ze erdoor te halen en gaat dat met die HD niet omdat ze stugger zijn?

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:51

Pmarena, is er eigenlijk veel verschil tussen de PU foam en de memory foam wat indrukken betreft? of is het bijna hetzelfde alleen de ene wat dikker dan de andere?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:58

Ik denk dat er verschil zit tussen de openingen van de ene of de andere pad....?

De PU en memory foam zijn allebei lichtgrijs schuim, zo op het oog zie je niet direct het verschil als je ze uitpakt en niet naast elkaar kunt houden. Naast elkaar zie je namelijk duidelijk dat de Memory foam wat dikker en een pietsje steviger is.

Ik knijp er altijd even in aan het randje en dan is het superduidelijk welke het is.

De PU foam knijp je helemaal in, de Memory foam is veel sponziger zeg maar. Die geeft echt een vertraging met inknijpen, geeft veel meer tegendruk.

Beetje rare foute vergelijking maar zeg maar het verschil tussen of je met een lepel door water roert, of door dikke stroperige massa, zo'n soort vertraging van je beweging :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:17

Zojuist het Baloun-zadel verstuurd.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:20

:(:)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:31

Gecondoleerd met je verlies :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:35

;(

Maarja, wel de bankrekening weer wat gespekt, weer een stukje minder restschuld op mijn huis zullen we maar zeggen :P

En nu maar duimen dat de nieuwe eigenaar er lekker mee aan de hobbel kan gaan, dat is sowieso natuurlijk beter dan dat hij hier maar ongebruikt mooi ligt te zijn :j

Nu nog een nieuw baasje voor de Evolution Pro Contact :)

Ik begreep trouwens dat er van de Notting Hill zadels ook een paar in het zwart gemaakt gaan worden, deze worden speciaal gemaakt voor België, een handje vol maar. Wel leuk, die kan ik dan ook leveren als ze er zijn, we ruilen nog wel eens wat onderling dus dat is wel handig :)

Maar vooralsnog is er eigenlijk erg weinig vraag naar de Notting Hill...ik ga dan ook niks meer op voorraad leggen ervan, wie hem wil die kan hem al een poosje bestellen en als ze op zijn bij Barefoot dan is het gewoon te laat :P In de praktijk zie je dan altijd dat er ineens allerlei mensen er nog erg graag 1 willen...nadat ze uitverkocht zijn -O-

Van mij hoeft dat triple VPS ook niet zo.... maar kan me wel voorstellen als je veel springt ofzo dat je het dan wel een fijn idee vindt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:38

Ik zou echt super graag de Notting Hill willen.. Helaas het geld er niet voor.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:40

Jeetje dat is snel gegaan pmarena!

Geryon, misschien is tweedehands een optie? Van de week stond er een op de Markt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:41

Ik heb er tot nu toe maar 2 of 3 verkocht dus zoveel zullen er niet 2e hands te koop kunnen komen :P

Daarom: als iemand er op zit te azen zou ik zeggen stel het niet te lang uit om je slag te slaan, zeker voor een 2e handse :j

Het is natuurlijk al een Special dus er worden er al niet veel van gemaakt, maar als ik ze niet bij Barefoot inkoop dan verkopen ze ze dus elders ter wereld en zullen er maar heel weinig in Nederland aanwezig zijn.

Dan zou je al mazzel moeten hebben dat je net een zadeltje kunt bemachtigen bij 1 van de Nederlandse of Belgische kopers ervan die ze toch weer weg doen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-11-13 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:43

Ik zie hem er ook al niet meer op staan inderdaad :P

Ik heb trouwens gisteravond afscheid genomen van de Christ... *\o/* + |(
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 18-11-13 19:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:43

Kirsha schreef:
Jeetje dat is snel gegaan pmarena!

Geryon, misschien is tweedehands een optie? Van de week stond er een op de Markt.

Die zag ik inderdaad *zwijmel zwijmel*, maar momenteel ook daar geen geld voor..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:48

Er stond pas geleden nog een Notting Hill op de boktmarkt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:49

Ja, daar hadden we het net over :P Die staat er al niet meer op.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:57

Hebben jullie ook ervaring met Torsion zadels? Is het wat? Qua kwaliteit enzo. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:59

Shirley heeft een Torsion (of heeft er een gehad)!

Zij kan je vast wel helpen :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:08

ik vind het eigenlijk wel een geluk dat er niet veel van word verkocht.
misschien komen ze dan over een tijdje in de aanbing op de site van pmarena <<)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:10

Ik heb een torsion. .Fijn zadel hoor zit wat mij betreft smaller dan een barefoot en de kwaliteit is ook prima..Ik ga hem misschien wel weer verkopen, maar dat komt door een overschot aan zadels :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:21

In de advertentie stond iets van dat het geschikt was tot en met maat 42 ongeveer. Zijn die maten hetzelfde als van barefoot? Want dan zou hij korter moeten zijn als de barefoot london maat 2.
Heb gister voor het eerst met een boomzadel gereden op de pony, dat was best een verademing, want hij zat zo veel smaller!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:55

Ik heb een standaard torsion die niet al te lang is waar ik met maat 40 ruim in pas..Lengte weet ik niet precies maar als je een idee wil hebben kan ik hem wel even opmeten..Ik heb alleen geen idee of het model waar jij interesse in hebt hetzelfde is qua lengte. .