Ik heb inmiddels een halfpad, maar ik reed in het lichtblauw met mijn Tink. Lichtblauw onderlegd hoofdstel en een mooi gewassen lichtblauwe budgetpad eronder. Paste mooi bij z'n blauwe oog

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xdesix schreef:Kan ik hier ook wat vragen stellen?
Pas ik met maat 40 op een barefoot london maat 1, ik ben ongeveer 1.68 lang en weeg ongeveer 67 kilo denk ik.
Ook ben ik benieuwd of bij de barefoot london de stijgbeugels onder het zweetblad kunnen. Ik zag namelijk dat deze een dubbel zweetbald heeft, kan iemand voor mij een fotootje maken van hoe het dubbele zweetblad eruit ziet?
En heeft het oude model ook een dubbel zweetblad?
Citaat:Voor het forum, 1e rijervaring, foto's zijn van na het rijden.
Tijdens het rijden is de Barrydale iets naar voren geschoven, maar ik denk dat dit komt door de buik van mijn peerd (pmarena ?), want dat heb ik ook bij de HM. Hij lijkt verder prima te liggen op mijn paard. Mijn paard heeft redelijk wat schoft (zie 3e foto), maar niet extreem. Gebruik een FRA-singel waar het prima mee opstapt, maar die voorkomt het licht naar voren schuiven niet, heb inmiddels een banaansingel besteld bij Agradi.
Verschil zit HM en Barrydale: de HM is zacht, als het foam warm is geworden, je zit meer in het zadel. De Barrydale voelt zoals ik mij met het goedkope boomloosje herinnerde, je zit op je paard, met voor en achter je de pommel en het boogje. Voelt veilig.
Na het opzadelen deed ze trouwens iets heel raars, ze ging zich helemaal uitrekken, heeft ze nog nooit gedaan, dus ik stond heel raar te kijken. Had met rijden de stijgbeugels te kort, maar ik moest snel (wist ik niet maar er was wedstrijd op de manege) en had geen tijd om te klooien met de beugelriemen, de volgende keer moeten ze een gaatje langer en moet ik de hoesjes goed doen. Sommige gaatjes waren er niet goed door dus had al ruzie gehad met de beugelriemen.
En mijn paard liep zoals ze nog weinig gelopen heeft de laatste tijd... Geen geknaag op het bit, gelijk licht in de hand, gaf uit zichzelf na, bewoog... Zit nog steeds met mijn hoofd te schudden. Zelf geen enkele moeite met lichtrijden en al helemaal niet met zitten in galop, waar ik het zo moeilijk mee had, zelfs niet met te korte beugels. De wrongen storen niet, heb ze eerlijk gezegd niet eens opgemerktKomen bij mij halverwege mijn dijbeen. Ik heb naar verhouding (volgens Heather Moffettt) lange benen in verhouding tot mijn bovenlichtaam. Foto's hiervan volgen komende week.
Morgen heeft paard vrij, dinsdag nog een rondje. Foto's van mij te paard volgen later in de week, iemand moet even foto's maken.
Vraagjes aan pmarena:
1. had ik een pommel M en een zadel maat 2? Zo ja, pommel is prima, zadel voelt iets ruim aan voor mij. Heb maat 38/40 (meest 40) en niet echt een grote kont, moet ik een andere maat nemen ? En maakt het voor het paard ook verschil of ik een maat 1 of 2 heb ? Rhea heeft niet echt een lange rug maar mijn jaarling al helemaal niet;
2. wat maakt een barefoot pad voor verschil, wat heeft die voor extra's bij een gewoon dekje ? McBarron past er net onder, maar minder mooi als onder de HM;
3. past de schapenwollen seatsaver ook op de Barrydale ?
izzy1985 schreef:Even een vraag, zijn er barefoot verkopers die een boomlooszadel komt passen/pas maken aan huis of een andere lokatie? En zijn de zadels aan te raden voor een jong paard die nog in de (breedte) groei is?
pmarena schreef:Horsii : Is een nette prijs , de vraag is alleen hoe veel je er aan hebt , volgens mij heeft het westernmodel van HAF namelijk geen inlagevakken / uitneembare inlages ?
Tuut : heb je de Carola-pad nog een keer gemaakt ?