De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:24

Ik wil liever geen rubber ivm wrijving :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:40

Ik gebruik BR en Eskadron in de cross maar weet niet wat je betaalbaar vind? :)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:25

Ik heb jullie hulp nodig.

Mijn paard strijkt echt enorm en draagt met rijden dan ook standaard beenbescherming.

Het probleem. Hij strijkt nu ook heel erg buiten als tie op de wei staat. Hij staat de hele dag buiten.

Is er een beschermer die hij buiten de hele dag om mag houden, genoeg beschermd, en niet te warm wordt?
Prijs interesseert me niet zoveel eigenlijk, als tie maar geholpen is.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:33

Is het dan niet een idee om te kijken waarom hij zo extreem strijkt? Misschien moet hij anders/beter bekapt of beslagen worden? Is hij laatste tijd moe?

Ik zeg maar wat maar een doorsnee 'gezond en normaal' paard strijkt echt niet zo extreem als jij beschijft ...

Misshien is de compositie beschermers een idee?

Over de springschoenen: ik heb hele zachte rubbere springschoenen gehad toen die van mij op ijzers stond. Haar draf is heel ruim bij buiten rijden dus ze droeg rond om springschoenen. We reden in duinzand, modder, plassen, gras etc. En geen wondjes te bekennen! Waren heel fijn...

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:59

PanamaD schreef:
Is het dan niet een idee om te kijken waarom hij zo extreem strijkt? Misschien moet hij anders/beter bekapt of beslagen worden? Is hij laatste tijd moe?

Ik zeg maar wat maar een doorsnee 'gezond en normaal' paard strijkt echt niet zo extreem als jij beschijft ...

Hij is 21 jaar. Heel zn leven heeft hij al zo gestrijkt. Er is al van alles geprobeerd. Niets helpt. Ik heb de strijd ook gewoon opgegeven en wil m dus dan maar zo goed mogelijk tegen zichzelf beschermen. Hij is enorm speels en in zn hoofd nog een 3 jarige.

Ik zit in dubio voor beschermers met een schaal aan de binnenzijde of zoals de Husks met een dubbele laag.
Gezien hij er overdag wel heel de dag mee moet lopen wil ik wel dat ze heel goed ademen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:07

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:12

Rambogirl schreef:

Mijn paard strijkt echt enorm en draagt met rijden dan ook standaard beenbescherming.

Het probleem. Hij strijkt nu ook heel erg buiten als tie op de wei staat. Hij staat de hele dag buiten.

Is er een beschermer die hij buiten de hele dag om mag houden, genoeg beschermd, en niet te warm wordt?

Misschien een andere smid nemen.? :)*

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:40

Elco schreef:
Rambogirl schreef:

Ik heb voor mijn paard de Harry's Horse Protech Compositi nu, bevallen onwijs goed. Mijn paard heeft ze om van 10 uur in de ochtend tot 7 uur 's avonds.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:02

Capriootje schreef:
Ik gebruik BR en Eskadron in de cross maar weet niet wat je betaalbaar vind? :)

Nou ja, de gemiddelde cross springschoenen zijn ca 40 euro per paar. Dat is voor 1 paar nog te overzien maar ik heb 2 paar nodig ;) Dus rond de 25 max per paar, liever minder.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:05

PanamaD schreef:

Over de springschoenen: ik heb hele zachte rubbere springschoenen gehad toen die van mij op ijzers stond. Haar draf is heel ruim bij buiten rijden dus ze droeg rond om springschoenen. We reden in duinzand, modder, plassen, gras etc. En geen wondjes te bekennen! Waren heel fijn...

Welke dan?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:40

Nog even een update over de dalmar crossbeschermers, topdingen! Rij er nu in deze hitte ook mee en de benen komen er helemaal droog onder vandaan. Niks geen gezweet, daarnaast zijn de beschermers voor ideaal om om te doen met 1 grote klittenband strip.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:12

Elco schreef:
Rambogirl schreef:

Ja heb ik natuurlijk ook nog helemaal niet aan gedacht... :roll: Als je verder had gelezen had je kunnen zien dat ik er al vanalles aan heb gedaan. Geloof me, hoefsmeden zat gehad!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:52

RamboGirl, je hebt idd paarden die hun leven nooit beter gaan lopen. Jammer dat het niet is gelukt maar goed dat je erop let! Had je al gekeken naar die compositie dingen?

Ir1ne, ik had ze van de EJ weg. Geen idee welk merk maar zijn echt heel flexibel... heb ze nog liggen als ik ze tegen kom maak ik een foto

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:05

liekec schreef:
Nog even een update over de dalmar crossbeschermers, topdingen! Rij er nu in deze hitte ook mee en de benen komen er helemaal droog onder vandaan. Niks geen gezweet, daarnaast zijn de beschermers voor ideaal om om te doen met 1 grote klittenband strip.

Goed om te horen! Welke heb je? (Linkje? :) )

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:52

PanamaD schreef:
RamboGirl, je hebt idd paarden die hun leven nooit beter gaan lopen. Jammer dat het niet is gelukt maar goed dat je erop let! Had je al gekeken naar die compositie dingen?

Ir1ne, ik had ze van de EJ weg. Geen idee welk merk maar zijn echt heel flexibel... heb ze nog liggen als ik ze tegen kom maak ik een foto

Ja ik had ze inderdaad gezien. Ik twijfel alleen een beetje of dat ze niet gaan schuren als er zand tussen komt. Zomers staat hij op de wei, alleen in de winter in een grote paddock.

Heeft iemand hier verder ervaring mee?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:59

Rambogirl schreef:
PanamaD schreef:

Ja ik had ze inderdaad gezien. Ik twijfel alleen een beetje of dat ze niet gaan schuren als er zand tussen komt. Zomers staat hij op de wei, alleen in de winter in een grote paddock.

Heeft iemand hier verder ervaring mee?

Ik ben van plan in de paddock mijn Dalmar beschermers te gebruiken en in de wei de compositi. Door het rubber lijkt het me wel dat ze gaan schuren met veel zand.
De Dalmar beschermers zijn overigens niet veel warmer dan de compositi, dat ontloopt elkaar niet veel.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:32

Weet iemand of er toevallig navy kleurige crossbeschermers bestaan. Mag door een blessure niet meer met aan de voorkant open beschermers springen. Voor in de training heb ik gewoon zwarte en bruine Nou is mijn wedstrijdsetje springset helemaal navy, dus ik hoop het met navy crossbeschermers op te kunnen lossen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:33

Ik heb ze gehad van Hooks maar die hebben ze niet meer. Style kan je in alle kleuren bestellen?
Anders zou ik gewoon de kleur van je tuig doen? :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:08

Ik had husk om een foto gevraagd van de peesbeschermers en vrij snel mail terug met deze erbij. Ze willen betere dichtbij foto maken als ik dat wil :)

Afbeelding

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:39

Oei dat ziet er wel mooi uit! Wat gaan die kosten? Die wil ik nog wel toevoegen aan mijn inventaris:)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:37

Beetje afhankelijk van de koers maar rond de €70,- ongeveer :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:45

Capriootje schreef:
Ik had husk om een foto gevraagd van de peesbeschermers en vrij snel mail terug met deze erbij. Ze willen betere dichtbij foto maken als ik dat wil :)

[ [url=m/DZjO7f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die wil ook, hebben ze ook pony maat?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:53

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:30

Die peesbeschermers lijken mij ook top!
Ze hebben geen crossbeschermers of wel?

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:53

Capriootje schreef:

[ [url=m/DZjO7f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die wil ik ook!!
Als je dichtbij foto's krijgt, post je ze dan alsjeblieft weer?!