Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:54

Alice13 schreef:
Waarom niet?

Onder de Constanze liep hij fijn maar het zadel was voor mij veel te groot. Nu heb ik een Solo. Super fijn zadel voor mij maar Vos loopt er klote onder. Gaat enorm tegen de hand.

Nu komen er weer nieuwe zadels om te passen. Hopelijk ook een kleine Constanze.

KellyDV

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:56

Levertijd kan inderdaad behoorlijk lang zijn.. Maar meestal heb je daarna wel iets :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:57

Fotografie91 schreef:
nou ik ben ondertussen al ruim een jaar bezig met zadels :(
nu wacht ik al bijna 4 maanden op een behoorlijk simpel zadel :( mijn veulentje moest nog geboren worden en over 2 weken is die 4 maand :(

Dat klinkt ook niet goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:58

KellyDV schreef:
Levertijd kan inderdaad behoorlijk lang zijn.. Maar meestal heb je daarna wel iets :D

Meestal... Niet altijd...

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:59

vonneke schreef:
Fotografie91 schreef:
nou ik ben ondertussen al ruim een jaar bezig met zadels :(
nu wacht ik al bijna 4 maanden op een behoorlijk simpel zadel :( mijn veulentje moest nog geboren worden en over 2 weken is die 4 maand :(

Dat klinkt ook niet goed...

eerste zadel was verkeerd geleverd, de 2de die geleverd werd kon ik niet inzitten na ruim een maand proberen nog niet en toen opnieuw besteld en wacht nu dus al 4 maanden :(

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:17

Op mijne heb ik 26weken moeten wachten haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:32

Ik al bezig sinds begin september 2013...

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:34

vonneke schreef:
Ik al bezig sinds begin september 2013...

dat is ook al een tijd |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:37

Jep. En we zijn er nog niet uit helaas kwa model.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:35

Pff ergens snap ik dat niet hoor dian liep gelijk heel fijn maar Khad echt niet een jaar aangekloot dan was ik wel verder gaan zoeken ! Hoorde laatst ook al iemand die d'r paard sinds voorjaar al stil had staan! Ga geen gezond paard stil zetten omdat een Costum niet past. Zijn zoveel merken zadels dan had ik wel verder gezocht!

Iedereen heel veel succes ik hoop dat mijn zadel me zo goed blijft bevallen. Hahaa

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:37

Alice13 schreef:
Pff ergens snap ik dat niet hoor dian liep gelijk heel fijn maar Khad echt niet een jaar aangekloot dan was ik wel verder gaan zoeken ! Hoorde laatst ook al iemand die d'r paard sinds voorjaar al stil had staan! Ga geen gezond paard stil zetten omdat een Costum niet past. Zijn zoveel merken zadels dan had ik wel verder gezocht!

Iedereen heel veel succes ik hoop dat mijn zadel me zo goed blijft bevallen. Hahaa

mijn paarden staan niet stil heb wel leenzadel en zadel van mijn zus om te gebruiken en ze hebben allebij een veulentje dus die zijn druk genoeg nu haha ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:16

Dat was voor mij toen ook DE reden verder te zoeken. 1. Was al lang aan het kloten 3. Zadelmaker gaf paard de schuld( schijnt nu daar niet meer te werken).3. Ze zijn prijzig zat.

Vind het voor mn kontje nog wel jammer, en voor de looks ook. Maar nu een zadel wat de helft kost en eem blij paard.

Betrokkenheid van e.ngie niks op aan te merken,stelde nog voor om nieuw zadel te laten maken. maar had niet behoefte om weer zo lang te wachten en geen goed gevoel meer over door handelen zadelmaker.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:21

Ja ik hoor veel "horor" verhalen maar bij mij is het geweldig verlopen en kleine 4 mnd moeten wachten. Dat heb ik bij Ninon geloof ik ook wel gemoeten dus was voor mij niet zo vreemd. En wel verwacht.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:51

1X wachten is overal inderdaad. Ik vind verder custom niks mis mee, e.ngie ook niet maar ik misschien gewoon niet getroffen met zadelmaker. Paard liep ECHT niet met mijn eigen zadel, op gegeveb moment la. Achter niet zuiver. Zadelmaker gaf aan probleem bij paard lag, niet gezond. Fysio bij gehaald, niks aan de hand links achter, wel aan de voorkant in de frot doir zadel.. paar keer moeten laten behandelen. Daarna tijdje met springzadel gereden, nieuw zadel getest flinke tijd. Niks aan het handje, loopt nu nog steeds prima. En dat vind ik een kwalijke zaak voor 2700. Zelfs instructie zei meteen wat een verschil..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:54

Ja vind ik ook. Ondertussen door alle zadelmakers zelf heel wat wijzer geworden. En mijn paard geeft het direct aan. Dat is ook heel fijn. En idd voor 2500 moet het gewoon goed. Nee perfect zijn!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:03

Dat zei mn fysio ook, voor dat geld kun je echt wel een passender zadel vinden. Op t oog lag het oke, maar ze wilde na aansingelen niet weg. Moest vol gas open. Wilde niet aangaloperen, sprong door mijn teugel heen, niet meer fatsoenlijk halt willen houden en achterwaarts al helemaal niet. En vooral heel boos.. ik zat ook scheef in mijn zadek trok naar rechts. en dan te horen krijgen zadel is niks mis mee is maar paard niet gezond was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:45

Ik heb dat ook met mijn leenzadel dat scheefzitten. Maar met het zadel hiervoor (geen custom) had ik het ook. En ze is 2 weken terug langsgeweest om hem op te vullen en toen was ie rechts ook meer ingezakt.

Denk dat het wel aan mij ligt omdat ik het met vorige zadel ook had.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:04

Ze doen iniedergeval hun best.. Het is vast lastig met zo'n groot merk en zo veel klanten om alles goed te doen en snel! Ik zweer bij Bianca Liewes fitter :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:03

Ik ben erg blij met Claudia, de keer ervoor kwam Marjolein maar dit voegde gewoon wat minder. Dus erg blij dat Claudia daarna kwam :)

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer dressuur gestart (B). 2x 1e *\o/* 204 en 192 punten, nummer 2 had 186 en 185 :o
Het goot uit de lucht, was zeiknat en alles was uit te wringen.... Onderbroek was zelfs helemaal zwart, zadel geeft lekker af nog, haha. Nu alles weer schoon en zadel weer in het vet :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:07

Mooie punten Goldie!! gefeliciteerd :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:10

Proficiat!!

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:19

Mooie punten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:09

Er is weer een zadel naar mijn zadelmaker onderweg. Hopelijk is driemaal scheepsrecht...

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:13

Wooo super! Wat was er nou mis bij de vorige 2 zadels? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:25

Nadat mijn Flight weggegaan is heb ik van de zadelmaker een Constanze gekregen. Deze was 17,5" en volledig glad leer. Vos liep er top onder maar ik vloog alle kanten op.
Tweede was een Solo. Ik kan er top in zitten maar Vos gaat in protest.

Dus nu gaan we derde proberen.