Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:[ Video ]
Deze zadelpasser laat de trigger points duidelijk zien met een hele duidelijke uitleg over de no go zones van een zadel.
Azmay schreef:xyzutu2 schreef:Ik droom ook van de Maremma - en van de Bua, maar ik moet toch echt eens stoppen met zadels kopen terwijl ik zelfs nog nooit op mijn paard heb gezeten.
Slechte gewoonte.![]()
Ik zit er zo nu en dan wel even op, maar ja ook al in tijden niet meer echt rond gestapt![]()
De bua ga ik even opzoeken, ookal moet ik dat eigenlijk niet doen natuurlijk
Hinke schreef:Ik kom hier even binnenvallen omdat ik de Bua vandaag getest heb. Mijn paard flipte er compleet mee. Steigeren, stuiteren, vier benen de lucht in etc. Doet ze normaal nooit en nadat ik eraf gevallen ben heb ik nog even met mijn eigen zadel gereden en toen was ze weer superbraaf. Dus echt een reactie op het bua zadel. Paard is sowieso een beetje een dramaqueen maar het geeft wel aan dat ze het zadel niet fijn vond.
Iemand hier die de bua ook getest heeft? Zoja, hoe reageerde je paard er op?
Zinzi_jewel schreef:Mooi de beide filmpjes .
Heb ineens t idee dat m'n zadel niet heel beroerd te ver naar achter schuift .
Maar we gaan toch de L pommel proberen .
Iemand hier nog n mening over de ligging
En jeetje heftige reactie op de BUA
Jammer
woepsie90 schreef:Bedankt voor de antwoorden wat betreft de kussens! Ik heb ze cm verplaats just to be safe.
Hoe moet de front riser geplaatst worden? Zoals ik het op de foto heb gedaan lijkt het verkeerd, zit toch niet fijn voor het paard?
xyzutu2 schreef:Daphneeeej schreef:[ Video ]
Deze zadelpasser laat de trigger points duidelijk zien met een hele duidelijke uitleg over de no go zones van een zadel.
Bedankt voor de link, super interessant!![]()
Bij de Duitse filmpje wordt meer gezegd hoe het hoort, in het Engelse filmpje legt ze ook precies uit waarom. Het meest wist ik al wel, maar het is altijd fijn als iemand het zo mooi samenvat. Ik ga toch ook maar eens wat vaker in Rio porren.
Bliksem schreef:Las een tijdje terug wel tips over vliegendekens + Barefoot, maar heeft iemand ook tips/ervaringen mbt vliegendekens + ghost? Moet een gewone vliegendeken gewoon passen? Paard en ik worden gek van de dazen!