Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:59

Vind liners juist fantastisch. Kan je tussendoor makkelijk wassen een keer. Veel frisser voor je paard en beter voor de huid dan maanden met dezelfde deken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:04

Alleen jammer dat ze de recuptex liners niet in andere diktes hebben; daarom moet er nog een outdoor deken bij.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:29

Voor pony heb je alleen de recuptex outdoor in 150 gram. Ik ben dus van plan er maar een deken overheen te doen mocht het nodig zijn.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 22:42

Agradi heeft op het ogenblik 25% korting op alle dekens

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 22:52

Dekens zijn net zo duur als vorige week…
Die grap haalt agradi zo vaak uit.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 08:28

manzano schreef:
Vind liners juist fantastisch. Kan je tussendoor makkelijk wassen een keer. Veel frisser voor je paard en beter voor de huid dan maanden met dezelfde deken.

Dekens kan je ook tussendoor wassen hoor. Als ik van de light naar de medium ga. Word de
Light gelijk weer gewassen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:07

En mijn dekens worden niet zo vies van binnen dat de huid er last van heeft hoor. Ze worden na het seizoen gewassen, niet tijdens want dan zal je altijd zien dat ze precies nodig zijn. Met de recuptex en liner die eronder komen heeft ze nooit een vieze deken van binnen. Dus snap niet wat er slecht voor de huid zou zijn. Misschien als je een paard hebt met veel huidvet of continu de deken op een nat paard gooit misschien.

Ik durf de Light niet te wassen als ik naar de medium ga want de mijne wil nog wel eens expres midden in een plas gaan liggen :+ Dus heb die Light tussendoor ineens nog nodig en wij brengen ze weg met wassen dus je bent ze minimaal 2 weken kwijt als ze snel zijn.

Vliegendeken was ik veel vaker want als ze daarmee rollen wordt de binnenkant ook vies en wordt die te warm. Daarom heb ik er daar 2 van.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:19

Ik vind t jammer dat er geen bucas dikkere liner is, van t recuptex stofje..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:35

Ik juist dat er geen dunnere is dan die 150 gram :))

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:39

Haha, snap ik ook.
Ik begin nu ( sinds deze week) met een 50 gram Atlantic en als het nog wat kouder wordt daar de recuptex liner onder.
Voor nog kouder had ik dan nog wel een 250 recuptex liner gewild.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:44

Ik van elke deken een reserve variant. Geen recuptex maar wel eentje van die dikte.
Dus dan kan ik tussendoor wassen.
Ik heb ook de recuptex hals. Met regen krijgt hij hem op. Ik ben zuinig op hem. Dat mag ook met zijn 32,5 jaar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 14:48

MyWishMax schreef:
En mijn dekens worden niet zo vies van binnen dat de huid er last van heeft hoor. Ze worden na het seizoen gewassen, niet tijdens want dan zal je altijd zien dat ze precies nodig zijn. Met de recuptex en liner die eronder komen heeft ze nooit een vieze deken van binnen. Dus snap niet wat er slecht voor de huid zou zijn. Misschien als je een paard hebt met veel huidvet of continu de deken op een nat paard gooit misschien.

Dat is toch precies wat ik bedoel met dat het fijn is van een liner (of een recuptex in jouw geval) dat je deken van binnen niet zo vies wordt....

En vind het ideaal dat ik gewoon maar 1 outdoordeken nodig heb per paard en de dikte kan variëren. Nou hebben ze bij mij zelden echt dikke/warme dekens op. Zelfs m'n 34,5 jarige niet....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 14:55

Maar die heeft ze niet continu eronder en die worden tussendoor niet gewassen. Alle dekens worden pas volgend voorjaar weer gewassen. Enige uitzondering is als ze door iets enorm vies geworden zijn. Een hond die erover gepist of gekotst heeft bijvoorbeeld terwijl je aan het trainen bent. (En sindsdien leg ik niks meer op de grond en ook niet laag bij de grond ophangen)

Liner heeft ze hooguit paar weken op, recuptex wat langer maar de outdoordekens heeft ze het langste op. Echt wel maanden,maar van binnen nooit zo vies dat ze er last van kan krijgen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 16:27

Ah ok....
Ik gebruik alleen maar 0 grams dekens en dan met een 50 grams linertje eronder. Na een rondje buiten spelen in de wei willen ze wel eens zweten dus dan vind ik het lekker als het ff in de was kan. Als het echt koud is 100 of 200. Of overdag dunner dan 's nachts. Dan vind ik liners heen en weer slepen stuk makkelijker.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:40

Ja, mijne zweet nooit met deken op. En ik gooi ze ook niet op als ze nog nat is ook al kan het want dat vind ik idd niet fris om ze dan hele seizoen daarmee te laten lopen. Ook al hoort het te kunnen, maar daar gebruik ik losse zweetdeken voor, ja. Die wordt wel regelmatig gewassen en heb ik er meerdere van haha