Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:06

Laatst bijgewerkt door pantarhei op 26-02-18 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:10

Ik heb geen idee :+
Ik zag het in een advertentie op Mp staan en vroeg het me af...
Ook of het dan iets te maken heeft met de pasvorm voor het paard en voor wat voor rug het dan geschikt is...

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:26

mocht iemand nog op zoek zijn naar een wow zadel. ik verkoop mijne wegens overcompleet.
18" headplate 4, dwg panels, curved tree en conventional zweetblad.

Getup

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:40

Hier nog steeds blij met mijn wow. Maar vanwege een blessure van mezelf, staat mijn merrie te koop. Voor haar zou ik het fijn vinden, mijn zadel mee te verkopen, als daar interese in is. Wat zou ik er voor kunnen vragen? Weet, dat de prijs van zadels gauw zakt na n paar jaar, maar wil m ook niet "weggeven", want mocht ikzelf ooit toch weer rijden, kan ik mijn zadel natuurlijk wel gebruiken.
Zadel is 3 jaar oud en was 3500€ ....heb ook n H girth en extra headplate erbij.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:49

Ik kocht er een was n jaar gebruikt door blessure pech van paard .
Voor 900 euro

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:12

Daar heb je wel heel veel mazzel mee gehad! :j

Ik vind het tot nu toe best heel lastig om 2e hands precies te vinden wat je nodig hebt...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:27

Mocht ook wel een keer
Zadel was wel ouder maar slechts jaartje gebruikt
En wist wat ik nodig had , nog van t oude zadel .
Heb enkel kopijzer laten vervangen
En fore girth dinges los laten halen
Die liggen nog voor verkoop
2e hands zadels liggen laag in.de markt .
Niet alleen wow maar alle zadels
Überhaupt 2e hands spullen
Belachelijk als je ziet voor wat voor geld dingen vaak aangeboden Wordt .
Behalve de eskadron hysterie
Die snap ik niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:41

Ik ben druk op zoek geweest naar 2e hands voor ons ene paard, maar helaas nog niks kunnen vinden dat op alle fronten paste...
Voor de andere ga ik een nieuwe bestellen, die ga ik nu eerst afwachten, want misschien past die straks ook wel op de ander, dan ben ik ook even klaar....

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:23

Mijn wow komt ook te koop. Helaas heb ik vorig jaar in november mijn lieve Kalim moeten laten inslapen, dus het lijkt me het beste om het zadel te verkopen. Ik had contact opgenomen met mijn fitter om de specificaties van het zadel na te vragen (Sibyl De Jaeger) maar zij stopt met het fitten en verkopen van Wow zadels door gezondheidsproblemen. Ze heeft me wel het nummer gegeven van iemand die pas begonnen is als Wow fitter en verkoper, maar daar moet ik nog even contact mee opnemen.

Staan die specificaties ook vermeld op de factuur? Want die moet ik wel nog ergens liggen hebben.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:14

Ik denk dat het belangrijkste is om te weten of het een rechte of Curved boom is + de maat. Rest kan je zelf wel zien waarschijnlijk.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:07

Kennen jullie iemand die wows inkoopt?
Liefst België of zuiden van Nederland?

Ik wil van mijne af maar zie het niet echt zitten hem zelf te verkopen en ik ken de specifiek termen en onderdelen niet...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:16

Oakland1990 schreef:
Kennen jullie iemand die wows inkoopt?
Liefst België of zuiden van Nederland?

Ik wil van mijne af maar zie het niet echt zitten hem zelf te verkopen en ik ken de specifiek termen en onderdelen niet...

Ze worden meestal niet meer ingenomen door fitters helaas, maar je zou er een aantal kunnen proberen.
Jouw fitter weet waarschijnlijk precies wat er allemaal aan jouw zadel zit en hoe het heet, ik zou het gewoon even navragen.
Ik vind het zelf met zoeken wel heel prettig als alles in de advertenties staan genoemd, dat scheelt veel heen en weer gemail met de verkoper en teleurstellingen...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:29

Fitter beweert het niet te weten... moest haar foto's sturen dus dat heb ik vandaag gedaan. Koopt ze idd ook niet meer in en is gestopt met fitten. Jammer dat de service zo slecht is... heb het altijd een fijn zadel gevonden maar de service :n daarom alleen al zou ik er geen nieuwe meer moeten hebben

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:29

Ik heb een hele fijne fitter waar ik nog steeds super blij mee ben nadat ik het ook niet meer zag zitten met mijn Wow omdat Arie was gestopt.
Ik had ‘m al te koop staan, maar heb er nu alweer jaren plezier van met mijn huidige paard.
Ik weet niet of zij nog inkoopt, je zou het kunnen vragen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:32

Nouvel schreef:
Ik heb een hele fijne fitter waar ik nog steeds super blij mee ben nadat ik het ook niet meer zag zitten met mijn Wow omdat Arie was gestopt.
Ik had ‘m al te koop staan, maar heb er nu alweer jaren plezier van met mijn huidige paard.
Ik weet niet of zij nog inkoopt, je zou het kunnen vragen.

Welke fitter heb jij? Vind het echt zonde. Rijd nu op een leenzadel van Kent maar dan merk je wel waarom WoW zoveel duurder is. Heb een Msfc gekocht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:56

Mariska van Oest, heel toevallig via iemand die toen bij mij op stal stond en ook een Wow had.
Ik had mijn paard in laten slapen en geen idee of mijn oud model Wow op mijn jonge paard zou passen en ik hoorde zoveel rare verhalen over fitters dat ik het niet aandurfde om met iemand een afspraak te maken.
Dus ik had ‘m te koop gezet.
Maar toen Mariska op stal kwam wilde ze wel even naar mijn zadel kijken en in no time was ‘ie pas op mijn jonge paard, echt top!
Inmiddels rijd ik nu alweer 4 jaar met mijn oude zadeltje op dat paard en heb ik kort geleden een nieuwe bij haar besteld!

http://zadelhulp.nl/

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:35

Oakland1990 schreef:
Fitter beweert het niet te weten... moest haar foto's sturen dus dat heb ik vandaag gedaan. Koopt ze idd ook niet meer in en is gestopt met fitten. Jammer dat de service zo slecht is... heb het altijd een fijn zadel gevonden maar de service :n daarom alleen al zou ik er geen nieuwe meer moeten hebben

Volgens mij neemt Marion van Checkmate Saddlery ook in. Stuur anders hier wat fotos van je zadel, wellicht kunnen wij helpen :).

Ik zit zelf heel erg te dubben wat ik met mijn zadel ga doen, fijnste zadel ooit maar helaas heeft paardlief een blessure gekregen en die mag hopelijk als pijnvrije grasmaaier met pensioen. Nieuw paardje komt er niet binnen een jaar. Wil hem eigenlijk niet wegdoen, maar een jaar laten hangen is ook zo zonde..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:40

Heb haar gemaild. Bedankt voor de tip.

Ik heb wel foto's Feline zal ze hier posten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:45

Mocht mijn nieuwe zadel niet op beide paarden passen ben ik nog op zoek naar een maat 2, curved, tab en stitchline en movable block...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:16

Ik kom even binnenvallen.

Ook ik wil graag van mijn Wow af. Ik vind er gewoon echt mijn zit niet meer in, te opgesloten. Mijn vriend heeft hem nog even gebruikt op zijn paard maar is overgegaan op boomloos, ik heb een Bates nu.

Nu heb ik geen idee of het een flat of curved boom is en mijn fitter weet het ook niet. Is er een manier om er zelf achter te komen?

Of nog beter, een fitter die het zadel overneemt? Maakt niet uit als ik het geld pas na effectieve verkoop krijg. Heb op mijn advertentie wat hoger ingezet zodat mensen kunnen bieden maar sta open voor een deftig bod. Wij moeten verhuizen dus het ding ligt echt ontieglijk in de weg...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:19

Heeft je paard een rechte rug ? Waarschijnlijk wel, bates zadels zijn enkel voor rechte ruggen ( dacht ik) ....
Dus dan grote kans dat je wow ook een rechte boom heeft. Maar dat moet je verder echt weten, is niet te zien aan de zitting zelf.
Heb je de wow bij je fitter gekocht ? Want dan zou de fitter het toch echt moeten weten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:43

Als je een Wow met echt een diepe zit hebt moet het bijna een curved boom zijn.
Het lastige is dat het nergens staat, daar ben ik met zadels passen al zo vaak tegenaan gelopen, heel veel mensen weten het niet.

Je zou op een factuur van je fitter kunnen kijken, daar staan vaak wel de gegevens van je zadel op.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:47

Ja, het is met extra diepe zit. Factuur heb ik helaas niet en mijn fitter weet het dus ook niet, ik had het haar uiteraard meteen gevraagd.

Paard heeft geen hele rechte rug, achteraan overbouwd en vooraan hoge schoft (ondertussen zit er wel meer rugspier op, toen stond ze al een tijdje stil)

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:10

Volgens mij kan een extra diepe zit niet in combinatie met een flat tree.
Flat komt ook niet heel vaak voor, dus ik vermoed dat het een curved zal zijn.

Misschien kun je hier anders wat foto’s plaatsen van je zadel van alle kanten, misschien dat hier wat mensen zijn dat die aan kunnen geven wat de kenmerken van je zadel zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:24

Ook gek, ik keek net even op de wow site zelf. Daar staat gewoon ( tenminste ik kon het even niet vinden ) niets over de tree zelf.
Staat er inmiddels geen nummer ofzo onder de zitting, zodat je bij wow zelf kunt navragen welke tree erin zit ?