Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:45

MargrietJonk: Wat een prachtige combinatie! Het is precies de kleur van de lichtere delen van haar hoofd, combineert erg mooi :j

Jouw paard houdt ook haar sjieke uitstraling met dit hoofdstel. Bij mijn Arabier vind ik het stiekem soms toch wat 'lomp' staan, hoewel ik helemaal weg ben van de werking en hij dus gewoon blijft :D

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:46

Haha, ik denk dat meer mensen het stiekem te lomp vinden maar het puur vanwege de werking toch gebruiken.
Nou vind ik de competition sowieso wat mooier die is net wan dunner gesneden.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:08

@ Rijerijerije: Ik wilde graag een 'ander' hoofdstel met 'weinig' lederwerk op t hoofd. Toen ik toevalligerwijs dit anders soort hoofdstel tegen kwam op internet, ben ik mede door de ontwikkeling overstag gegaan. Ik wilde ook wat anders dan zwart. Heb een bruin hoofdstel, en zelf heb ik bruine rijlaarzen. Een bruin zadel staat niet op mn verlanglijstje. Dat is simpelweg te duur :) . Moeder staat er ook erg goed mee. Die foto zal ik morgen nog even plaatsten. :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:02

En Celva dr moeder Jura ( Nabuur x Jason )

Afbeelding

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:20

Krijg je reacties op het hoofdstel als je op wedstrijd bent?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:46

Ja af en toe. 'wat een apart hoofdstel' wat mooi wat is t er voor een en wat voor merk. Als ik zeg de micklem competition bridle... Dan kijken ze altijd zo dom..... := Maar met de uitleg van Horseware e.d. dan snappen ze m wel -:) Nare of stomme reacties heb ik nog nooit gehad. Ook niet achter mn rug om. :evaw: :n . Hi hi hi. En zo ja, dan zijn ze jaloers! Want hij staat dr prachtig :D

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:36

op wedstrijd krijg ik niet echt vaak reacties. wel als we bijvoorbeeld een andere (inval) instructrice krijgen, of iemand anders die staat te kijken die vraagt wat voor hoofdstel ik heb. ik leg het dan met plezier even uit :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:51

ik heb op wedstrijd al vaker de vraag gehad wat voor hoofdstel ik heb. Leg het dan idd ook met plezier uit aan de mensen...

Ook vaak dat jury's willen weten wat voor hoofdstel ik heb omdat ze niet zeker zijn of het mag met wedstrijden.
Heb nu ook een papiertje bij me van de reglementen waar het op staat!
Wel zo handig!
Heb namelijk 1 keer gehad dat de jury twijfelde en me het voordeel van de twijfel gaf :=
Sindsdien dus maar kopietje van reglement bij mn papieren!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:07

Ik ben zelf jury dus ik weet dat ik ermee mag starten. In t reglementen boekje stond t trouwens eerder dan dat ik m had. En ik heb m toch ruim twee jaar. Overigens moet de jury t reglement kennen, en als ik jureer heb ik de boekjes altijd mee. Ook voor t 'twijfel' geval. :D

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:02

@MargrietJonk: Het hoofdstel staat echt heel mooi bij allebei je paardjes! Welke kleur is het precies? Tobacco of Bruin?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:49

tabacco. bruin was er toen nog niet. tja en ik wilde geen zwart. :o

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:03

MargrietJonk schreef:
Ik ben zelf jury dus ik weet dat ik ermee mag starten. In t reglementen boekje stond t trouwens eerder dan dat ik m had. En ik heb m toch ruim twee jaar. Overigens moet de jury t reglement kennen, en als ik jureer heb ik de boekjes altijd mee. Ook voor t 'twijfel' geval. :D

Ik heb de mijne ook al 2 jaar
Maar er zijn echt een boel jury's die niet weten wat voor hoofdstel het is en of je er mee mag starten.
Plus dat ze ook niet allemaal hun reglementen boekjes bij zich hebben. Wat ik persoonlijk wel erg slecht vind...

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:55

oe dat gaat wat worden. ik ga dit jaar ergens starten met wedstrijden en heb er wel wat spanning van. als ik straks ook nog eens de jury op m'n dak krijg..... brr.... hebben jullie een printje gemaakt van de afbeeldingen uit het reglement?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:58

Nee hoor nergens voor nodig. Je staat in je volste recht om ermee te starten, dus als ze je niet geloven zoeken ze het eerst zelf maar even op. Denk ook niet dat het vaak gaat voorkomen dat een jury écht twijfels heeft, ik heb het nog niet meegemaakt (niet als starter en niet als schrijfster)

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:02

oke, dan laat ik het er eerst op aan komen. thanx!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:05

YvonneNEL schreef:
oe dat gaat wat worden. ik ga dit jaar ergens starten met wedstrijden en heb er wel wat spanning van. als ik straks ook nog eens de jury op m'n dak krijg..... brr.... hebben jullie een printje gemaakt van de afbeeldingen uit het reglement?

Nergens druk om maken hoor!
Je staat idd volledig in je recht om er mee te starten!

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:15

ja dat is natuurlijk ook zo. thanx

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:36

Hoi
Ik heb bijna alle pagina's bij gelezen (wat een werk)
En ben erg positief voor aankoop van de Multi bridle. Ik rij momenteel nog voor het merendeel met bit. Maar wil dit graag omdraaien naar meestal bitloos.
Nou zie ik dat er een bokker is die het hoofdstel verkoopt via de webwinkel. Maar ik zou zo graag even voelen voor ik koop. Dus ben ook zoek naar een Ruitersport zaak die het hoofdstel verkoopt.

Ik woon in Amstelveen en hoop dat iemand een ruitersportzaak weet waar ze hem hebben.
Kan dit zelf tot op heden niet ontdekken namelijk.

Hoor t graag.
Alvast bedankt.

P.s. Mocht er iemand een multi bridle in maat cob/standaard hebben let me know.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:17

fluffyfox schreef:
Hoi
Ik heb bijna alle pagina's bij gelezen (wat een werk)
En ben erg positief voor aankoop van de Multi bridle. Ik rij momenteel nog voor het merendeel met bit. Maar wil dit graag omdraaien naar meestal bitloos.
Nou zie ik dat er een bokker is die het hoofdstel verkoopt via de webwinkel. Maar ik zou zo graag even voelen voor ik koop. Dus ben ook zoek naar een Ruitersport zaak die het hoofdstel verkoopt.

Ik woon in Amstelveen en hoop dat iemand een ruitersportzaak weet waar ze hem hebben.
Kan dit zelf tot op heden niet ontdekken namelijk.

Hoor t graag.
Alvast bedankt.

P.s. Mocht er iemand een multi bridle in maat cob/standaard hebben let me know.

je kan misschien wel bij een bokker komen kijken en voelen mocht je een ruitersport niet kunnen vinden.... is de beemster goed te doen voor je?

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:32

Nou de kogel is door de kerk. Gisteravond m'n multi opgehaald bij Geestig.
Nu net gepast. Leer is nog erg stijf dus vond het wat lastig passen. Heb ook foto's en zou graag iemand met ervaring van hoe het hoort te zitten willen vragen om eens naar de foto te kijken.
Iemand die dat wil doen voor mij?

Pb vooral je email adres en dan stuur ik ze even.

Moet bekennen dat m'n pony het er niet mee eens was dus verwacht een boosaardige blik hahaha

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:03

In t begin is t leer inderdaad wat stug. T moet allemaal wat in vorm komen. Maar als je googled multibridle micklem dan komen er heel wat filmpjes (engelstalig) op you tube tevoorschijn die je duidelijk kunnen maken hoe t hoofdstel correct behoort te zitten. Wat ik persoonlijk t allerbelangrijkste van dit hoofdstel vind, is dat de neusriem ECHT op de goede MOET zitten. ;)

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:54

MargrietJonk schreef:
In t begin is t leer inderdaad wat stug. T moet allemaal wat in vorm komen. Maar als je googled multibridle micklem dan komen er heel wat filmpjes (engelstalig) op you tube tevoorschijn die je duidelijk kunnen maken hoe t hoofdstel correct behoort te zitten. Wat ik persoonlijk t allerbelangrijkste van dit hoofdstel vind, is dat de neusriem ECHT op de goede MOET zitten. ;)

Ja het is ook logisch. Het is praktisch ongebruikt leer. Maar ben daardoor wel voorzichtig dat ik het niet op maat "trek" ten koste van m'n pony z'n hoofd. Heb nu de neusriem en kaakband dus ook op het loste gaatje zodat het langzaam vormt.
Ik heb idd al wat foto's bekeken en zal straks nog wat filmpjes kijken. Maar wat je zegt. Die neusriem....
De rest zit mooi. Het loop net onder z'n jukbeen. Kaakriem zit netjes net onder de kaak ronding.
dus denk dat het goed is. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Wil hem geen pijn doen..

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 01:07

Zoals je het nu omschrijft heb ik t idee dat het hoofdstel goed zit. Ik heb mijn hoofdstel ook op de 'lossere' gaatjes gehad. Vooral in t begin. Als t hoofdstel eenmaal gaat vormen kun je de riempjes langzamerhand vanzelf 'vaster' doen. Maar maak er anders een fotootje van. Er zijn hier veel mensen die je kunnen adviseren/ :)

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 07:50

Ja ik heb foto's maar krijg ze niet online hier. ...

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:41

Ik doe dat zelf altijd via mijnalbum.nl via die site kan ik ze dan hierop zetten.