Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:33

Morrie schreef:
ik reed zo vaak mogelijk, in het weekend en door de week als mijn werk het toelaat en ik bij daglicht weg kan.
Op de BBQ passen ze wel alle 3, zijn ze nog nuttig, hoewel Ukkie stokouod is en ezel me erg taai lijkt.....

Van WLD (losse wand) blijven ze last houden, bij iedere bekapbeurt (volgende week donderdag komt ie weer) wordt er weer een stuk hoefwand weggehaald, met dit weer is het helemaal tricky, dat is gewoon levenslang. Ezels schijnen hiervoor meer vatbaar te zijn dan paarden (en gelukkig ook gemakkelijker te ontschoenen)

Bovendien, kan ik met m'n 100 kilo niet op een ezeltje van 1.20 gaan zitten, we zijn niet in Verweggistan waar ze dat wel doen, als ik dat hier zou doen, heb ik meteen allerlei instanties op m'n nek die voor de ezel opkomen

Maar goed, we gaan zien hoe het afloopt, ik heb de noodscenario's al klaar, bij mij is het glas nl. altijd half leeg

Mijn merrie heeft ook WLD gehad. Nu heeft ze nergens meer last van. De smid heeft het toen die tijd zoveel mogelijk weggehaald. Ik heb het toen moeten onderhouden met teatree olie en honing rechtstreeks van de imker.

Morrie

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:39

Bij Nono is een speciale ezelsmid, hij heeft 3 hoeven van Nono ontschoend en ik moet het van hem behandelen met Badedas (groen) en dat is geweldig goed gegaan.
Het schijnt dat ezels iets anders in elkaar zitten dan paarden, bij ezels is de behandeling van WLD vaker succesvol dan bij paarden

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:07

Buitenzinnig, Al iets gehoord van christ????

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:32

Pas begin oktober, maar dat is het al bijna ;)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:06

...Ik wacht ZEER geduldig.... |o

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:39

DeSprinkhaan, je bent de 'on' vergeten. :D

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:58

jokari schreef:
DeSprinkhaan, je bent de 'on' vergeten. :D

Haha.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:07

kvika, wil je je onderschrift niet veranderen please ? :D Elke keer ik dat zie, zit ik voor de rest van de dag met dat riedeltje in mijn hoofd. Wij eindigen trouwens met 'was' ipv de laatste 'wies'. :D

maudjip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:36

Het duurt vast niet lang meer! Ik wacht ook! :) En het is oktober!! :D

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:57

wacht jij op een butterfly of op een iberica?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:17

Vandaag na weken van rijden met Christ fellsattel weer eens de Trekker erop gegooid. Moest weer even aan mijn beugels wennen want heb dus weken zonder gereden. Twijfel of ik ze een gaatje langer moet doen want kwam bij de galop hoger uit t zadel. Met de christ zit ik prima door. Paard liep er wel heel goed onder, flink wat kauwen op t bit, erg aan de teugel lopen (soms te diep maar dat is wel fries-eigen natuurlijk) en was lekker fris. Voel me inmiddels sinds ik met de christ ook door de bak durf te crossen heel zeker in t zadel en kan ie niet fris genoeg zijn voor me.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:20

haha, bij een voorstelling van Jurk hadden ze dit gezongen en de hele zaal moest mee zingen, eerst erg verveelt, later helemaal huidkeels en vol energie. super grappig was dat.

Maar, ik zal over een ander onderschrift na gaan denken. ;)

Al even geen schaap gereden,druk met proefrijden van Lara.
Ze is heel leuk en denk ook wel dat ze mag blijven.

Goed nieuws zilfstar!

maudjip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:43

Ik wacht op een iberica pony bruin, desprinkhaan. Ik wil hem gaan gebruiken op een Ijslander met de endurance fenders van Barefoot, hoop dat dit gaat lukken aangezien de beugelophanging lager is. We zullen zien!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:54

Ik wacht ook op bruine Iberica's Pony :D :P

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:19

Leuk, nog een ijslander op het christ topic.

maudjip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:35

Dank je Kvika.

En de eerste week van oktober is bijna voorbij... stuiter, stuiter :):)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:53

en nog geen antwoord gehad van Christ waar mijn bestelling blijft.... :(

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:55

zucht.... zucht....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:19

even het oordeel van de second opinion hoefsmid afwachten en wellicht komt mijn Iberica (en mijn Ghost) dan in de verkoop, 2e handsjes voor weinig..... de v-arts heeft Morrie al afgeschreven als rijpaard, smid nummer 1 zegt dat een klein stapritje eens in de 2 maanden moet kunnen (maar dat kan ook wel zonder zadel) en nu ff afwachten wat smid 2 zegt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:59

Hé bah wat een zonde dat Morrie er zo slecht aan toe is. :(:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:05

op een enorm gat in z'n hoef na, merk je er niets meer van, maar hij heeft behoorlijk Einschuss gehad bij de hoefzweer, komt nooit meer goed. Ik heb 2 weekenden geleden 3 klinieken gebeld, maar geen v-arts wilde komen toen het woord koudbloed gevallen was, die mogen gewoon creperen van de pijn. Een v-arts presteerde het om te zeggen dat hij PAARDENarts was en geen koudbloeden wilde behandelen :( kl%%tzak

Gelukkig zit er een gepensioneerde KOEIENarts in het dorp die niet langs kwam maar wel wat middelen verstrekte tegen de pijn....

Leermomentje: als er weer eens iets is, heb ik geen koudbloed, maar een Z2 dressuurpaard, dan staan ze binnen een half uur aan het hek :(

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:17

Wat balen van Morrie zeg. Maar de reden dat een veearts niet komt voor een zware koudbloed, heeft waarschijnlijk te maken met zijn gewicht die een arts dan toch te dragen krijgt als ie naar de hoeven moet kijken. Net als dat er ook hoefsmeden zijn die geen koudbloeden bekappen.
Maar wel sneu voor je paard dat ze hem dan maar aan zijn lot over laten.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:21

Ik hoop dat smid 2 beter nieuws heeft....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:32

uudje schreef:
Wat balen van Morrie zeg. Maar de reden dat een veearts niet komt voor een zware koudbloed, heeft waarschijnlijk te maken met zijn gewicht die een arts dan toch te dragen krijgt als ie naar de hoeven moet kijken. Net als dat er ook hoefsmeden zijn die geen koudbloeden bekappen.
Maar wel sneu voor je paard dat ze hem dan maar aan zijn lot over laten.

dat denk ik niet, ik heb een keurig geconditioneerd paard dat, hoe ziek ie ook is, z'n voet optilt als je alleen maar de zwilwrat wijst en iedere middag keurig een kwartier met z'n voet in een teiltje badedas staat.
Daar mag een v-arts, die volgens mij ook zo'n eed heeft afgelegd dat hij dieren in nood moet helpen, toch niet voor weigeren te komen, lijkt me.

Stel dat ik geen jaren ervaring met paarden had en het paard toch koliek gehad zou hebben, dan was ie mooi de pijp ut gegaan. Dan had ik er mee gezeten, want de Rendac weet vast ook geen raad met een paard dat zwaarder is dan 300 kilo.... -:(-

Maar goed, het moet hier over zadels gaan, die hangt dus al weken aan een deurknop bij me thuis in de weg te hangen, gewassen en gedroogd :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:00

Belachelijk Morrie die paardenartsen -:(- Sterkte met je paard(je) :(:)