De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:41

Wat vinden jullie van de Harry's Horse Protech Compositi? Voor op de wei zouden ze dan moeten zijn.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:46

Agradi heeft die volgensmij

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:54

Ik weet wel waar ik ze kan kopen, maar misschien heeft iemand er ervaring mee. Ze zijn niet mega :$ en ze lijken me wel erg luchtig.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:57

mavantos schreef:
Wat vinden jullie van de Harry's Horse Protech Compositi? Voor op de wei zouden ze dan moeten zijn.

Ik heb deze, gebruik ze om te longeren als de bak te modderig ik, even onder de kraan en zand is weg.
Om te rijden vind paardlief ze niet fijn. De weide weet ik persoonlijk niet. Ook krijgt hij, als ik ze veel gebruik, kale plekjes bij de kogel.
Luchtig zijn ze wel, mag ook met zo'n gaten

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:04

mavantos schreef:

Ik heb ze een keer in de winkel in mijn handen gehad en vind ze toen vrij hard. Moet ook wel anders beschermt het niet maar ben bij de mijne bang dat het voor irritatie gaat zorgen. Door het harde zijn ze ook minder soepel in de pasvorm.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:37

danaderese schreef:
mavantos schreef:

Ik heb deze, gebruik ze om te longeren als de bak te modderig ik, even onder de kraan en zand is weg.
Om te rijden vind paardlief ze niet fijn. De weide weet ik persoonlijk niet. Ook krijgt hij, als ik ze veel gebruik, kale plekjes bij de kogel.

Komt dat dan door het zand? Want in principe staat het gras hoog genoeg, dus echt zand zou er bij mij niet tussen gaan zitten. In de paddock gebruik ik toch mijn Dalmar beschermers.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:45

mavantos schreef:
danaderese schreef:

Komt dat dan door het zand? Want in principe staat het gras hoog genoeg, dus echt zand zou er bij mij niet tussen gaan zitten. In de paddock gebruik ik toch mijn Dalmar beschermers.

Dat weet ik niet of het door het zand kwam, heb er een tijdje mee gereden ook en toen kwamen de plekjes ook. Nu moet ik wel toegeven dat hij een zeer gevoelig velletje heeft. Dus zal niet bij elk paard zijn.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:39

Ik ken een paard die ze overdag om heeft zowel in de paddock als ophet land nergens last van en inderdaad super luchtig het rubber is wel wat hard maar een paard zonder gevoelige benen kan ze prima hebben

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:23

Ik heb voor mijn verjaardag de LeMieux Flextrainers gekregen voor op wedstrijd... en wat zijn ze gaaf he!!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:07

Ik twijfel of ik een set lemieux stealth air xc boots zal bestellen voor zowel voor als achter. Mensen in dit topic die ervaring met deze hebben?
Blijven ze mooi bij een paard wat wat strijkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:21

meiske1577 schreef:
Ik twijfel of ik een set lemieux stealth air xc boots zal bestellen voor zowel voor als achter. Mensen in dit topic die ervaring met deze hebben?

Ik heb de oude versie gehad. Vond de kwaliteit om te huilen. Na een half seizoen zagen ze er al niet meer uit en ik vond ze eigenlijk ook te slap voor eventing boots.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:05

meiske1577 schreef:
Hmm dat klinkt niet echt veelbelovend :(

Ik zag ook de BR Pro mesh cross beschermers voorbij komen bij agradi....
iemand daar al ervaring mee?

https://www.agradi.nl/br-beenbeschermer ... t-full.htm

Geen ervaring mee.

Ik heb nu equick eventing boots besteld. Die zien er fantastisch uit maar vallen wel in het hoogste segment kwa prijs.
Verder heb ik majyk equipe eventing boots. Die zien en voelen ook fantastisch maar zijn helaas te groot voor mijn merrie met super smalle beentjes. En staan dus te koop.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:35

meiske1577 schreef:

Ik heb de nieuwe. Kwaliteit lijkt nu prima.
Heb ze wel pas 3 keer gebruikt.
Ze draaien bij mij wel iets. De gell achtige bescherming is niet voorgevormd en heeft dan wat moeite met fijner beenwerk. Het lijkt er op dat dit steeds minder wordt. Ze zijn nu in ieder geval steeds beter blijven zitten.
Ik vind ze beschermend genoeg, ook voor de cross. Ik heb ze om mijn arm geknoopt en er eens flink mee op een tafel gebeukt. Prima.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:49

pol013 schreef:
meiske1577 schreef:

Ik heb de nieuwe. Kwaliteit lijkt nu prima.
Heb ze wel pas 3 keer gebruikt.
Ze draaien bij mij wel iets. De gell achtige bescherming is niet voorgevormd en heeft dan wat moeite met fijner beenwerk. Het lijkt er op dat dit steeds minder wordt. Ze zijn nu in ieder geval steeds beter blijven zitten.
Ik vind ze beschermend genoeg, ook voor de cross. Ik heb ze om mijn arm geknoopt en er eens flink mee op een tafel gebeukt. Prima.

Ha ha ja dat is wel een manier om te testen ja :D
Ik denk dat ik maar even naar Epplejeck rij, om ze in het echt te bekijken. Of ik bestel ze en stuur ze terug als het tegenvalt....
Vond het oudere model niet echt aansprekend, maar deze nieuwe zien er op de plaatjes wel mooier uit qua pasvorm...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:01

Zijn de ANKY Climate Control boots al voorbij gekomen in dit topic?
Ik ben op zoek naar een beenbeschermer die naast niet te warm wordt ook voldoende beschermd bij bv aantikken. Ik vind die van ANKY er echt cool uitzien en zoals ze eruit zien zouden ze ook echt voldoende warmte beletten maar of ze ook voldoende beschermen tegen aantikken, daar twijfel ik nog een beetje aan.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:06

Momenteel pas ik op iemand haar paard en ze heeft die Anky beschermers. Naar mijn idee beschermen ze hetzelfde als de BR Pro Max en de Eskadron Allround maar is de schaal wel iets soepeler waardoor de pasvorm misschien wat makkelijker is. Qua warmte... ik denk iets cooler dan de eerder genoemde maar niet zo cool als bijvoorbeeld de Snugboots.

Ik heb het overigens over de Anky beschermers met de harde schaal.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:14

Ze bevatten nog steeds rondom neopreen, dus daarom voor mij genoeg reden om aan te nemen dat ze niet heel koel blijven.
Daarnaast las ik dat paarden er wondjes van krijgen, niet allemaal, maar dan probeer ik het bij die van mij iig niet met zn gevoelige huid.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:29

Ik heb de lemieux stealth air besteld. Voor de voorbenen vind ik ze heel mooi, pasvorm goed en fijne bescherming tegen aantikken bij de pezen

Achter heb ik ze geruild voor de brushboots. De stealths voor de achterbenen hebben aan de binnenkant maar een klein stukje leer, terwijl het paard waar ik ze voor wil gebruiken nog wat strijkt dus daaron voor de brushboots genomen, die hebben de gehele binnenkant met leer bedekt. Pasvorm is verder hetzelfde, de stealths hebben aan de voorzijde nog wel extra bescherming voor het raken van een hindernis met de achterbenen maar ik spring er niet mee.

Benen blijven er tot nu mooi droog en koel onder.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:55

_Anneruth schreef:
Zijn de ANKY Climate Control boots al voorbij gekomen in dit topic?
Ik ben op zoek naar een beenbeschermer die naast niet te warm wordt ook voldoende beschermd bij bv aantikken. Ik vind die van ANKY er echt cool uitzien en zoals ze eruit zien zouden ze ook echt voldoende warmte beletten maar of ze ook voldoende beschermen tegen aantikken, daar twijfel ik nog een beetje aan.

Ze zijn hetzelfde als de pro max of allround beschermers van eskadron. Pasvorm is prima, mijn paarden hebben een gevoelige huid en kregen geen schuurplekker ervan. De binnenkant is geperforeerd neopreen met die metalen rondjes erin, de schaal is geperforeerd plastic en de door de glitters komt de lucht ;) . Ze zijn cooler als de soortgelijke peesjes, de kwaliteit is beter als van het model van pagony en de pro max. Net zo koel als de veredus Carbon vento. Prima beschermers, niks mis mee.

Na een jaar waren ze bij mij wel echt op, maar ik gebruikte ze op 2 paarden dagelijks met rijden en ook in de paddock hadden ze ze om (daar zijn ze vooral mishandeld)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:04

Iemand ervaring met de husk

TITAN Shock Absorb Air Tendon Boots?

Ik heb nu de pijpkousen maar wil ook graag die

Maar geen idee maar pony of cob..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 07:28

Vraagje voor de mensen die crossen: ik zoek betaalbare springschoenen ZONDER no turn bobbel die weinig tot geen water opnemen. Iemand een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 07:47

Ir1ne schreef:
Vraagje voor de mensen die crossen: ik zoek betaalbare springschoenen ZONDER no turn bobbel die weinig tot geen water opnemen. Iemand een idee?

Ouderwetse rubberen?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:08

Bedankt Luz_Elena en Jotoma voor jullie reactie!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:10