wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:12

ik heb in het begin ook zeker geen garantie gegeven dat ik een zadel zou kopen. je betaald dan wel paskosten volgens mij

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:17

Mijn post is daarin niet duidelijk zie ik. Hij heeft niet gezegd dat de bespiering na 2 weken helemaal is veranderd, natuurlijk kost dit veel meer tijd. Tussentijds zal hij dus aanpassingen aan het zadel moeten doen. Dus ja, als ik ga draven en galopperen komt hij weer aanpassen.

Ik vind dit juist positief. Ik heb nooit eerder een zadelmaker gehad die zei “ik kom over x aantal weken weer want dan is de bespiering van je paard veranderd als gevolg van dit nieuwe zadel”. Maar dit is wel het geval. Met dus als gevolg dat het zadel na verloop van tijd niet meer goed ligt en je rondrijdt met een niet passend zadel. Dat wilt deze fitter dus juist voorkomen.

Hij laat mij nu dus ook alleen maar stappen omdat hij weet dat het zadel nu niet passend te krijgen is. Hij zei het direct toen hij haar zag, alles zit tegen om het zadel passend te krijgen. Maar hij heeft ervaring met zulke paarden en zegt dat het goed komt, mits ik me aan zijn “schema” houd.

Ik heb nog niet een slechte ervaring over hem gelezen dus ik vertrouw er eigenlijk wel op dat hij ook mijn paard aan een passend zadel gaat helpen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:21

Ik ben jaloers op jouw stille benen Daan_ordeal.
Het lukt mij niet met de Wow. Best raar. Met mn HB had ik naar mijn idee nergens last van.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:27

Haha en ik erger me juist aan mijn benen :+ Ik heb het idee dat ik zit te zwabberen met mijn onderbenen. Misschien dat het meer mijn gevoel is omdat ik nog twijfel of mijn beugels een gaatje korter moeten. Maar dan ben ik bang dat ik te veel achterin het zadel ga zitten. Maar bedankt voor je compliment :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:31

Remember schreef:
Kijk maar in de links in mijn onderschrift, en via profiel ook nog wel wat foto's. Op die foto's kun je ook duidelijk zien dat het zadel naar voren de schoft op schuift!

Nou wat er op jouw fotos te zien is, doet mijn zadel dus ook. (Nog) niet in die mate zoals bij jou, maar het schuift wel naar voren....en qua type heb ik hetzelfde peerd als jij he...GroningerxGelder....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:34

Needje schreef:
Ik ben jaloers op jouw stille benen Daan_ordeal.
Het lukt mij niet met de Wow. Best raar. Met mn HB had ik naar mijn idee nergens last van.

Ik moet zeggen dat ik op mijn KN ook beter stil kon zitten, maar dat ook de beweging van het paard veel minder was onder mij. Nu heb ik geen WOW, maar wel een zadel met luchtvulling. Maar goed als het paard goed op achter is en meer horizontaal draagt, zit het vaak weer lekkerder dan een conventioneel zadel vind ik.
Verder ken ik Kerry al jaren en ik ken niemand die zo begaan is met het paard. Hij wil graag het beste voor het paard en is daarin niet altijd even zakelijk. Ik geloof nooit dat hij iemand iets zou aanraden terwijl hij er zelf niet in gelooft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:48

Als ie er weer eens is zal ik hem eens vragen of het evt aan de soort wrongen ligt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:51

dat kan wel,op mijn eerste zadel had ik movable blocks,daar zat ik uiteindelijk niet lekker op,maar op mijn nieuwe zadel heb ik giant high blocks,daar ligt mijn been echt tegenaan,en ook stiller

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:10

Jij zit dus wel echt tegen de wrong aan... Heb me dat wel eens afgevraagd. Ik heb ook de Giant high. Maar als ik echt mooi in balans zit (houding en zit cursus voor gevolgd).. Dus met been vanuit de heup voldoende terug dan ligt mijn bovenbeen ongeveer 2 cm achter de wrong. Met mijn oude zadel met de movable blocks was dat ook zo. Wat hebben de meeste mensen hier? Hoe ligt je been? Echt tegen de wrong? Of toch er iets achter?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:12

het ligt er niet tegenaan geklemd,maar ik kan mijn been tegen de wrong aanleggen waardoor ik er meer steun aan heb. ik heb korte bovenbenen,dus moest marjolein het zweetblad 'backwards' maken

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:14

Ik heb hele lange benen... dus misschien is dat het verschil. Ben zelf 1.83 en heb een verlengd zweetblad.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:14

Ik heb mn mijn korte bovenbenen ook het zweetblad backwards staan en zit wat dat betreft zit ik prima.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:07

Als ik correct zit, dan zit ik niet met mijn (boven) been tegen de wrong aan. Ik heb ook een langer zweetblad en de high thigh zweetbladen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:12

Ik ben ook 1,83 en heb conventional zweetblad, en volgens mij ligt dat ook op de achterste stand? In eerste instantie naar voren ivm lange benen, maar dat zat me toch rot....! Ik zit overigens behoorlijk lang en kom niet met mijn benen tegen de wrong aan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:42

Bij mij zitten ze ongeveer zo:
Afbeelding

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:44

Wat heb je je paard daar fijn aan het lopen zeg

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:45

Thanx! Ik ben ook erg blij met deze foto. :j
Helaas waren de andere foto's van die les een stuk minder. hahaha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:19

ziet er goed uit needje :))

ik heb met de conventional die ik nu heb dat ik mn been juist niet kwijt kan door de wrong krijg nu de giant high en daar paste net zoals op de foto van needje mn been perfect in :D

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:12

Esther28 schreef:
Hoe strak singelen jullie eigenlijk aan? En dan met name degene die een H-girth hebben?

Dit heb ik me ook al vaak afgevraagd...
Ik singel 'gewoon' vast aan. Niet dat de singel nog los zit, maar hij zit ook niet strak. Begrijp je? :Y)

@ Sansje: mijn been komt niet tegen de wrong. (Ik heb het conventional zweetblad met vaste wrongen). Althans toch niet als ik correct zit. In het begin ergerde ik me er onnozel aan, maar inmiddels ben ik het gewend. Het ziet er wel wat gek uit vind ik...

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:23

Vraagje he...Volgens mij heeft het al in deze topic gestaan, maar met welk merk zadelvet vetten jullie je wow-zadel in?
Mijn fitter vertelde dat ik mijn zadel ook schoon kan maken met lauw water.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:31

stubben hamanol, effex leder combi is wat ik gebruik alleen lauw water moet je niet doen krijg je water vlekken op je leer. Ik gebruik zadel zeep om t schoon te maken voordat ik het vet en dagelijks onderhoud de effax

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:35

Oke thanks!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:47

Nee hoor, van lauw water krijg je zeker geen vlekken :n

Ik maak al járen zadels schoon met lauw water. Mits ze niet uitermate vies zijn natuurlijk, dan neem ik echt wel zadelzeep erbij. Vervolgens vet ik het in met Effax lederbalsem. Mijn zadels zien er nog als nieuw uit!
Als je te veel met zadelzeep gaat poetsen, dan geraakt je leer op een bepaald moment zo verstopt dat het ook geen lederbalsem meer kan opnemen en dat heeft natuurlijk zijn gevolgen...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:49

Remember schreef:
De balance strap komt in plaats van de achterste singelstoot. Deze riem gaat tussen kussens en zitting door, en gaat dan aan een schroef waarmee kussens en tree bevestigd worden. Hierdoor heb je veel meer achterop het zadel (bij mij ongeveer ter hoogte waar mijn zitvlak eindigt) druk naar beneden, wat het wippen tegen gaat. Werkt het best icm H-singel, omdat je daarmee zo goed als recht naar beneden kan met zowel je voorste als achterste singelstoot.

Zou je hier eens een foto van willen maken?
Ik kan me hier weinig bij voorstellen eerlijk gezegt :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:09

Ik deel die mening helemaal niet precious :D ik heb helaas al vaak water vlekken gezien van mensen die enkel lauw water gebruikte op hun bruine tuig. Op zwart zul je het niet zo snel zien, een beetje zadel zeep en lauw water kan geen kwaad je moet het echter wel goed droog wrijven.

Ik maak mn tuig elke week schoon (als het echt vies is )en heb mn tuig altijd jaren gehad zonder problemen tis soepel en goed verzorgd.