Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:22

Misschien gaatje langer gaan zitten? Mijn moeder voelde het ook, maar die zat te kort. Ik voel mijn wrongen niet als ik aan het rijden ben, lig ertegenaan, niet op die naaf.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:59

over het algemeen wordt 17,5 ook gehanteerd bij dunne dames met lange benen. 17inch is inderdaad meer een e-pony maat. Je moet nml wel genoeg drukverdeling over de rug ebben. Althans zo is het mij ooit verteld door een andere zadelmaker.

Maar probeer wat met de lengte van je beugels e.d. en dan gewoon bellen met hem. Hij zal waarschijnlijk een keer een wenkbrauw optrekken en een keer diep zuchten... om vervolgens na te denken over een oplossing. Althans zo ken ik hem. ;-)

Welk model heb je overigens?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:23

Sharmila ik woon bij Tiel en dat is best een eind weg van jou maar wel hartstikke leuk dat je het me aanbied. :D
Ik ga hem gewoon volgende week bellen voor een afspraak en zal horen wat hij me adviseerd, nieuw of tweedehands.
ben nu al super nieuwsgierig :j

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:28

Ik heb gekozen voor kalfleer omdat dit zachter en stroever zit dan gewoon leer. Ik voelde het verschil bij de testzadels en was gelijk verkocht.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:54

Volgens mij werkt hij aankomende week nog maar heeft ie daarna vakantie.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:56

Vanaf de 26ste heeft hij vakantie :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:50

Ik voelde met het proefrijden ook die naad op de kniewrong.Heb deze dan ook weg gelaten.
Dat is het fijne,het kan gewoon naar wens.
Heb het zadel ook wel echt in moeten rijden hoor!Voelde mijn zitbeenknobbeltjes en ook wat vermoeide benen van het naar beneden drukken vd zweetbladen.
Ik rij nog al veel en heb in het begin het zadel op alles gegooid waar het redelijk op lag.
Na een paar weken zat het goed en na 2 maanden heeft hij het bijgevuld op het paard waar ik het nu alleen nog op gebruik.
Op de meeste andere paarden past hij helaas niet zo best,beetje jammer.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:07

Ik voel die naad niet, zie je maar weer hoe persoonsgebonden het is!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:26

Die naad voel ik ook helemaal niet.

Ik ben vandaag gaan crossen met mijn SB. :') Comfortabel is anders, maar het lukte wel!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:28

Ik heb die naad niet dat kon bij mij geloof ik niet omdat ik zo'n dikke kniewrong heb.
Mijn paard staakt en steigert nogal eens en dan zit ik ook als een huis in dat zadel!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:39

ook geen last van naad, maar daarintegen heb ik de 'wrong' zowel en hoogte, breedte als in lengte laten halveren.... :D Daarnaast heb ik een San Dressage terwijl volgens mij de meeste een SB hebben..

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:08

(a)Vandaag is mn AB zadel dan eindelijk geleverd, en wat zit ie toch heerlijk!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:05

Helemaal in Almere! Vandaar dat hij bij ons te laat was :D hahaha. Maar mijn afspraak heb ik verzet naar halverwege september aangezien ik vazndaag over mijn zadel moest gaan beslissen en ik dat in een half uurtje niet kon.......jammer maar helaas.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:24

Ik heb mijn zadel nu een weekje en ik merk dat hij telkens rechts schuift. Nu is de bespiering van mijn paard niet gelijk aan beide kanten hoor. Kan het zijn dat het zadel nu al opgevuld moet worden. Wel heel erg snel....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:27

Bij mij komt hij vrijdag na 3,5 week al opvullen. Gaat bij mij ook iets schuiven en hij wilde bij ons er zo vroeg mogelijk bijzijn, ivm zeikerig paard. Zakt natuurlijk in, al weet ik niet in hoeverre je het mag merken? (de mijne gaat zich stijf houden als het niet fijn ligt en duwt hem dan opzij :+ )

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:20

het is vrij zachte vulling en als je paard scheef gespierd is en jijzelf ook dus niet recht zit, kan dat wel kloppen. Enig idee waarom je paard zo scheef bespierd is? Beetje is wel standaard maar vaak is het ook de manier van zichzelf dragen onder het zadel of de ruiter.

De mijne deed het bij voorbaat al (ik had al moeite met het demozadel) omdat mijn ruin geneigd is met zijn billen naar rechts te lopen. Samen hebben we besloten een klein frutje meer vulling in het zadel te gooien om het mij wat makkelijker te maken niet in te knikken en evenveel balans aan beide kanten te hebben. Nu kan ik hem veel makkelijker recht maken.

*typefout ge-edit*

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:22

Ja zijn voorkeurhand is links. Op rechts buigt hij heel makkelijk en op links zitten we altijd eerst ruzie te maken. Misschien daardoor. Hij loopt gewoon niet rechtgericht. Kwestie van training maar lastig voor nu.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:04

heb je er wel eens naar laten kijken door iemand?

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:55

hij komt als het goed is me zadel opvullen een donderdag, echt handig als hij ook even zegt hoelaat :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:06

hij is gister tot 21 bij mij geweest.... boel ligt weer, binnen mijn budget neit perfect perfect, maar dat wist ik bij voorbaat al (heb een 2e hands zadel van em) maar verder wel prima, nu ff sparen en paard op dieet zetten, laat ik hem volgend jaar weer komen :)

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:28

Zo dan heeft meneer wel hard gereden. Om 5 over half 10 was hij bij ons (nabij Eindhoven). Wat een gek zeg! Zolals gewoonlijk wel te laat. Nu komt hij in September op een zaterdag terug. Ik vrrag aan hem hoelaat? Zegt ie einde van de middag dus ik heel rustig in m'n telefoon (hard op zeggend) begin van de avond!!! Haahaha toen begon ie toch wel te lachen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:30

Silence_ schreef:
hij komt als het goed is me zadel opvullen een donderdag, echt handig als hij ook even zegt hoelaat :')

Hij heeft tegen Nancy eind vd middag gezegd en tegen Jolanda rond 19.00. Dusss, iets in die richting :+ !

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:40

ik had voor nu afgesproken dat hij me zou bellen als hij in de buurt zou zijn... dan hoef ik geen 3 uur te wachten, heeft hij ook netjes gedaan.

hij heeft indd hard gereden ja...

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:26

Vala schreef:
Silence_ schreef:

Hij heeft tegen Nancy eind vd middag gezegd en tegen Jolanda rond 19.00. Dusss, iets in die richting :+ !

gelukkig ! _/-\o_

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:57

Dat heeft ie vast niet gehaald..? Aangezien hij rond die tijd bij mij op stal was :)
Hoe laat was ie?