Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:05

Capriootje schreef:
Hebben jullie de app gezien in de nieuwsbrief? Kan je de deken op je paard plakken := Echt hilarisch.

Staat hierboven indd! Best grappig, kan je iig zien of de kleur n beetje staat :,)

car0linee

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:18

De prosorb onderlegger valt best groot toch? Ik wil graag eentje voor onder mijn bruine springzadel. Dit is maar een kort zadel. Maar zie dat de bruine onderlegger alleen in maat L is :(

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:22

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:27

_BlingBling_ schreef:
http://www.dochorse.nl/lemieux-saddle-pad-cc-suede.html

edit: groen aanklikken

Is dit de peacock?
Ik zoek hem eigenlijk ergens zonder koord rand.
Kan iemand mij helpen?

Hij lijkt apart... ik heb wel dezelfde dekjes, op wit na, en die groene is echt groen, en niet zoals hier. Of ik verkijk me echt op welke het zijn. Maar dit lijkt me echt de groene te moeten zijn

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:46

De echte groene is de eurojump. Die van dochorse green is peacock

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:13

Capriootje schreef:
De echte groene is de eurojump. Die van dochorse green is peacock

Thanks!!

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:18

Ik heb vandaag de LeMieux pro lambskin gekocht. Vorige bontje was echt af dus ik ben benieuwd!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:54

car0linee schreef:
De prosorb onderlegger valt best groot toch? Ik wil graag eentje voor onder mijn bruine springzadel. Dit is maar een kort zadel. Maar zie dat de bruine onderlegger alleen in maat L is :(

Ik vind hem best ruim vallen! Ik heb hem toen bij Divoza gekocht, had geen idee dat er andere maten waren. Zie mijn berichten, daar ligt een maat L onder een 17,5" vhz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:02

De L bont onderlegger is echt gigantisch. Heb vandaag de onderlegger gekocht maar deze gaat terug. Is geen gezicht onder mijn 17,5inch zadels...

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:43

Ik heb ook de maat L en is inderdaad best wel heel groot onder mijn zadel :') . Wanneer vinden jullie een bontje nou echt te groot? Ik denk er over na om hem in te ruilen voor een maat kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:51

Solica schreef:
Ik heb ook de maat L en is inderdaad best wel heel groot onder mijn zadel :') . Wanneer vinden jullie een bontje nou echt te groot? Ik denk er over na om hem in te ruilen voor een maat kleiner.

Bij mij is het bontje langer dan mijn sjabrakken. En heb ik echt een aantal cm over achter het zadel tot aan de bontrand.
Maar hij gaat vooral terug omdat hij langer is dan mijn sjabrak, dat vind ik echt heel lelijk.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:41

Ik heb niet superveel over, maar de dekjes zijn L, zadel 17.5 en bontje ook L geloof ik. Zadel heeft wel grote kussens, dus die moet ook n groot bontje hebben, en vind t zo ook mooi staan
Afbeelding

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 04:26

Let wel op met kortere bontjes, de kussens mogen echt niet op de bontrand komen te liggen, dat is heel oncomfortabel voor het paard en kan zelfs drukplekken veroorzaken. Ook aan de voorkant moet de rand echt onder het zadel uitkomen net zoals op de foto van Irkoontje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 07:43

Afbeelding
Dit is L maat dek met L maat bont. Ik vind het juist mooi dat de kussen er in vallen ipv er overheen. Ik vind dat zo lelijk. Ik heb een 18 inch trouwens. Maar met korte kussens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:28

Passen jullie zadels dan niet goed? Mijn zadel past geen bontje tussen dat het nog comfortabel is. Die is precies passend op mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:31

Volgens verschillende zadelmakers maakt bij een goed passend zadel een bontje geen verschil en kan dat gewoon.

Ik vind het zelf niet fijn omdat je dan zo hoog op je paard komt te zitten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:42

Yvank_ schreef:
Passen jullie zadels dan niet goed? Mijn zadel past geen bontje tussen dat het nog comfortabel is. Die is precies passend op mijn paard.

Ik snap het ook nooit hoor, een bontje maakt je zadel alleen maar smaller. Wordt nu alleen maar gebruikt als "fashion-outfit". Maar goed daar is dit topic niet voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:57

Yvank_ schreef:

Mijn springzadel is idd iets te breed en met bontje past hij perfect ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:59

Als bont je zadel smaller maakt. Dan is of je bont niet goed, of je zadel past bij voorbaat al niet. Ik rij met bont voor de extra schokdemping die het bied. En dat merk ik ook aan mijn paard. Met bont zit ik niet hoger op mijn paard dan zonder. Het close contact gevoel van mijn monoblad zadel blijft behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:11

Mijn zadels passen prima precies wat vonneke zegt je komt toch hoger te zitten. Mij lijkt als je bont zo dun is dat het dan geen verschil meer maakt. Schokken vangt mijn zadel al prima op.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:15

Ik zou niet weten waar ik die extra schokdemping voor nodig zou hebben, ik zit niet op het zadel te bonken.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:41

Dit is zo'n oude discussie...die hoeven we hier niet weer te voeren toch? :')

@Capriootje: jij wilde binnenkort in Engeland gaan bestellen toch O:) met de nieuwe kleuren?

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:18

MariekeS_ schreef:
@Capriootje: jij wilde binnenkort in Engeland gaan bestellen toch O:) met de nieuwe kleuren?

Ik heb ook wel intresse evt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:40

Ja klopt! Er loopt een whatsapp groep voor, ik bestel uiterlijk dinsdagavond dus iedereen die nog wat door wil geven, dat kan! :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:20

Hmmm jammer krijg pas do salaris... bestel je vaker?