Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:59

Belachelijk van die veeartsen. :n

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:51

Wat belachelijk zeg van die vee artsen. En als je nou een goede dierenklinien belt? Ik hoop dat toch niet alle vee artsen in Nederland zo zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:57

cynthiar schreef:
Wat belachelijk zeg van die vee artsen. En als je nou een goede dierenklinien belt? Ik hoop dat toch niet alle vee artsen in Nederland zo zijn.

ik heb de klinieken gebeld die de regio "bedienen" waar mijn paarden staan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:00

Wat belachelijk dan zeg! Mag je ook niet naar een kliniek toe kome? Roosendaal is wel goed met hoefproblemen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:13

ik ga geen paard vervoeren dat amper kan staan en Roosendaal is ietwat uit de buurt als je in Gooi zit

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:20

Ok, ik wist niet dat hij amper kon staan, dan is vervoeren zeker geen optie.
Balen zeg! Ik hoop dat je hoefsmid wat voor je kan betekenen.

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:27

Ik lees ook even mee. Heb bij Agradi de christ premium plus besteld. Is inmiddels binnen, maar ze zijn vergeten de inlages er bij te leveren. Dus dar zit ik nu al ruim een week op te wachten. En heb er dus nog niet mee gereden. Wel leuk om te lezen dat iedereen er zo positief over is.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:44

Morrie je moet gewoon niet vertellen wat voor een paard je hebt.
Daarbij als ze zeggen dat ze niet willen komen,ze melden dat je een betalende klant bent.
Je eist dat ze komen.
Bij nog steeds weigering even melden dat internet zo een handig iets is waar veel informatie op te vinden is.
Veel paarden mensen die informatie graag tot zich nemen.
(daarmee zeg je niets vreemds,maar waarschijnlijk snapt zo'n DA ook wel waar je heen wil)
Daarbij zijn die mensen ook gewoon aangesloten bij een overkoppelde organisatie, en kun je daar even melden dat er mensen zijn die weigeren je dier te helpen.
Oh wat zou ik boos zij. Als me.dit gebeurd.

gisteren houding en zitles gahad van mijn rechtricht juf op mijn schaap. Ik heb linksom altijd een foutje in mijn zit, tot nu toe kon nog niemand me helpen. In de.zit van mij uitleggen wat ik moest doen om dit op te.lossen.
Ja melden dat ik recht moet gaan zitten maar hoe? Nu kan ik er dus eindelijk aan werken.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:28

Wat vreselijk Morrie! Vreselijk voor je paard, maar zeker ook dat die artsen het verdommen om te komen. Kun je nergens een klacht indienen? Ik zou toch denken dat dit zwaar tegen de beroepsethiek indruist (als ze die al hebben).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:36

ik vertel zelf echt niet wat voor paard ik heb, ik weet nl. dat dat ALTIJD negatieve reacties oproept, maar het is de laatste vraag van hun lijstje: welk ras is het paard..... dan zeg ik Noriker, dat kennen ze niet en dan moet ik zeggen dat het een Oostenrijks koudbloed is, want in de tijd dat ik ademhaal, hebben zij het ingetikt op google.

Morrie denkt zelf dat ie beter is, maar ik heb hem nog niet zien draven, alleen stappen en galopperen, en aan zijn galop zie je van alles, maar niet of ie rad is of niet. Aan de hand draven kan IK niet, geen lucht voor wegens astma, en longeren hebben we al in geen 12 jaar gedaan. Ik laat hem dus maar lopen tot de hoefsmid weer geweest is en die ga ik morgen bellen.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:58

Dan zou ik gewoon zeggen dat hij geen papieren heeft, geen idee wat voor een ras.

@ passoasam, hopelijk is agradi een beetje vlug met leveren.;-)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:58

kvika schreef:
Dan zou ik gewoon zeggen dat hij geen papieren heeft, geen idee wat voor een ras.

dat weet ik NU ook, dit was de eerste keer in 10 jaar tijd dat ik een DA nodig had voor dit paard, het is gewoon een oersterk gezond paard blijkbaar. (helemaal nu ie zonder AB en ontstekingsremmers over Einschuss heen is gekomen)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:28

Ik heb daar nog nooit van gehoord, een veearts die niet wil komen voor een koudbloed? Vreemd verhaal. Tinkers zijn ook koudbloeden en tot nu toe heb ik elke veearts bereid gevonden om hem te behandelen...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:06

mij klinkt het helaas wel bekend.
afspreken voor een algemene kreupelheid en geen ras doorgeven.
ras is.....uhhhhh....paard?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:11

sjonge morrie wat een gedoe met de da...
zelf nog nooit last van gehad terwijl ik ook koudbloeden heb (merens) is me trouwens nooit gevraagd ook niet bij de eerste keer bellen, t was gewoon een afspraak maken omdat ik kreupel paard had, pas toen de da hier was vroeg ie wat voor ras t nou eigenlijk was...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:48

een merens is ook wel net even iets anders dan Morrie...soort van Morrie Extra Light gok ik ;)

maar balen dat ze zo moeilijk doen, kan daar zo pissig van worden..je bent DA, beest heeft iets, dan kom je verdorie toch beestje helpen of hoe zit dat??

naja, hopelijk kan je Hoefsmid verlichting brengen voor Morrie , gok zomaar dat Morrie ene gruwelijke bikkel is :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:50

Ik zit ook met verbazing het verhaal van Morrie te lezen... Dat dit zomaar kan. Heel erg. Sterkte voor Morrie, hopelijk knapt hij snel op en krijg je goed nieuws van de hoefsmid!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:39

Sneu zeg, dat er geen DA naar Morrie wil kijken.. Echt heel erg, daar staat je dier dan.. Ik ben blij dat onze DA wel gewoon koudbloeden behandeld, en dan hebben we het ook over een 1000 kilo koudbloed, met soms maar weinig manieren als er vreemden bij zijn.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:49

Don heeft mijn iberica op de post gedaan :D :D :D... nu wachten tot ik hem binnen krijg (mmm nog 1 of 2 weken)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:23

DeSprinkhaan schreef:
Don heeft mijn iberica op de post gedaan :D :D :D... nu wachten tot ik hem binnen krijg (mmm nog 1 of 2 weken)

Ben je mal! Levering naar Frankrijk is 2-3 werkdagen - dus ik denk maandag/dinsdag uiterlijk

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:53

Don, een mens geen valse hoop geven. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:58

Hoe kinderachtig of het ook mag klinken, Frankrijk heeft een beter functionerend postbedrijf dan België :o Ik heb wat vaker spullen daarheen gestuurd en meestal toch echt 3 dagen maximaal! Maar België, daar waag ik me vaak liever niet aan, je kunt mazzel hebben, maar soms doen ze er een dikke week over (terwijl de afstand klein is :n)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:44

Uit eigen ervaring Don, het kan van 2 dagen naar 3 weken gaan.... (echt ik heb het eens gehad dat mijn pakje 2 dagen later aankwam). Dus tja, ik ga maar van het slechtste uit :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:20

Dus toch die Franse Slag? :P
Mijn ervaring tot nu toe was goed.
volgens TT is maandag de bezorgdag

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:37

Buitenzinnig schreef:
Hoe kinderachtig of het ook mag klinken, Frankrijk heeft een beter functionerend postbedrijf dan België :o Ik heb wat vaker spullen daarheen gestuurd en meestal toch echt 3 dagen maximaal! Maar België, daar waag ik me vaak liever niet aan, je kunt mazzel hebben, maar soms doen ze er een dikke week over (terwijl de afstand klein is :n)

*kuch* ik herinner me een zadel die gewoon in NL bezorgd moest worden en 3 weken onderweg is geweest en alle hoeken van NL heeft gezien