Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:42

xLiez schreef:
Weet iemand een bruin anatomisch hoofdstel (model horsegear styx of hooks fairfield lingus) met messing/gouden gespen? Anders ga ik voor de styx maar mijn zadel heeft gouden accenturen :)

Welke maat zoek je?
Ik verkoop die van mij!

EarthFocus

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:46

Ik heb gisteren een Kieffer Ultrasoft Amy gekocht.

Ik ben echt blij verrast!
Ik paste hem vanmiddag bij Aquito en het ligt gewoon echt super fijn bij zijn oren en ik heb gevoeld en nergens een drukpunt te bekennen.

Ben benieuwd hoe hij het vindt met rijden.

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:39

Ik heb de Schockemöhle Equitus Beta in X-Full voor mijn Shire gekocht, maar loop tegen een klein, ofwel “te klein” probleempje aan.

Afbeelding

De neusriem zou nog een gaatje hoger mogen, maar ik heb nu al 2 extra gaatjes in de sperriem moeten maken en dan zit die op het laatste gaatje vast. Ook nog op een ongelukkige plek.

Afbeelding

De sperriem zit vast aan de neusriem, dus draaien is niet mogelijk, een los riempje er tussen lost de locatie van de gesp ook niet op.
De oplossing gaat (denk ik) zijn om de gaatjes aan de rechter kant van de sperriem ook in de linker kant te maken en die riem dus korter te maken, zodat die gelijk is aan rechts. Dan een losse “onder sperriem” met twee gespjes, zodat die aan beide zijden boven de mond vastgemaakt kan worden.

Wie weet iemand die voor mij zo’n losse riem kan maken?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:52

@Daphara: Op foto heb ik niet het idee dat hij hoger hoeft hoor. Ik weet trouwens wel iemand die dit voor je kan maken. Zit in Assendelft, maar er zijn er vast meer, beetje handige zadelmaker/tuigmaker/schoenmaker zou dit zo kunnen maken.

De Kieffer Amy van hierboven mag volgens mij wél een gaatje hoger.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:56

siskeh schreef:
@Daphara: Op foto heb ik niet het idee dat hij hoger hoeft hoor.

Stond net wat mooier en dan ligt die net boven de bult van zijn mini Romaanse neus. Nu ligt die aan de onderkant net nog op het begin van het zwevende neusbot. Met een gaatje hoger ligt het jukbeen nog steeds ruim vrij, het is een X-full, dus 1 gaatje maakt in verhouding geen mega verschil.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:31

EarthFocus schreef:
xLiez schreef:
Weet iemand een bruin anatomisch hoofdstel (model horsegear styx of hooks fairfield lingus) met messing/gouden gespen? Anders ga ik voor de styx maar mijn zadel heeft gouden accenturen :)

Welke maat zoek je?
Ik verkoop die van mij!

Ik denk full!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:35

siskeh schreef:
@Daphara: Op foto heb ik niet het idee dat hij hoger hoeft hoor. Ik weet trouwens wel iemand die dit voor je kan maken. Zit in Assendelft, maar er zijn er vast meer, beetje handige zadelmaker/tuigmaker/schoenmaker zou dit zo kunnen maken.

Ja! Ik wacht even tot het leer iets soepeler is, dan doe ik hem een gaatje hoger.

Alleen heeft hij een klein wondje op de plek zitten waar de neusriem komt als hij nu een gaatje hoger zit! Vandaar dat hij iets te laag zit.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:33

Hoi ik zit nu te kijken voor de equibling apache voor mijn nieuwe paard. Iemand een idee hoe de maten vallen? Ze heeft een heel fijn hoofdje dus denk cob nodig te hebben maar twijfel enorm.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:48

Is er iemand die de high jump van PS heeft?
Ik heb er 1 kunnen overnemen voor een mooie prijs *\o/* en kreeg er 2 neusriemen bij, 1 met en 1 zonder bontje onder de neus. Nu wil ik deze wisselen en daarvoor moet ik 2 schroefjes losmaken maar dat lukt dus niet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:05

Kijk eens aan een topic voor het hoofdstel dat ik zoek!

Wie weet een bruin anatomisch hoofdstel compleet met teugels maat Full voor ongeveer 45 euro of minder te koop? Mag uiteraard tweedehands zijn.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:34

MiniMaxi schreef:
Hoi ik zit nu te kijken voor de equibling apache voor mijn nieuwe paard. Iemand een idee hoe de maten vallen? Ze heeft een heel fijn hoofdje dus denk cob nodig te hebben maar twijfel enorm.

Het hoofdstel valt best groot erg jammer. na paar weken gebruik kon er echt geen gaatje meer omhoog bij de bakstukken. Heb er andere van een ander merk aangedaan omdat ze van Equibling zelf maar 1,5 cm korter zijn. En moest een flink stuk omhoog.

Verder is de pasvorm van kopstuk, frontriem en neusriem wel normaal

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:17

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het human & horse heart bridle van Greetje Hakvoort? (zowel met als zonder bit zoals de micklem)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:05

vera_pino schreef:
MiniMaxi schreef:

Het hoofdstel valt best groot erg jammer. na paar weken gebruik kon er echt geen gaatje meer omhoog bij de bakstukken. Heb er andere van een ander merk aangedaan omdat ze van Equibling zelf maar 1,5 cm korter zijn. En moest een flink stuk omhoog.

Verder is de pasvorm van kopstuk, frontriem en neusriem wel normaal

Dankjewel. Dan ga ik toch maar voor de cob denk ik

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:17

MiniMaxi schreef:

Ik heb dit hoofdstel gekocht, erg fijn hoofdstel. Mijn paard heeft een vrij groot/lang hoofd, dus heb alles in full besteld. Als je wil kan ik morgen het kopstuk in full even opmeten.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:21

Stipje.
Ik volg ook even.

Ik zag laatst in de winkel de HKM, iemand hier ervaring mee?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:19

MxW schreef:
MiniMaxi schreef:

Ik heb dit hoofdstel gekocht, erg fijn hoofdstel. Mijn paard heeft een vrij groot/lang hoofd, dus heb alles in full besteld. Als je wil kan ik morgen het kopstuk in full even opmeten.

Ah dat is lief. Ondertussen ook berichtje van de eigenaar van equibling die mij even tipte over de maattabel. Die had ik dus over het hoofd gezien. Uiteindelijk toch maar voor cob gegaan. Dus ben benieuwd.

Zodra ik hem heb en hij past zal ik een foto plaatsen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:01

Hier na lang zoeken en twijfelen en aantal miskopen toch besloten de hooks chester te bestellen. Dat had ik veel eerder moeten doen! Wat een fijn hoofdstel, mooie pasvorm en heel zacht leder. Paard en ik zijn er heel blij mee.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:46

Mooi! Foto? ;)

Hier ook nog altijd blij met de Chester. Toch merk ik dat met name draverlief het riempje voor het bit langs toch niet helemaal fijn vindt. Ik heb nu een Horsegear Styx overgenomen van iemand. Eens zien wat hij daarvan vindt. Ga ik waarschijnlijk dinsdag testen.
Laatst bijgewerkt door darkadia op 28-06-20 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:57

#Ymke# schreef:
Hier na lang zoeken en twijfelen en aantal miskopen toch besloten de hooks chester te bestellen. Dat had ik veel eerder moeten doen! Wat een fijn hoofdstel, mooie pasvorm en heel zacht leder. Paard en ik zijn er heel blij mee.

Fijn issie hè?! Ben er nog steeds erg blij mee ook!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:27

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een paard erbij en ook een hoofdstel probleem erbij :( .

Mijn BR Bolton Full vind ik qua gespen niet fijn vallen op het bot onder haar frontriem.

Idem mijn Waldhausen S-line Sensation maat Cob.

Ik heb er een hoofdstel bij gekregen van Kieffer, maar die vind ik ook niet mooi qua pasvorm.

Een groot hoofd heeft ze niet. Wel wat bol.

Iemand ervaring met anatomische hoofdstellen voor de wat bollere koppies? :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:06

boemel schreef:
[ [url=m/mWOAMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gOncQb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn BR Bolton Full vind ik qua gespen niet fijn vallen op het bot onder haar frontriem.

Ik heb er een hoofdstel bij gekregen van Kieffer, maar die vind ik ook niet mooi qua pasvorm.

Je neusriem zit veel te hoog. Ik zou die eens 1 of 2 gaatjes laten zakken. Denk dat die dan al heel anders zit

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:11

mavantos schreef:
boemel schreef:
[ [url=m/mWOAMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gOncQb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je neusriem zit veel te hoog. Ik zou die eens 1 of 2 gaatjes laten zakken. Denk dat die dan al heel anders zit

Ja, daar heb je een punt. Al blijft ie wel net onder t jukbeen, het lijkt wel hoog zo.
Ik ga de gaatjestang maar eens opzoeken, want de huidige afstand tussen de gaatjes is best veel.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:16

Je wil zeker één en liever twee vingers ruimte onder het jukbeen hebben. Verder ziet het er niet stom uit dat hoofdstel hoor, denk dat het prima past. Misschien de frontriem ietsje krap al is dat lastig te zien vanaf de foto. Dan moet je even voelen hoe strak het hoofdstel tegen de oren aan ligt, maar daar zou je gewoon een losse frontriem voor kunnen aanschaffen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:18

mavantos schreef:
Je wil zeker één en liever twee vingers ruimte onder het jukbeen hebben. Verder ziet het er niet stom uit dat hoofdstel hoor, denk dat het prima past. Misschien de frontriem ietsje krap al is dat lastig te zien vanaf de foto. Dan moet je even voelen hoe strak het hoofdstel tegen de oren aan ligt, maar daar zou je gewoon een losse frontriem voor kunnen aanschaffen.

Ik denk inderdaad dat de frontriem ook wat strak is. Zal m van week eens opmeten.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:30

Er zijn hier mensen met de lingus toch? Hoe bevalt deze bij jullie?