Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:27

Prolite en fairfax zijn hetzelfde dus dat zal je dan met beide hebben.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:55

Heeft er hier iemand ervaring met deze singels bij paarden die voorheen enkel met elastische singels gereden werden en/of een gevoelige huid hebben?

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:33

Bij mijn paard ligt de singelgroeve ook naar voor. De singel trekt hem niet naar voor... Ik heb een prolite. En nog geen vast zadel, dus rij tijdelijk met 2 verschillende passende zadels. En geen van beide zadels schuiven naar voor. Terwijl de zadelmaakster had verwacht dat dit wel zou gebeuren.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 03:01

maximuss schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met deze singels bij paarden die voorheen enkel met elastische singels gereden werden en/of een gevoelige huid hebben?

Ja ik. Ik had voorheen altijd singels met elastiek maar tijdens de verhaarperiodes lag ze altijd open. Sinds de fairfax nooit meer problemen hiermee gehad en ik rij zonder bontje om de fairfax.
Voor mij DE oplossing, ook omdat ze altijd extreem singrldwang heeft gehad. Dit is nagenoeg over.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:34

maximuss schreef:

Ik heb een iets andere singel dan de Fairfax/prolite. Maar wel vergelijkbaar qua idee. En voorheen gebruikte ik een volledig elastische singel.
Maar geen problemen met de overstap.

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:56

DatBenIkNou schreef:
[ [url=m/DKqzm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QDi2yW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb vandaag de Prolite binnen gekregen. Ik kan helaas niet zeggen dat ik het ontwerp / uitstraling chique vind. Ik vind het grote zilveren logo lelijk en het ringetje is nu een gespje. Ik snap dat dat functioneel kan zijn, maar de schoonheidsprijs wint het niet. Helaas kan ik hem voorlopig niet uitproberen omdat paardlief moet herstellen van beenwond.

Toevallig zie ik je foto; ik heb een leensingel Prolite en die heeft de randen totaal anders dan deze op je foto ! De eerdere prolite singels zagen er identiek uit aan de fairfax, maar nu hebben ze zon goedkoop randje rondom genaaid, waar alleen maar vuil achter kan gaan zitten. Zo zonde, maar zal wel een reden hebben.
Rijden sommigen van jullie al lang met een prolite, ben benieuwd naar hoe deze zich houd

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:16

maximuss schreef:

Ja ikke !

Ik rij eigenlijk altijd met een elastische singel, meen rider pro, elatiek aan 2 kanten en kunststof.
Mijn pony wordt nl. erg happig op lederen singels zonder elastiek en deze accepteert ze prima, dacht ik .......

Heb nu een Fairfax 60cm narrow en een Prolite 65cm normaal in huis en heb er mee gereden.
Het aansingelen is na 3 x helemaal geen probleem meer !!!!!!

Ze gebruikt tijdens het rijden haar rug beter (ik voel haar nu gewoon stappen achter, veel meer beweging) en ze duikt niet meer zo naar voren telkens, loopt veel meer op 4 benen en buigt makkelijker af, terwijl de nek het hoogste punt blijft. Ze loopt egaler qua tempo en ook bij het aandraven is ze minder huppelig !

Ik sta echt versteld ! perplex !

Alleen het dubio; 60 of 65 cm en neem ik de fairfax of de prolite ?

Ik heb foto's gemaakt van beide, maar weet niet hoe ik die hier zichtbaar moet krijgen, maar ik kan ze wel mailen, mocht iemand interesse hebben.

Ik vind de fairfax supermooi en zacht.
De prolite leensingel die ik heb stinkt heel erg ! Niet het materiaal, maar gewoon naar zweet en .... Hopelijk kun je dat tegengaan.

Bovendien is de Prolite leensingel nog op dezelfde manier gemaakt als de Fairfax. Als je een nieuwe besteld hebben ze ineens het randje genaaid uit een los bandje ipv uit één stuk.

Wat ik wel nog geleerd heb in het hele verhaal, is dat als je hulpteugels wilt gebruiken je voor de uitvoering moet gaan met op zijn minst een riempje, want dan kun je ze bevestigen zonder de werking van de singel tegen te gaan.

Hoop dat je hier wat aan hebt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:52

Dankjewel :-)

Dan ga ik eens op zoek naar zo'n singel ;-).

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:39

Roulette schreef:
DatBenIkNou schreef:
[ [url=m/DKqzm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QDi2yW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb vandaag de Prolite binnen gekregen. Ik kan helaas niet zeggen dat ik het ontwerp / uitstraling chique vind. Ik vind het grote zilveren logo lelijk en het ringetje is nu een gespje. Ik snap dat dat functioneel kan zijn, maar de schoonheidsprijs wint het niet. Helaas kan ik hem voorlopig niet uitproberen omdat paardlief moet herstellen van beenwond.

Toevallig zie ik je foto; ik heb een leensingel Prolite en die heeft de randen totaal anders dan deze op je foto ! De eerdere prolite singels zagen er identiek uit aan de fairfax, maar nu hebben ze zon goedkoop randje rondom genaaid, waar alleen maar vuil achter kan gaan zitten. Zo zonde, maar zal wel een reden hebben.
Rijden sommigen van jullie al lang met een prolite, ben benieuwd naar hoe deze zich houd

Klopt! Ik heb vd week met een hoevenkrabber bergen met haar eruit gepulkt. Echt niet handig gemaakt, is echt een kier waar vuil en haren in achter blijven.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:22

Helaas helaas hier begint m'n fairfax ook minuscule scheurtjes te vertonen. Lijkt net of op die plekken het leer verdund raakt, zag er al een tijdje beetje lichtgrijs uit en toen ik gisteren eens heel goed keek zag ik dat er kleine haarscheurtjes in zaten. Zit links en rechts naast de 'golf' die naar de voorbenen wijst zeg maar. Denk niet dat paard er last van heeft dus ik laat het nog even zo. Weet nog niet of ik t ga laten repareren, al is 70 euro op zich waarschijnlijk goedkoper dan een nieuwe andere lederen singel te kopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:19

Ik zou niet betalen. Het is echt een constructiefout. En dan ging de rechtsbijstand erop als ze anders beweren. Je moet hier namelijk als verkoper aantonen dat het een gebruikersfout is. En dat is nog bij niemand gelukt.

Ik zie hier foto's van de kunststofvariant langskomen. Wat is die singel lelijk zeg. Ook enorm slecht afgewerkt. waarom een goedkope klink erin geslagen tussen de stootlusjes en niet netjes gestikt?

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:40

Beste Germie,
De fairfax heeft ook zo'n klink !

Ik zit echt in een dubio. Pony loopt er zo fijn mee, maar vind de fairfax zo duur en als ik dan die verhalen lees over scheurtjes in het leer.... Ik heb dat nog nooit bij geen enkele singel gehad, dus begrijp het niet !

En de prolite met die lelijke rand .....

en dan de maat..... 60 of 65 cm
pffff.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:43

germie schreef:
Ik zou niet betalen. Het is echt een constructiefout. En dan ging de rechtsbijstand erop als ze anders beweren. Je moet hier namelijk als verkoper aantonen dat het een gebruikersfout is. En dat is nog bij niemand gelukt.

Ik zie hier foto's van de kunststofvariant langskomen. Wat is die singel lelijk zeg. Ook enorm slecht afgewerkt. waarom een goedkope klink erin geslagen tussen de stootlusjes en niet netjes gestikt?

Heb je hem zelf? Zo nee dan kan je er weinig over zeggen :o

De prolite is helemaal niet slecht afwerkt het is een hele fijne singel en mijne is zachter dan alle fairfax die ik in handen gehad heb.

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:52

Ik heb een tijdje terug 2 dagen de Fairfax Narrow geprobeerd op mijn paardje met singelgroeve ver naar voren en gevoelige huid.

Helaas kreeg ze bij de tweede keer gebruik toch wondjes van de singel en werd mij aangeraden er een fairfax bontje bij te kopen van 150 EUR.

Vond het eigenlijk allemaal te veel van het goeie, ook omdat ik weinig/geen verschil merkte.

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:55

Yvank_ schreef:
germie schreef:

Heb je hem zelf? Zo nee dan kan je er weinig over zeggen :o

De prolite is helemaal niet slecht afwerkt het is een hele fijne singel en mijne is zachter dan alle fairfax die ik in handen gehad heb.

Ik vind de Prolite ook niet lelijk Yvank !
Maar de oudere types hebben dat extra randje niet wat rond het zachte gedeelte is gestikt, de nieuwe hebben dat wel. Ze zeggen omdat dat beter is voor het materiaal, maar ik denk omdat het éénvoudiger te maken is. Ik vind dat jammer omdat daar makkelijker vuil kan ophopen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:56

fairfax bontje kost 80 eur

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:37

Ik heb de Prolite zelf maar vind hem ook lelijk hoor! Heb hem puur voor de ligging/werking gehouden toen ik hem ongezien besteld had in voororder. Was echt teleurgesteld toen ik hem uit de doos haalde na al die weken wachten.
Het lusje onderaan, de grote reclameletters, de afwerking bij de stootlusjes...Schoongheidsprijs verdient hij zeer zeker niet in mijn ogen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:15

Heb je er foto's van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:34

Ik maak vanavond wel foto´s vind het lichtelijk overdreve persoonlijk :) ik stoor me er niet aan het is een fijne singel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:01

Yvank_ schreef:
Ik maak vanavond wel foto´s vind het lichtelijk overdreve persoonlijk :) ik stoor me er niet aan het is een fijne singel.

Smaak is natuurlijk persoonlijk. Ik hoef hem gelukkig niet aan de muur te hangen, het is uiteraard maar een gebruiksartikel. Maar mooi afgewerkt of chique is hij gewoon niet.

Afbeelding

Afbeelding

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:07

Ik vind de prolite ook minder mooi dan de Fairfax, maar er zit ook een flinke prijsverschil in. En dat telt voor mij ook mee, i.c.m. dat de singel wel erg fijn werkt voor de paarden.

Enige wat ik dus echt een minpunt vind, is dat er geen ringetje aanzit zoals bij de Fairfax. Maak weinig tot niet gebruik van hulpmiddelen, maar mocht ik dit wel willen.. Hoe werkt dit met het lustje i.p.v. ringetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:09

Ik ben foto´s vergeten :))

Maar met hulpteugel die kan je er gewoon een vast maken, een slof teugel met musketons bijvoorbeeld kan je er doorheen halen in een en dan gewoon aan de slof zelf vastmaken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:12

Geen idee Cardy. Heb het nog nooit gebruikt. Ik ga het er dan ook afhalen, staat ook wat netter. Nu zie je het overduidelijk hangen tijdens het rijden. Ringetje was idd chiquer geweest. Dat lijkt me ook veel sterker / degelijker dan zo'n lusje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:19

Ringetje werk niet met een thiedeman of martingaal :P

Maar dit lusje is heel sterk hoor! Ik longeer ook met deze singel en maak de hulpteugel daar aan vast.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:28

Heeft iemand van jullie de nieuwe Anky singel gezien/gevoeld? Die lijkt wel erg op de fairfax, is van leer en is stukken vriendelijker geprijsd. Ben wel benieuwd naar ervaringen. Drunens heeft de fairfax niet meer en kon naast het aanbieden van een bontje van 80 euro weinig betekenen helaas. Twijfel nog steeds wat ik moet doen.